• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 18 مرداد 1397
کد مطلب : 26301
+
-

به کاکتوس آب بدهیم یا نه؟

به کاکتوس آب بدهیم یا نه؟

خیلی‌ها خیال می‌کنند کاکتوس گیاه سرسخت، خشن و پرتیغی است که نیازی به آب و آبیاری ندارد یا از آنجا که کاکتوس آنها را یاد بیابان‌های خشک و برهوت می‌اندازد گمان می‌کنند این گیاه بیچاره به نور زیاد احتیاج دارد و آن را خشک می‌کنند. اگرچه کاکتوس‌ها اغلب ظاهری خشن دارند و از آنها انتظار می‌رود که گوشه‌ای بنشینند و رشد کنند اما آنها گیاهان کوچکی هستند که نیاز به مراقبت دارند.

آبیاری: کاکتوس هم درست مثل تمام گیاهان دیگر به آب نیاز دارد اما این آب باید حساب شده باشد. این حساب و کتاب را باید بر حسب اندازه گلدان‌تان انجام دهید. معمولا این آبیاری باید بین 4تا 8قاشق غذاخوری در هفته باشد. اگر کاکتوس‌تان را به اندازه دقیق آبیاری کنید از پوسیدگی ریشه‌ها جلوگیری می‌کنید. یکی از مهم‌ترین علت‌های از بین رفتن کاکتوس، خشک شدن یا خفگی ریشه‌های آن است. به هیچ‌وجه موقع آبیاری کاکتوس، روی گیاه آب نریزید و فقط سعی کنید تا خاکش را نمناک کنید.
نور: رنگ پریدگی نقطه نقطه کاکتوس‌ها ناشی از نور زیاد است و در قسمت‌های بدون تیغ، زخم‌های قهوه‌ای نشان از آن است که کاکتوس آفتاب سوخته شده است. اگر کاکتوس را از جایی خریده‌اید که نور کمی به آن می‌رسیده، با نور زیاد و مستقیم آفتاب غافلگیرش نکنید. یک هفته‌ای به گیاه زمان بدهید و آرام آرام به نور خورشید نزدیکش کنید.

خاک: وقتی ریشه‌های کاکتوس، به‌خاطر فضای کم، فشرده شود احتمال مرگ کاکتوس‌تان زیاد است. ریشه‌ها آنقدر متراکم می‌شوند که آب به همه آنها نمی‌رسد و در نتیجه خشک می‌شوند. گلدان کاکتوس‌تان را عوض کنید. برای گلدان از خاک مخصوص کاکتوس استفاده کنید. خاک کاکتوس باید طوری باشد که آب اضافی به راحتی از آن خارج شود. هنگام جابه‌جایی گلدان به ریشه‌ها نگاهی بیندازید تا خیالتان از سالم بودن آنها راحت شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید