• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 17 مرداد 1397
کد مطلب : 26272
+
-

سینمای داغ با 3 فیلم روی پرده

گذرفرهنگ
سینمای داغ با 3 فیلم روی پرده

 تابستان از نیمه گذشته و دمای هوا در بسیاری شهرها از مرز 40 درجه هم عبور کرده است، اما سینما رفتن هنوز هم در میان هنردوستان جای خودش را دارد.
به گزارش همشهری، در کنار اکران معمول فیلم‌ها، سینمای هنر و تجربه فیلم‌های تازه‌‌ای را در برنامه خود جای داده است و مخاطبان جدی‌تر سینما می‌توانند آثار فیلم‌سازهای تجربه‌گرا و مستقل سینمای ایران را در آن دنبال کنند. علاوه بر این هستند سینماهایی که فیلم‎هایی از سینمای جهان را انتخاب کرده‌اند و تا دست مخاطبان در انتخاب فیلم کمی بازتر باشد.

«دارکوب»

سومین ساخته بهروز شعیبی فیلمی با بازی مهناز افشار، سارا بهرامی، جمشید هاشم‌پور و امین حیایى است که «دارکوب» نام دارد. فیلمی درباره اعتیاد که می‌کوشد مانند همه فیلم‌های اجتماعی ساخته شده درباره این موضوع آن را به عنوان یک معضل اجتماعی و در بستر یک ملودرام خانوادگی بیان کند. 
در سایت‌های خبری و سینمایی این چند جمله درباره فیلم آمده است: « هیچ چیز سخت‌تر از اون نیست که ببینى عزیزت تصمیم گرفته تنها باشه. تو از دیدنش، از شنیدن صداش لذت مى‌برى، اما اون درها رو بسته و تنهایى رو جاى تو انتخاب کرده… هیچ چیز سخت‌تر از اون نیست که ببینى تنها شدی. عزیزانت رو مى‌بینی و دوست‌شون داری ولى همه تو رو انکار می‌کنن. درها رو به روت بستن و تو تنها شدی. تنهایى باتلاقه… » با این حال فیلم درباره زن معتادی است که از خانواده رانده شده و اکنون به دنبال فرزندش آمده است.
دارکوب در سیتی سنتر و سینما فلسطین اصفهان، نخل خرمشهر، ستاره باران تبریز، پردیس هویزه، اطلس و گلشن مشهد، شهر گناباد، آیه قم، شمس خوی، بهمن بهشهر، بهمن آمل، سینمای کاپری و 22 بهمن گرگان، ساویز کرج، فجر اسلام‌شهر، طلوع فومن، گلستان و هنر شهر آفتاب شیراز، فرهنگ گراش، جام جم یزد، نسیم اسفراین و فردوسی بیرجند به نمایش گذاشته شده است.

«Den of Thieves» (شاه‌دزد)

«شاه‌دزد» فیلمی ساخته کریستین گادگست است که جرارد باتلر، فیفتی سنت و پابلو شرایبر در آن بازی کرده‌اند. این فیلم اکشن داستان یک سرقت است و در آن یک پلیس سرسخت اهل لس‌آنجلس با بازی جرارد باتلر به مقابله با گروهی از سارقان متوقف نشدنی بانک بر می‌خیزد. گادگست، نویسنده فیلم London Has Fallen (لندن سقوط کرده است)، با کارگردانی این فیلم، اولین کارگردانی خود در دوران حرفه‌ای‌ش را رقم زده است. این فیلم در سیتی سنتر و چهارباغ اصفهان، گلشن و سیمرغ مشهد به نمایش گذاشته شده است.

«رفتن»

فیلم «رفتن» نخستین ساخته نوید محمودی یکی از فیلم‎های هنر و تجربه است. این فیلم نماینده سینمای افغانستان در هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار بود و در سینماهای کابل هم به نمایش گذاشته شده است. فیلم رفتن، قصه فرشته و نبی است. قصه عشقی که در پیچ و تاب رسیدن و نرسیدن در غبار گم می‌شود. قصه عشقی که از همه چیز غیر از معشوق رنج می‌بیند. رفتن قصه درد است؛ درد خانه‌به‌دوشی، درد مهاجرت.
در این فیلم رضا احمدی، فرشته حسینی، بهرنگ علوی، نازنین بیاتی، مسعود میرطاهری، سینا سهیلی، محفوظ محمودی، افشین اخلاقی، بشیر احمد نیکزاد، امیرحسین باباییان، محمدامین صاحب‌زاده، کاظم علیزاده و شمس لنگرودی، شاعر معاصر، حضور دارند. «رفتن» در تماشاخانه پارس کرمان، بیستون کرمانشاه، هویزه مشهد و هنر و تجربه بابل به نمایش گذاشته شده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید