• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
چهار شنبه 17 مرداد 1397
کد مطلب : 26265
+
-

چند رسانه در ایران مجوز فعالیت دارند؟


سیدمحمدرضا دربندی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارائه آماری از وضعیت رسانه‌های ایران گفت: تا به حال ۹ هزار و ۳۰۰رسانه در ایران مجوز گرفته‌اند. از میان ۲ هزار و ۳۰۰خبرگزاری و پایگاه خبری، هزارتای آنها غیرفعال هستند و از تعداد باقیمانده نیز ۳۰ تا مجوز خبرگزاری دارند و مابقی پایگاه اطلاع‌رسانی به‌شمار می‌روند.

به گزارش  روابط عمومی معاونت مطبوعاتی، وی با بیان اینکه فقط تعداد خبرگزاری‌های ما با خبرگزاری‌های اتحادیه اروپا برابری می‌کند، ادامه داد: از میان ۷هزار رسانه مکتوب در ایران، ۳هزار و ۸۰۰ رسانه فعال هستند و بقیه آنها یا غیرفعالند و یا به‌طور نامنظم منتشر می‌شوند. از این میان ۳۰۰ روزنامه، هزار و ۸۰۰هفته‌نامه و دوهفته‌نامه، هزار و 900 ماهنامه و فصلنامه فعالیت می‌کنند. همچنین ۳۵۰ نشریه ورزشی، ۷۵ نشریه کودک و نوجوان و ۱۰ عنوان رسانه برای معلولان و ۱۰۰ عنوان نشریه هنری- سینمایی و ادبی، ۹۰ عنوان نشریه خانواده و سرگرمی و ۱۲عنوان نشریه اقلیت‌های مذهبی وجود دارد.
این در حالی است که در کشور آلمان ۱۲۰ روزنامه، در کشور کانادا ۱۰۰ روزنامه، در کشور چین ۲ هزار و در هند ۸ هزار روزنامه دارند. این نشان می‌دهد که کشور ایران از حجم بالایی روزنامه و نشریه برخوردار است. از میان رسانه‌های مکتوب، هزار و ۴۰۰نشریه با مدیرمسئولی یک خانم اداره می‌شوند و ۱۵۰ نشریه مدیرمسئول اهل سنت دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید