• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 17 مرداد 1397
کد مطلب : 26215
+
-

3نکته و یک تبریک

مسعود عابدی |مدیر ارتباط با رسانه‌های شهرداری تهران

اطلاع‌رسانی در شهرداری تهران ضعیف نشده ‌است. با ظهور شبکه‌های اجتماعی، سرعت خبررسانی به نحو قابل‌توجهی افزایش یافته ‌است. حضور شهروند-خبرنگار در عرصه شبکه‌های اجتماعی باعث شده تا سرعت انتقال خبر افزایش جدی یابد. اگر چه در این روند، گاه شایعه نیز از خبر سبقت می‌گیرد.

تلاش همکاران روابط عمومی در شهرداری بر این است که با استفاده از شیوه‌های ارتباطی جدید، علاوه بر سرعت، دقت در اطلاع‌رسانی را هم افزایش دهند.
برخی از خبرنگاران عزیز که همواره زحمات اطلاع‌رسانی اخبار مدیریت شهری به دوش آنهاست، ممکن است از خدمات روابط عمومی رضایت کافی نداشته باشند. دلیل این امر هم به ماهیت اجرایی شهرداری تهران برمی‌گردد. برخی مدیران شهری به‌واسطه فعالیت اجرایی مستمر، کمتر در رسانه‌ و بیشتر در فعالیت‌های اجرایی حضور دارند، از این‌رو آنگونه که باید، پاسخگو نیستند. نمی‌توان گفت که آنها اهمیت رکن چهارم دمکراسی را نمی‌دانند، بلکه به واسطه فعالیت اجرایی گسترده از یک‌سو و نداشتن روحیه رسانه‌ای، کمتر امکان پاسخگویی دارند.

نکته دوم هم سرعت انتقال اخبار در شبکه‌های مجازی است. گاهی اوقات حتی همکاران ما در سازمان‌های مختلف از خبر جا می‌مانند. به‌عنوان مثال ممکن است در جایی از شهر حادثه‌ای رخ داده ‌باشد و مردم احساس کنند که لازم نیست با 125 آتش‌نشانی تماس بگیرند. بنابراین خود همکاران اطلاع‌رسانی در نهاد آتش‌نشانی که اتفاقا بسیار فعال هستند نیز از خبر جا می‌مانند.

نکته سوم نیز تغییرات در سطح مدیریت شهرداری تهران است. طی یک سال گذشته، شهرداری تهران 2بار تغییر مدیریت داشته ‌است. سیاستگذاری عرصه اطلاع‌رسانی در هر دوره‌ای متفاوت است. هنگامی که آقای قالیباف از شهرداری رفتند،  آقای نجفی به‌عنوان شهردار مسئولیت اداره پایتخت را پذیرفتند و مدیریت مرکز روابط عمومی نیز با رویکردی مشخص آغاز به‌کار کرد. پس از آن یک دوره کوتاه شهرداری توسط سرپرست اداره شد. با حضور آقای افشانی به‌عنوان شهردار تهران حضور چهره‌های کارآزموده باعث شده تا رویکردهای تازه‌ای در عرصه اطلاع‌رسانی شکل گیرد. البته با ثبات مدیریت و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، امیدواریم به زودی عملکردی در خور داشته باشیم و مدیریت شهری علاوه بر خدمت‌رسانی در همه عرصه‌ها در زمینه اطلاع‌رسانی نیز گام‌های بلندی بردارد.

در پایان روز خبرنگار را از طرف مدیریت مرکز ارتباطات و همه فعالان عرصه اطلاع‌رسانی مدیریت شهری، به همه اصحاب قلم تبریک می‌گویم. امید که شهری زیست‌پذیر با شهروندانی مشارکت‌جو  داشته باشیم و این شهر جایی برای به زیستن باشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید