• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
دو شنبه 15 مرداد 1397
کد مطلب : 25882
+
-

تن سپرده به تیغ

همه‌‌چیز درباره حس و حال بعد از عمل، در گفت‌وگو با کسانی که چنین تجربه‌ای را پشت سر گذاشته‌اند

تن سپرده به تیغ

مائده امینی

«من که پشیمان نیستم. حتی دلم نمی‌خواهد به عکس‌های قبل از عملم نگاه کنم.» ؛اینها را «شیرین» می‌گوید که بیش از 3سال است بینی‌اش را جراحی کرده. او از طرفداران جراحی‌های زیبایی است و معتقد است که اگر جای خوب بروی و دکتر مناسب پیدا کنی امکان ندارد پشیمان شوی.

عمل جراحی زیبایی با وجود همه پیشرفت‌ها در ایران همچنان برای افراد یک ریسک فردی به‌شمار می‌رود. نسل‌های قدیمی‌تر هنوز نسبت به به‌هم‌ریختن نظم طبیعی صورت‌شان گارد دارند، این در حالی است که این سوی ماجرا و در میان جوانان و نوجوانان، تفکر شیرین خیلی هم نکوهیده به‌نظر نمی‌رسد. «رویا» معتقد است که نباید با تعدد جراحی‌های زیبایی چهره خودت را مصنوعی کنی‌.

او به همشهری‌ می‌گوید: «من اگر فقط جراحی گونه و بینی انجام داده بودم امروز احساس بهتری داشتم. تزریق لب، بوتاکس و پروتز، صورت و حتی بدن من را به‌هم ریخته و دیگر از ایستادن جلوی آیینه لذت نمی‌برم. البته این منم که اینطور فکر می‌کنم. شما نگاه کنید الان خیلی از چهره‌های محبوب مجازی در شبکه‌های اجتماعی به هزاران عمل زیبایی انجام شده روی صورت‌شان افتخار می‌کنند».

نتیجه گپ و گفت با کسانی که به تیغ جراحی زیبایی تن سپرده‌اند البته همیشه مثبت نیست. «لیلا» حسابی از تغییرات صورت خود پشیمان است. او که نتیجه بار اول جراحی بینی خود را نپسندیده به همشهری می‌گوید: «عمل زیبایی مثل باتلاق است. کم‌کم در آن فرو می‌روی و یک روز به‌خودت می‌آیی می‌بینی دیگر خودت را نمی‌شناسی. من از نتیجه جراحی بینی‌ام راضی نبودم. یک‌بار دیگر عمل کردم. باز هم آنطور که باید نشد و این سومین بار هم... چیزی نگویم بهتر است، نتیجه را خودتان بهتر می‌بینید»... .

«مهشید» هم پشیمان است.او می‌گوید: بعد از جراحی بینی، آبریزش مدام امانش را بریده. حس بویایی‌اش کمتر شده و تمام‌رخش هم چنگی به دل نمی‌زند. این در حالی است که برای این جراحی یک‌میلیون تومان هزینه کرده.
چهره‌های سرشناسی که از جراحی زیبایی خود پشیمانند کم نیستند. در لیست پشیمان‌ها از جراحی، نام بازیگران بیشتر به‌چشم می‌خورد چرا که صورت آنها بیش از بقیه دستخوش نظرات جامعه می‌شود.
اگرچه در کنار این افراد بسیاری از بازیگران سینما و تلویزیون، بعد از عمل زیبایی حس خوبی نسبت به‌خود پیدا کرده و حتی در کار خود پیشرفت کرده‌اند اما خواندن روایت‌های چهره‌‌های پشیمان، خالی از لطف نیست.

 سحر زکریا؛ ‌بازیگر
جراحی مال جهان سومی‌هاست!


 سحر زکریا، بیش از 20سال پیش صورت خود را به تیغ جراحی سپرده. خودش یک‌بار گفته که بسیاری از نقش‌ها را بابت همین عمل زیبایی از دست داده و این برایش اتفاق خیلی بدی است. فقط یک‌بار جراحی زیبایی را تجربه کرده و معتقد است فقط در جهان سوم و کشورهای آسیایی این حجم از جراحی زیبایی دیده می‌شود.

 بهنوش بختیاری؛ بازیگر
بازیگران نباید به‌صورت خود دست بزنند 


بهنوش بختیاری صریح‌تر از بقیه به اشتباه خود اعتراف کرده. او در صفحه شخصی خودش با انتشار عکسی نسبتا زیبا از روزهای پیش از عملش، نوشته است: در نوجوانی اشتباه بزرگی کردم. دلیلش احساس خودکم‌بینی و نداشتن اعتماد به نفس بود. او با اشاره به جراحی بینی متناسب خود در آن زمان نوشته است: «هرگز فکر نمی‌کردم بازیگر بشوم. الان هم پشیمانم و به همه می‌گویم صورتی که خدا به شما داده بی‌شک در زیباترین حالت خودش است. چهره خودتان را دوست داشته باشید. مخصوصاً بازیگران که اصلا نباید دست به‌صورت خود بزنند».

 فرناز رهنما؛بازیگر
نقش‌های تاریخی از دستم رفت


پشیمانی فرناز رهنما از عمل زیبایی بینی، نخستین‌بار در یک گفت‌وگو مطرح شد. او بی‌پرده پشیمانی خود را ابراز کرد و گفت:  به‌خاطر عمل جراحی بینی، بسیاری از نقش‌های تاریخی را از دست داده است.  او در توضیح این جراحی‌اظهار کرد: «دبیرستانی بودم که متوجه شدم تنفس از راه بینی‌ برایم سخت شده و با تغییر شکلی که بینی‌ام پیدا کرده بود، مجبور به جراحی بینی شدم. باوجود علاقه‌ای که به عمل زیبایی بینی در آن سن داشتم دکترم اصلا با عمل زیبایی بینی موافقت نکرد و تنها استخوان شکسته بینی‌ام را صاف کرد. بعد از گذشت چند سال از جراحی بینی، با توجه به اینکه عمل بینی درصورتم کاملا مشهود بود، خیلی دوست داشتم این عمل را آن سال انجام نمی‌دادم چون معتقدم صورت هر چه طبیعی‌تر باشد، دلنشین‌تر است.»

 شراره رخام؛بازیگر 
اگر زمان به عقب برگردد تزریق نمی‌کنم 


داستان پشیمانی شراره رخام حسابی بین مردم پیچید. این بازیگر نه برای جراحی بینی بلکه برای تزریق ژل به لب‌هایش اظهار پشیمانی کرد. او بعد از سال‌ها سکوت و کم‌کاری گفت: «خیلی از زنان و دختران جوان می‌پرسند که این کار را بکنیم؟ من می‌گویم نه. من یک کار اشتباهی انجام داده‌ام. یک راه اشتباهی رفته‌ام. خب حالا می‌گویم این راه اشتباه است و نروید. من نمی‌خواهم کسی را نصیحت کنم اما من به‌عنوان یک شخصیت اجتماعی و یک بازیگر یک کار اشتباهی انجام داده‌ام و قبولش دارم. حالا می‌گویم انجام ندهید. اگر زمان به عقب برگردد به‌احتمال 95درصد به لب‌هایم ژل تزریق نمی‌کنم و اگر هم این کار را انجام دهم، به پزشکی مراجعه می‌کنم که متخصص جراحی پزشکی باشد. » این بازیگر مدتی پیش ژل‌های تزریق شده را تخلیه کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید