• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 15 مرداد 1397
کد مطلب : 25794
+
-

توفان جامانده‌ها

 فهرست 23 نفره تیم‌ملی فوتبال ایران برای حضور در جام‌جهانی 2018 خط‌خورده‌های زیادی داشت که مثل همه جای دنیا در مورد برخی نفرات حذف‌شده، حاشیه و جنجال زیادی درست شد. بااین وجود تیمی به روسیه رفت که کاملا منطبق با سلیقه شخص کارلوس کی‌روش بود و این روالی است که همه‌جای جهان وجود دارد. نکته جالب اما اینجاست که مهم‌ترین خط‌خورده‌های فهرست تیم‌ملی و به‌ویژه کسانی که در دقیقه 90 کنار گذاشته شدند، فصل باشگاهی جدید را عالی شروع کرده‌اند. شاید در ابتدا انتظار می‌رفت این نفرات دچار افت روحی شوند و حداقل در بازه ابتدایی فصل عملکرد خوبی نداشته باشند، اما اتفاقی که رخ داد دقیقا برعکس بود.

   جلال حسینی: برانکو در مورد کاپیتان تیمش و اتفاقی که قبل از جام‌جهانی برای او رخ داد، می‌گوید: «واکنش جلال حسینی باورنکردنی بود. خط‌خوردن از تیم‌ملی انگیزه او را بیشتر کرد. جلال هیچ‌کدام از 45 جلسه تمرینی پیش‌فصل را از دست نداد. او طوری تمرین می‌کند که انگار تازه فوتبال را شروع کرده.» و البته که ثمره این مدل تمرین کردن در زمین هم به‌چشم می‌آید. جلال در دو مسابقه اول لیگ هجدهم عالی بوده. برای اولین‌بار در سه فصل اخیر، پرسپولیس دو بازی نخست را بدون گل خورده پشت سر گذاشت و حتما درخشش حسینی هم در وقوع این مهم نقش داشته است. به‌عنوان نمادی از عملکرد چشمگیر جلال باید به تکل استثنایی او زیر پای حسین مهربان، بازیکن سرعتی و تکنیکی پدیده اشاره کرد؛ کسی که متولد 75 و 15 سال جوان‌تر از کاپیتان سرخپوشان است!

   وریا غفوری: او دیگر جامانده سرشناس تیم‌ملی در جام‌جهانی بود و جالب اینکه وریا هم لیگ هجدهم را فوق‌العاده آغاز کرده است. غفوری سر مسئله تمدید قراردادش با استقلال به‌مشکل خورد و مدتی هم در تمرینات غیبت داشت، اما با آغاز فصل، خوش درخشید. او برابر پیکان نمایش موثری داشت و در بازی با ذوب‌آهن بهترین بازیکن زمین لقب گرفت. دو گل هوشمندانه و دیدنی غفوری باعث فرار استقلال از شکست در اصفهان شد. نکته جالب اینکه این بازیکن به بهانه بازی در پست هافبک راست از تیم‌ملی کنار گذاشته شد، اما حالا باقدرت و انگیزه بالا در همین پست برای استقلال بازی می‌کند و کاملا هم موفق بوده است.

   کاوه رضایی:یکی از آخرین نفراتی بود که از تیم‌ملی کنار گذاشته شد. کاوه در دو سال منتهی به جام‌جهانی همه کار کرد تا در این تورنمنت حاضر باشد، اما این رویا برای او محقق نشد. رضایی که همچنان در شارلوا بازی می‌کند در بازی هفته اول لیگ امسال بلژیک نیمکت‌نشین بود، اما در مسابقه دوم برابر «اوپن» قرار گرفت و دو گل زد. کاوه که پارسال هم در کورس آقای گلی بود، امسال از همین ابتدا برای کسب این عنوان خط و نشان کشیده است.

   علی قلی‌زاده:
او نزدیک‌ترین خط‌خورده به فهرست تیم‌ملی بود؛ بازیکنی که به‌عنوان نفر بیست‌وچهارم و رزرو همراه تیم‌ملی به روسیه رفت و در محل برگزاری مسابقات حاضر شد. قلی‌زاده بعد از جام‌جهانی شارلوا را برای بازی انتخاب کرد. او که در هر دو مسابقه ابتدای فصل تیم بلژیکی فیکس بود، در بازی هفته دوم یک پاس گل داد و روی یک گل دیگر تیمش هم تاثیر گذاشت. پاس گل قلی‌زاده برای کاوه رضایی که با ارسال کوتاه بیرون پا انجام شد، بسیار دیدنی بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید