• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 9 دی 1396
کد مطلب : 2576
+
-

آتش‌سوزی عمدی در حسینیه سادات درکه

آتش سوزی عمدی
آتش‌سوزی عمدی در حسینیه سادات درکه

پلیس در تعقیب 2جوان موتورسوار است که بامداد پنجشنبه با پرتاب مواد آتش‌زا به حسینیه سادات درکه، آنجا را به آتش کشیدند.

این حادثه ساعت 1:45بامداد پنجشنبه اتفاق افتاد و در جریان آن، حسینیه درکه که قدمتی 500ساله دارد در آتش سوخت. سید جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران در این‌باره گفت: دقایقی از این حادثه می‌گذشت که آتش‌نشانان 2ایستگاه به محل حادثه رسیدند. داخل حسینیه مقداری فرش، موکت و لوازم دیگر قرار داشت که دچار حریق شده بود. در این شرایط آتش‌نشانان از گسترش آتش‌سوزی جلوگیری کردند و دقایقی بعد آتش‌سوزی مهار شد و این حادثه هیچ مصدومی نداشت.

از همان دقایق اولیه، پس از وقوع این حادثه به‌نظر می‌رسید که آتش‌سوزی عمدی باشد. این فرضیه دقایقی بعد با کنترل دوربین‌های مداربسته نصب شده در اطراف حسینیه تأیید شد. سیدحسن میرجلیلی، یکی از اعضای هیأت امنای حسینیه سادات در این‌باره به تسنیم، گفت: براساس تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌های اطراف حسینیه، 2موتورسوار، عاملان این آتش‌سوزی بودند. بعد از توقف موتورسیکلت یکی از آنها از تیر چراغ برق مجاور حسینیه بالا رفت و از یک سمت حسینیه که بالای منبر بود شیشه را شکست و در ادامه مواد آتش‌زا به حسینیه پرتاب کرد و متواری شد.

وی ادامه داد: درکه فقط همین حسینیه را داشت و مردم با این حسینیه زندگی می‌کردند، ضمن اینکه برنامه‌های عزاداری در ایام محرم و صفر و ایام مناسبتی در این حسینیه برگزار می‌شد. هنوز کسی در این زمینه دستگیر نشده اما پلیس امنیت پیگیر این موضوع است. وی درباره میزان خسارت‌های وارده به این حسینیه تاریخی گفت: متأسفانه در این آتش‌سوزی، به حسینیه خسارت زیادی وارد شده و تعدادی از کتل‌ها، علم‌ها و فرش‌های حسینیه از بین رفته است.

در همین حال صبح دیروز به مناسبت رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) مراسمی در این حسینیه برگزار شد که محمدحسین مقیمی، استاندار تهران، عزت‌الله خان محمدی فرماندار شمیرانات و برخی مسئولان نیروی انتظامی نیز حضور داشتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید