• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 13 مرداد 1397
کد مطلب : 25620
+
-

حذف تکدی‌گری نیاز به نگاه همه‌جانبه دارد

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: حذف تکدیگری از پایتخت نیازمند توجه به لایه‌های پنهان این موضوع ازجمله زوایای اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و غیره است.

الهام فخاری در گفت‌وگو با مهر، در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان یکساله متکدیان را از سطح شهر تهران حذف کرد، گفت: تکدیگری به موضوعات زیادی وابسته است و نمی‌توان موضوعات آسیب شناسی و رفتارهای غلط اجتماعی را با طرح‌های ضربتی حل کرد. در سایر مسائل اجتماعی دیده‌ایم که طرح‌های ضربتی جواب نداده و آن مشکل همچنان ادامه دارد. شاید شکل ظاهری این آسیب‌ها در ساعاتی خاص و در مکان‌هایی برطرف شده باشد اما اصل داستان سر جای خودش است.

فخاری با بیان اینکه یکی از وظایف شهرداری‌ها، جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر است، تصریح کرد: برای اجرای یک قانون باید به حواشی و لایه‌های متفاوت آن توجه کرد. درخصوص تکدیگری، حتما نیاز است به لایه‌های اقتصادی، پشت پرده متکدیان حرفه‌ای و از آن سمت افرادی که به‌دلیل تهیدستی و حاشیه نشینی دست به این کار می‌زنند، توجه کرد؛ به‌خصوص در وضعیت کنونی که برخی به‌دلیل نامساعد بودن شرایط آب و هوایی دست به مهاجرت زده و دچار استیصال شده‌اند و در ابرکلانشهرها نتوانسته‌اند کاری برای خود پیدا کنند و از این که چاره‌ای برای گذران زندگی ندارند، دست به این کار می‌زنند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید