• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 13 مرداد 1397
کد مطلب : 25495
+
-

فک همه افتاد

فک همه افتاد

بازی‌های هفته دوم با دوئل تماشایی استقلال و ذوب‌آهن استارت خورد. هر چند ذوبی‌ها در این بازی نام مرتضی تبریزی را از فهرست 18 نفره خارج کردند تا کمی از جذابیت‌های بازی کم شود اما کیفیت فنی انتظارات را به‌بهترین شکل ممکن برآورده کرد. هم ذوب و هم استقلال در این بازی موقعیت‌های زیادی داشتند و این مظاهری و رحمتی بودند که اجازه ندادند دروازه‌ها بیشتر از 4‌بار، باز شود. در این مطلب مروری بر بازی‌های روز اول هفته دوم خواهیم داشت.
    شفر و پایان طلسم فولادشهر
استقلال و ذوب‌آهن، مهم‌ترین بازی هفته دوم را برگزار کردند. استقلال با توجه به کمبود بازیکنانش و نمایش ناامیدکننده در بازی اول مقابل پیکان، روی کاغذ حریف آسانی برای ذوب‌آهن به‌حساب می‌آمد، ذوب‌آهنی که در بازی اول نساجی را شکست داده بود و رویایی صدرنشینی در سر داشت. جدا از این استقلال با شفر خاطرات خوبی از بازی در فولادشهر نداشت. آبی‌ها در دور برگشت لیگ هفدهم و در دور رفت یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان، فولادشهر را با شکست و دست خالی ترک کرده بودند و روحیه چندان خوبی برای بازی در این ورزشگاه نداشتند. بااین وجود تیم شفر نمایش امیدوارکننده در اصفهان داشت و بالاخره در فولادشهر امتیاز گرفت. ذوبی‌ها در نیمه اول تیم برتر میدان بودند و موقعیت‌های زیادی روی دروازه استقلال خلق کردند. ذوبی‌ها که حساب ویژه‌ای روی توپ‌های هوایی باز کرده بودند، با استفاده از 2‌کرنر به 2‌گل رسیدند. رضا حبیب‌زاده در دقیقه 24، گل اول را به‌ثمر رساند و پس از آن به‌دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه فک به بیمارستان رفت. گل دوم را هم گابریل هرناندز در وقت‌های اضافه نیمه اول، وارد دروازه استقلال کرد. خروج اشتباه مهدی رحمتی، پایه‌گذار گل دوم ذوبی‌ها شد. البته استقلال هم در این نیمه موقعیت‌هایی داشت و روی پاس اشتباه هرناندس، به‌گل هم رسید. تک‌گل استقلالی‌ها در نیمه اول را وریا غفوری روی پاس روح‌الله باقری به‌ثمر رساند. مهدی رحمتی باوجود اشتباهش در خروج از دروازه و رشید مظاهری با وجود دریافت یک‌گل، ستاره‌های استقلال و ذوب‌آهن در نیمه اول بودند. برخلاف نیمه اول، استقلال در نیمه مربیان موقعیت‌های بیشتری روی دروازه حریف خلق کرد و بار دیگر با ضربه وریا غفوری به‌گل رسید. این‌بار آرمین سهرابیان و فرشید باقری با حرکتی ترکیبی پایه‌گذار گل برای استقلال شدند. رحمتی و مظاهری در این نیمه هم توپ‌های زیادی گرفتند تا درنهایت بازی با همان تساوی 2-2 به پایان برسد و طلسم ناکامی‌های شفر در اصفهان شکسته شود. ذوب‌آهن در نیمه مربیان 18‌دقیقه و استقلال 3‌دقیقه، با 10‌نفر فوتبال بازی کردند. محمدزاده از ذوب‌آهن و دانشگر از استقلال، اخراجی‌های این بازی بودند. اتفاق ویژه این بازی هم اشتباه کمک داور مسابقه در اعلام آفساید زکی‌پور بود. استقلال درست یک‌دقیقه پس از گل دوم، صاحب یک‌موقعیت تک‌به‌تک شد اما اشتباه کمک در اعلام آفساید، این موقعیت طلایی را از آبی‌ها گرفت.
    بازگشت در وقت‌های اضافه
استقلال‌خوزستان تا دقیقه 90 یکی از تیم‌های پیروز روز اول هفته دوم بود اما درنهایت بازنده از زمین مسابقه بیرون آمد. استقلالی‌ها بازی را خوب شروع کردند و با گل دقیقه 24 وحید خشتان از حریف پیش افتادند. آبی‌ها با اخراج بازیکن پدیده در دقیقه 40، به برد نزدیک‌ و‌ نزدیک‌تر شدند. استقلالی‌ها در نیمه مربیان هم تیم برتر میدان بودند و موقعیت‌های زیادی را از دست دادند. همین داستان باعث شد تا پدیده به بازی برگردد و با گل‌های امین قاسمی‌نژاد در دقیقه 92 و یونس شاکری در دقیقه 94، برنده از زمین بیرون بیاید. به این نکته هم باید اشاره داشت که استقلال‌خوزستان هم با اخراج وحید نامداری از دقیقه 70 با 10‌نفر فوتبال بازی کرد.
    شکست معکوس
علی دایی که بهترین نتیجه هفته اول را گرفته بود، هفته دوم را با شکستی سنگین به‌پایان رساند. شاگردان علی دایی که در گام اول با نتیجه سه بر صفر سپیدرود را شکست داده بودند، در گام دوم با همین نتیجه به پیکان و تیم مجید جلالی باختند. این اتفاق درحالی رخ داد که پیکان در بازی اول، نمایشی ناامیدکننده مقابل استقلال داشت و به‌هیچ ‌عنوان تیم خطرناکی نشان نداد. محمد قاضی که زمانی در نفت شاگرد دایی بود، گل اول پیکان در این بازی را به‌ثمر رساند و ماهان رحمانی هم زننده گل سوم تیم آقا معلم بود. امید خالدی، مدافع سایپا هم به اشتباه دروازه تیم خودی را باز کرد تا دایی با صدرنشینی خداحافظی کند.
    بازگشت پدیده
پارس‌جنوبی هم دیگر تیم برنده روز اول هفته دوم بود. پدیده فصل قبل با نتیجه سه بر صفر نفت مسجدسلیمان را شکست داد و اولین برد فصلش را جشن گرفت. عماد میرجوان در دقیقه 22 و ابراهیم صالحی در دقیقه 70، گل‌های پارس‌جنوبی را در این بازی به‌ثمر رساندند. پارس با این نتیجه 3‌امتیازی شد و نفت‌مسجدسلیمان هم با یک‌امتیاز به قعر جدول سقوط کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید