• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 10 مرداد 1397
کد مطلب : 25299
+
-

اشتباهی که نباید رخ می‌داد

اشتباهی که نباید رخ می‌داد


محمدجواد آذری جهرمی روز گذشته همزمان با حضور در نمایشگاه الکامپ با استناد به گزارش فنی مخابرات درباره جزئیات فنی این مشکل توضیحاتی داد و تأکید کرد: اصل مطلب این است که چنین اتفاقی نباید رخ می‌داد.

طبق گفته‌های وزیر ارتباطات، «موضوع این است که مخابرات از پروتکل OSPf در مسیریابی درونی شبکه خود استفاده می‌کرده و یکی از این تغییرات این بوده که پروتکل لبه شبکه خود را به BGP تغییر دهد. از آنجا که دستور قضایی برای فیلتر تلگرام صادر شده بود مخابرات در جدول مسیریابی اطلاعات آی‌پی‌های مختلفی را به سمت نایل صفر شبکه هدایت کرد و این موضوع باعث بروز برخی اختلالات شد.

طبق گفته وزیر ارتباطات، این موضوع صرفا مربوط به آی‌پی‌های تلگرام نبود و بیش از ۱۰۰ آدرس سرویس از این طریق در شبکه مخابرات ایران مسیریابی شده است، اما از آنجا که افکار عمومی نسبت به موضوع تلگرام حساس است تنها بخش سرقت آی‌پی‌های تلگرام پررنگ شد.

وزیر ارتباطات می‌گوید که بعید است اختلالات 2روز گذشته تلگرام ربطی به این موضوع داشته باشد چون این اختلال تلگرام در شامگاه اتفاق افتاد اما موضوع های‌جکینگ از ساعت ۴ تا ۶ صبح بود و این 2مسئله ارتباطی به یکدیگر ندارند. او دوباره تأکید کرد، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را مأمور پیگیری موضوع خطا کرده‌ایم. این موضوع خلاف پروتکل‌های بین‌المللی و حتی پروتکل‌های داخلی ماست و چه این اتفاق به‌خاطر مشکل فنی بوده یا عمدی رخ داده، حتما درخصوص اقدام صورت گرفته برخورد انجام می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید