• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 9 مرداد 1397
کد مطلب : 25041
+
-

چهار ماه برای چهار نفر

چهار ماه برای چهار نفر

همه می‌دانند که پرسپولیس در نیم‌فصل اول از جذب بازیکن محروم است و فقط با 14 مهره شناخته‌شده باید به کار خودش ادامه دهد. در پنجره نقل‌وانتقالاتی بین دو نیم‌فصل اما ورق برمی‌گردد و پرسپولیس می‌تواند تا6 بازیکن جدید بگیرد؛ لیستی که نیمی از آن هم تامین شده و عجالتا قرار است مهدی ترابی، سروش رفیعی و مهدی شریفی به جمع نفرات موجود اضافه شوند. پرسپولیس قطعا در آن مقطع خریدهای دیگری هم خواهد داشت و این مسئله طبعا جا را برای بازیکنان فعلی تنگ خواهد کرد. بنابراین همه بازیکنان پرسپولیس و به‌ویژه چهار نفر باید در دور رفت تمام تلاش‌شان را به‌کار گیرند تا در نیم‌فصل دوم هم بتوانند جایگاه خودشان را تثبیت کنند. نقل‌وانتقالات نیم‌فصل در آذرماه آغاز خواهد شد و چهار ماه باقیمانده تا آن زمان برای این بازیکنان کلیدی است.

  سیامک نعمتی
ستاره سابق پیکان در چند ماه گذشته با توجه به قحطی بازیکن در پرسپولیس عصای دست برانکو شده. او در مجموع برای قرمزها بد بازی نکرده، اما هرگز آن مهره تعیین‌کننده پیکان نبوده است. سیامک در این مدت پنج پنالتی برای پرسپولیس گرفته، اما تنها یک‎بار موفق به گلزنی شده که در سطح انتظار نیست. او در سیستم 2-4-4 خطی سرخپوشان به عنوان مهاجم مکمل کنار علی علیپور بازی می‌کند، اما در نیم‌فصل دوم مهدی ترابی و مهدی شریفی می‌توانند این پست را از آن خود کنند. حتی در صورت تغییر سیستم پرسپولیس به 1-3-2-4 که بسیار هم محتمل است، سروش رفیعی می‌تواند به‌عنوان بازی‌ساز اصلی، پشت تک مهاجم به میدان برود.

  امید عالیشاه
جای وحید امیری را در سمت چپ خط میانی پر کرده. انتظارات از او بسیار بالاست، اما امید حداقل در بازی اول مقابل پدیده چیز خاصی نشان نداد. او که پیش از حضورش در تراکتورسازی از سوی همین برانکو به بازیکن نیمکت‌نشین پرسپولیس تبدیل شده بود، خیلی باید موثرتر از این باشد تا بتواند در نیم‌فصل دوم هم در ارنج اصلی قرار گیرد. واضح است که ترابی به‌عنوان وینگر می‌تواند به جای امید در ترکیب به‌میدان برود.

  بشار رسن
مدت‌ها نیمکت‌نشینی را در پرسپولیس تحمل کرد تا اینکه در ابتدای فصل جدید با جدایی چند بازیکن به ترکیب اصلی رسید. او برابر پدیده در پست وینگر راست، به‌جای فرشاد احمدزاده به میدان رفت و انصافا نمایش بسیار خوبی ارائه داد. اگر بشار تا پایان نیم‌فصل همین کیفیت را حفظ کند، بعید است برانکو در دور برگشت به او دست بزند. در غیر این صورت سروش رفیعی گزینه اصلی جانشینی این بازیکن خواهد بود.

  احمد نوراللهی
در حال حاضر پرسپولیس با دو هافیک دفاعی یعنی کمال کامیابی‌نیا و احمد نوراللهی بازی می‌کند، اما برانکو همیشه نشان داده کمال را بیشتر قبول دارد. او در همین نیم‌فصل دوم لیگ هفدهم در بسیاری از مسابقات نوراللهی را نیمکت‌نشین کرد تا محسن ربیع‌خواه به‌جایش بازی کند. حالا با شروع دور برگشت ربیع‌خواه بار دیگر به میادین باز خواهد گشت. همچنین مهدی شیری هم به‌عنوان مدافع راست به جمع سرخپوشان اضافه می‌شود که این مسئله می‌تواند بار دیگر دست برانکو را در استفاده از حسین ماهینی به عنوان هافبک دفاعی باز بگذارد. در کنار همه اینها، احتمال تغییر سیستم و بازگشت به 2-4-4 لوزی نیز وجود دارد؛ چینشی که فقط یک هافبک دفاعی لازم دارد و بین کمال و احمد یک نفر باید قربانی شود. با این اوصاف نوراللهی برای تثبیت جایگاه خودش کار سختی دارد، هرچند او در بازی با پدیده عالی بود و شاید بهترین بازیکن زمین به‌شمار می‌آمد. در صورت ادامه این روند، حذف نوراللهی از معادلات فنی پرسپولیس بسیار دشوار خواهد بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید