• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 8 مرداد 1397
کد مطلب : 25002
+
-

فدراسیون درخشان!

فدراسیون درخشان!

محسن محمود‌صفری

دو ماه تا برگزاری المپیک جوانان در بوینس‌آیرس زمان باقی مانده است و جودوکاران ایران تا به امروز موفق به کسب سهمیه حضور در این رقابت‌ها نشده‌اند. تنها جودوکار ایرانی که شانس کسب سهمیه داشت ابوالفضل شجاعی جودوکار وزن 90- کیلوگرم بود که در مسابقات لبنان روی سکوی سوم ایستاد و به مدال برنز رسید. او طی یک ماه گذشته ابتدا به هنگ‌کنگ و سپس به ماکائو اعزام شد و دست خالی به ایرن بازگشت و در نهایت با کسب 180 امتیاز در رتبه 15 رنکینگ وزن 90- کیلوگرم قرار گرفت و از کسب سهمیه المپیک بازماند.

   مدنی: در پایه‌ها کار نکردیم
از فدراسیون جودو خبر می‌رسد که این روزها مسئولان فدراسیون به‌دنبال اخذ وایلد کارت برای شرکت در المپیک بوینس‌آیرس هستند. این  در حالی است که چهار سال قبل رامین صفویه موفق شد مدال طلای المپیک نوجوانان را در نانجینگ کسب کند. رضا مدنی، پیشکسوت جودو درباره شرایط این روزهای جودوی ایران به همشهری ورزشی گفت:« در بحث آموزش باید بیشتر از اینها کار کنیم. جودو ورزشی دیر بازده است اگر ما روی جودوکار از سن 8 سالگی سرمایه‌‎گذاری کنیم 8 تا 10 سال دیگر جواب خواهد داد. باید به رده‌های پایه توجه شود و در ابتدای امر باید آموزش صحیح به بچه‌ها بدهیم تا در بزرگسالان مشکلی نداشته باشیم چرا که اگر الفبای جودو را خوب آموزش دهیم  نتیجه‌ خوبی در آینده خواهیم گرفت.» مدنی درباره اینکه مربیان خارجی می‌توانند به جودوی ایران کمک کنند، گفت:« جودوی دنیا این روزها یک جودوی کلاسیک است به‌نظرم استفاده از مربیان ازبکستانی که تمایل به یک جودوی قدرتی دارند، نمی‌تواند زیاد برای جودوی ایران مثمرثمر باشد همان‌طور که در مسابقات اخیر دیده‌ایم نتایج قابل قبولی کسب نشده است. درباره مربیان کره‌ای که با فدراسیون کار می‌کنند باید بگویم آنها بیشتر از ازبک‌ها به کار جودوی ایران خواهند آمد البته کیفیت آنها شرط اصلی به‌خدمت‌گیری آنها است که حتما فدراسیون به آن توجه داشته است ولی از این نظر که کره‌ای‌ها یک جودوی کلاسیک دارند، بسیار می‌تواند برای ما مفید باشد.» 

   خداحافظی درخشان با فدراسیون جودو
محمد درخشان، رئیس فدراسیون جودو در مجمع انتخاباتی فدراسیون عنوان کرد که برای نجات جودو آمده است ولی با گذشت حدود دو سال شرایط در جودو مطلوب به‌نظر نمی‌رسد.4 مربی خارجی در حال حاضر با فدراسیون همکاری می‌کنند. مدنی در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط ارز به صلاح است از مربیان خارجی استفاده کرد که به گفته بسیاری از کارشناسان کیفیت لازم را ندارند، عنوان کرد:« اگر مربی‌های درجه یک به کشور بیاوریم اسمش را نمی‌توان هزینه کردن گذاشت بلکه یک سرمایه‌گذاری است که در طولانی مدت نتیجه خواهد داد. مسئله‌ای که باید به آن توجه کرد این است که طی سالیان اخیر ما مربی باشگاهی زیاد ساختیم ولی مربی ملی آموزش نداده‌ایم. این‌طور هم نیست که خیلی سریع در این بخش از آموزش به بهره‌برداری برسیم ولی به هرحال باید از یک‌جا شروع کنیم تا در آینده از مربیان داخلی خودمان نهایت استفاده را ببریم.» محمد درخشان، رئیس فدراسیون جودو  از 4 مهر ماه سال 95 هدایت فدراسیون جودو را بر دست گرفت و تا به امروز این مدیریت ادامه داشته است. براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر منع به‌کارگیری بازنشستگان شنیده می‌شود طی چند روز آینده درخشان با فدراسیون جودو خداحافظی خواهد کرد و شخص دیگری تا زمان برگزاری مجمع انتخابی وظیفه رتق و فتق امور را برعهده خواهد داشت.جودوی ایران که مدت‌هاست روی نوار شکست و ناکامی حرکت می‌کند و انتقادات بسیاری نسبت به عملکرد ملی‌پوشان شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید