• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 7 مرداد 1397
کد مطلب : 24840
+
-

هوای کشور 1.3درجه‌ گرم‌تر شده است

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی گفت: از اول مهرماه سال۱۳۹۶ (ابتدای سال زراعی) تا پایان تیرماه سال‌۱۳۹۷ دمای کشور1.3درجه سلسیوس نسبت به بلندمدت افزایش یافته است. همچنین با توجه به بررسی گزارش‌های دمایی، تمامی استان‌‌ها در این بازه زمانی افزایش دما را تجربه کرده‌اند.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: دما در ۱۰‌ماه گذشته در کشور نسبت به شاخص‌های بلندمدت، بیش از یک درجه افزایش داشته و اهواز در ‌ماه گذشته با ثبت دمای ۵۳ درجه سلسیوس، عنوان گرم‌ترین شهر کشور را به خود اختصاص داده است.

وی تأکید کرد: در بازه ۱۰ماهه گذشته، بیشترین افزایش دما برای استان‌های آذربایجان غربی و زنجان بود که به ترتیب 2/2‌درجه سلسیوس و ۲‌درجه سلسیوس نسبت به میانگین دمای بلندمدت خودگرم‌تر شده‌اند. افزون براین در همین بازه زمانی (از اول مهر تا آخر تیرماه) استان تهران نسبت به بلندمدت، 1.5درجه سلسیوس افزایش دما داشته است.
رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی درباره شرایط دمای کشور در تیرماه سال‌جاری با بیان اینکه ایران در‌ ماه گذشته نسبت به میانگین بلندمدت این ماه، 1.2درجه سلسیوس افزایش دما را تجربه کرده، گفت: در‌ ماه گذشته در استان‌های گلستان و البرز به ترتیب با 3.7درجه سلسیوس و 3.6درجه سلسیوس افزایش دما بیشترین نوسان دمایی نسبت به بلندمدت این استان‌ها ثبت شده است.

ضیاییان با اشاره به شرایط دمایی تهران و با بیان اینکه دمای پایتخت در تیرماه سال‌جاری 2/2درجه سلسیوس نسبت به بلندمدت بیشتر بوده است، تصریح کرد: این میزان افزایش دما تقریبا زیاد است. البته همه استان‌ها در تیرماه سال‌جاری نسبت به بلندمدت افزایش دما را تجربه کردند و تنها استان یزد نسبت به متوسط بلندمدت خود، یک دهم درجه سلسیوس کاهش دما داشته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید