• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 7 مرداد 1397
کد مطلب : 24830
+
-

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی و حسین کروبی از رفع حصر سخن گفتند

تلاش جهانگیری برای رفع ممنوعیت‌های سیاسی

 خبری که اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور چند روز پیش درباره نزدیکی جریانات سیاسی و چهره‌های نمادین داده بود،‌ رفته رفته بال و پر می‌گشاید و جزئیات جدیدی از آن بیرون می‌آید. دیروز علاوه بر الیاس حضرتی، قائم مقام حزب اعتماد ملی که از تلاش‌های اسحاق جهانگیری برای رفع ممنوعیت از رهبر اصلاحات خبر داد، حسین کروبی فرزند شیخ مهدی کروبی نیز گفت که از یک منبع موثق شنیده است موضوع رفع حصر در شورای عالی ا منیت ملی تصویب شده است. علیرضا رحیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس هم در تشریح جزئیات بخشی از دیدار جمعی از اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با حسن روحانی، اظهارنظری را به نقل از او درباره حصر منتشر کرد. رحیمی در توییتر خود نوشت: «دکتر روحانی در دیدار با فراکسیون امید درباره رفع حصر گفت در نتیجه کارهایی که از دولت یازدهم شده است، از حصر فقط پوسته‌اش مانده است. ماه‌ها طول کشید تا چند روزنامه برای محصوران آزاد شد.  وزیر من به‌طور منظم به دیدار آنها می‌رود.»

الیاس حضرتی، قائم‌مقام حزب اعتماد ملی در نشستی با خبرنگاران، در پاسخ به اینکه اخیرا اسحاق جهانگیری - معاون اول رئیس‌جمهور - از نزدیک شدن جریانات سیاسی و چهره‌های نمادین گفتند، آیا شما جزئیات بیشتری از این موضوع دارید، گفت: آقای جهانگیری خبری را اعلام کردند، اینکه امروز بیشتر از همیشه جامعه ما نیاز به وحدت دارد؛ وحدت در حوزه حاکمیت. در این بخش تلاش جهانگیری این است که ممنوعیت رهبر اصلاحات را حل کند. او افزود: در این بخش تلاش آقای‌جهانگیری رفع محدودیت‌های  رئیس دولت اصلاحات است تا در جلسه‌ای با حضور بزرگان نظام ایشان نیز حضور داشته باشند و بتوانیم تجلی‌ای از وحدت و انسجام را به نمایش بگذاریم. حضرتی همچنین با تأکید بر اینکه حل مشکل سپنتا نیکنام بعد از یک‌سال ما را یک‌قدم جلو برد و موضوع رفع حصر می‌تواند ما را هزار قدم جلو ببرد، ادامه داد: علاوه بر اینها باید وحدت و انسجام درونی را به نمایش بگذاریم.اگرما عاقلیم باید به سمتی برویم که این وحدت و انسجام را به نمایش گذاشته و شکاف بین مردم و حاکمیت را از بین ببریم. بحث گشایش فضای سیاسی و رفع حصر و اقدامات در دستور کار حزب اعتماد ملی در این باره یکی دیگر از محورهای سؤالات خبرنگاران از حضرتی بود که در این‌باره گفت: ما در حزب تقسیم کاری داشتیم و کمیته‌ای را برای رفع حصر دبیرکل‌مان گذاشتیم. نخستین اولویت پیگیری مستمر رفع حصر دبیرکل‌مان است و مکاتبات و ملاقات‌هایی در این راستا خواهیم داشت. به گزارش اعتماد آنلاین، او گفت: دراین باره چندین‌بار نامه نوشتم. آخرین نامه 2‌ماه پیش به رئیس‌جمهور بود و تأکید کردم که رهبری آن را برعهده شورای امنیت گذاشته و حصر را رفع کنید. گفتم اگر بهانه شما نامه دادن است، آقای کروبی دانش‌اش سیاسی است و شما می‌گویید ایشان بیانیه می‌دهد، اما آقای موسوی که چیزی نمی‌گوید، ایشان را آزاد کنید.گفتم برای جمهوری اسلامی شایسته نیست که خود را درگیر دانشجویان و دراویش کند. اگر می‌خواهیم جلوی اراجیف ترامپ کم نیاوریم باید این موضوعات را حل کنیم. اوهمچنین ادامه داد: یک سرمایه بسیار خوبی از اصلاح‌طلبان در بدنه اجتماعی ملت وجود دارد که گویا تصمیم گرفتند تخریب شودمثلا جمعیت زیادی از اصلاح‌طلبان اصیل ریشه‌دار که برای کشور ضروری هستند مانند آقای صفایی‌فراهانی در خانه نشسته و با بچه‌هایش بازی می‌کند. نظام خودش را از امکان استفاده از این افراد محروم کرده است.

   رفع حصر برای روزهای وحدت و همدلی

حسین کروبی با اشاره به صحبت‌های اخیر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر تلاش برای کنار هم قرار گرفتن شخصیت‌های برجسته نمادین و شکل‌گیری وحدت در کشور طی روزهای آتی، گفت: یک منبع موثق به من گفته است که رفع حصر در شورای‌عالی امنیت ملی تصویب شده است. به گزارش انصاف‌نیوز، حسین کروبی با اشاره به اینکه این جلسه به‌طور کلی راجع به برداشتن محدودیت‌ها و حصرها بوده است، افزود: من از یک منبع موثقی پرسیدم که صحبت‌های اخیر آقای جهانگیری به چه علت بوده است، گفتند که در آخرین جلسه شورای‌عالی امنیت، مصوب شده است که رفع حصر انجام شود و آن را تمام کنند. این مصوبه تصویب و خدمت رهبری هم فرستاده شده است. درحال حاضر منتظر هستند که رهبری نظرشان را راجع به این مصوبه شورای امنیت بگویند؛ اینطور که می‌گویند اگر رهبری تا 10 روز نظرشان را اعلام نکنند، این مصوبه لازم‌الاجراست. حسین کروبی همچنین در گفت‌وگو با سایت خبری جماران گفت: من به واسطه یکی از دوستان از آقای جهانگیری شنیدم که در جلسه هفته گذشته شورای‌عالی امنیت ملی رفع حصر و محدودیت‌های رئیس دولت اصلاحات مصوب شده است. بعد از این مصوبه شورای‌عالی امنیت ملی بود که آقای جهانگیری اعلام کردند شخصیت‌های نمادین به‌زودی دور هم جمع می‌شوند. او با یادآوری اینکه هر مصوبه‌ای از شورای‌عالی امنیت ملی باید توسط رهبری تأیید شود، گفت: من به این قضیه خوشبین هستم، چون ایشان حدود 4 ‌ماه پیش رفع حصر را به شورای‌عالی امنیت ملی ارجاع داده بودند.

این خبر را به اشتراک بگذارید