• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 7 مرداد 1397
کد مطلب : 24786
+
-

چگونه پول را به شاخ‌های اینستا بزنیم

چند وقت پیش رامبد جوان در خندوانه تعدادی از شاخ‌های اینستاگرامی را که به اینفلوئنسر معروف‌اند به شبکه نسیم آورد و با این حرکت انتقاداتی را از سوی برخی روزنامه‌های اصولگرا و تعداد زیادی از کاربران توییتر که درباره همه چیز نظر می‌دهند متحمل شد. بعضی از شاخ‌های اینستا را ماها مسخره می‌کنیم اما آنها به هر کاری دست می‌زنند تا دیده شوند و تعداد دنبال‌کننده‌های آنها بیشتر شود و بتوانند از کنار آن درآمد کسب کنند. همه جای دنیا وضعیت شاخ‌ها به همین منوال است. اگر شما صدها هزار دنبال کننده داشته باشید، می‌توانید بابت هر پست بین ۵۰۰ تا ۵۰۰۰ هزار دلار کسب درآمد کنید و اگر تعداد دنبال‌کنندگان شما به ۶میلیون برسد، پولی که به‌دست خواهید آورد بابت هر پست بین ۲۰ تا ۱۰۰ هزار دلار خواهد بود. برندهای مختلف در این زمینه در طول یک‌سال بیش از یک میلیارد دلار را تنها صرف هزینه‌های تبلیغاتی پست‌های اینستاگرامی کرده‌اند. 
     بالاتر از رونالدو
درحال حاضر کایلی جنر و سلنا گومز درآمد بیشتری نسبت به رونالدو در اینستاگرام دارند. جنر که هنر خاصی ندارد و فقط یک مدل و ستاره شوهای تلویزیونی است، هر پست اینستاگرامی‌اش یک میلیون دلار می‌ارزد. سلنا، خواننده و بازیگر هالیوودی 800هزار دلار پست‌هایش ارزش دارد. او تادیروز 5530پست در اینستا گذاشته بود اما این به‌آن معنا نیست که او تاحالا 5میلیارد و 530میلیون دلار از این راه ثروت اندوخته باشد. کل دارایی او 900میلیون دلار است. جنر در طول یک‌سال توانست 18میلیون دلار از اینستاگرام پول در بیاورد.
     نه دقیقه‌ای یک پست
سلبریتی‌ها در کنار اینفلوئنسرها می‌توانند از پست‌هایی که در اینستاگرام آپلود می‌کنند درآمد کسب کنند. اگر به‌طور مثال هر پست اینستاگرامی کریستیانو رونالدو در اینستا 750هزار دلار برای او درآمد داشته باشد، مثل فوتبالیست‌های ایرانی همه‌چیز را ول می‌کند و در اینستا لحاف و تشک می‌اندازد و هر دقیقه یک پست بار می‌گذارد. این در واقع قیمتی است که ستاره‌ها و اینفلوئنسرها می‌توانند از محل تبلیغ در پست‌های خود پول در بیاورند. 
     20نفر اول لیست
کایلی جنر، سلنا گومز و کریستیانو رونالدو در سه رده اول گران‌ترین شاخ‌های اینستاگرام جا خوش کرده‌اند. در رده‌های بعدی می‌توان ستاره‌های دیگری را دید مثل کیم کارداشیان، بیونسه ناولز، دواین جانسون، جاستین بیبر، نیمار، مسی، کندال جنر، کلویی کارداشیان، دیوید بکام، گرت بیل، زلاتان ایبراهیموویچ، لوییس سوارس، کانر مک‌گریگور، ویرات کوهلی، استیون کری، فلوید میودر و هودا کاتان تا رده بیستم را اشغال کرده‌اند. 
     کی به رونالدو پول می‌دهد؟
رونالدو تاکنون 2313پست گذاشته، 137.3میلیون نفر فالوئر دارد و فقط 421نفر را در اینستا دنبال می‌کند. اگر او قرار باشد برای هر پست 750هزار دلار بگیرد، ثروت افسانه‌ای‌اش از اینی که هست افسانه‌ای‌تر می‌شود. او در حال حاضر از طریق پست‌های مرتبط با شرکت‌ها و برندهایی مثلNike sneakers, Sacoor Brothers suits, Monster headphones and Tag Heuer watches از اینستا پول درمی‌آورد. 
     درآمد ایرانی‌ها
کاربری به‎نام دیوید چانگ تنها با یک میلیون دنبال‌کننده و بسیار کمتر از برخی شاخ‌های ایرانی، برای هر پست 1300دلار درآمد دارد. چندی پیش گزارشی منتشر شد که برخی سلبریتی‌های ایرانی از 15 تا 35 میلیون تومان می‌گیرند و در اینستاگرام پست می‌گذارند که این مبلغ برای تلگرام ۱۰میلیون است. 
     یوتیوب گران‌تر است
Captiv8 شرکتی است که شاخ‌ها را به برندها وصل و برای آنها درآمدزایی می‌کند. افراد با سه میلیون تا هفت میلیون دنبال‌کننده می‌توانند به‌طور متوسط ​​187هزار و 500دلار برای یک پست در یوتیوب، 75هزار دلار در اینستاگرام یا اسنپ‌چت و 30هزار دلار برای یک پست در توییتر پول در بیاورند. حتی با 100هزار فالوئر هم می‌شود از پست‌های اینستاگرامی پول در‌آورد. برخی برندها برای تبلیغ در صفحه کاربرانی با هزار دنبال‌کننده بین 5 تا 10دلار می‌دهند و برای کاربران با 100هزار فالوئر 100دلار تا 50هزار دلار می‌پردازند. 
     چگونه درآمد کسب کنیم؟
همه شرکت‌ها و برندهای دنیا سر جمع بین یک تا یک و نیم میلیارد دلار در سال در اینستاگرام هزینه می‌کنند. البته همه اینفلوئنسرها نمی‌توانند به درآمدهای مورد نظر خود برسند. به‌طور مثال شرکتی به‌نام «دش‌هادسون» فقط یک درصد از درخواست‌ها از طرف اینفلوئنسرها را تایید و آنها را برای فعالیت‌های تبلیغاتی جذب می‌کند. شما هم اگر می‌خواهید درآمد کسب کنید، اول دنبال‌کننده‌های‌تان باید واقعی باشند و واقعی بودن آنها به این شکل مشخص می‌شود که در ازای هر پستی که می‌گذارید، به‌طور متوسط یک ششم دنبال‌کننده‌ها آن را لایک کنند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید