• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 7 مرداد 1397
کد مطلب : 24785
+
-

عراق، همچنان در آتش اعتراض


تظاهرات اعتراضی هزاران نفر از مردم عراق، در بغداد و دیگر شهرهای این کشور با گذشت چندین هفته همچنان ادامه دارد. به گزارش پرس‌تی‌وی، در بغداد، ‌مردم در میدان تحریر تجمع کردند و علیه فساد سیاستمداران شعار دادند. در منطقه نفت‌خیز بصره، جایی که اعتراض‌ها حدود 3هفته پیش شروع شد، مردم مقابل استانداری تجمع کردند. مردم همچنین در استان‌های نجف و میسان هم دست به تظاهرات زدند.

تا‌کنون در این تظاهرات 14نفر کشته شده‌اند. حمله به ادارات دولتی و نیروهای امنیتی و همینطور اشغال تاسیسات به بخشی از مناسک این تظاهرات در سراسر عراق تبدیل شده است.

روز جمعه آیت‌الله سیستانی، مرجع شیعیان در نجف از دولت عراق خواست تا درخواست‌های معترضان را برآورده کند. نماینده آیت‌الله سیستانی در کربلا گفت: «دولت فعلی باید فورا برای برآورده کردن درخواست‌های شهروندان و کاهش رنج و عذاب آنها اقدام کند.» او همچنین درخواست کرد که دولت جدید عراق هرچه زودتر با حضور افراد کارآمد، شایسته و پاکدست تشکیل شود.

احزاب برنده انتخابات پارلمانی عراق در 12مه ‌(22اردیبهشت) هنوز موفق به ائتلاف و تشکیل دولت نشده‌اند. نماینده آیت‌الله سیستانی همچنین از جانشین حیدر العبادی، نخست‌وزیر فعلی خواست تا نبردی شجاعانه را علیه فساد در این کشور شروع کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید