• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
یکشنبه 7 مرداد 1397
کد مطلب : 24755
+
-

نقشه‌های زورگیری در قهوه‌خانه نوشته‌شد

پلیس آگاهی
نقشه‌های زورگیری در قهوه‌خانه نوشته‌شد


اعضای باند زورگیری که در جریان رفت‌وآمد به قهوه‌خانه‌ای در منطقه سلطان‌آباد با هم آشناشده و تصمیم به تشکیل باند سرقت گرفته بودند،  راز ده‌ها زورگیری را فاش کردند.

به گزارش همشهری،  اواخر سال گذشته کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران اعضای باندی را دستگیر کردند که ده‌ها فقره زورگیری در پرونده‌شان داشتند اما یکی از اعضای باند به نام مسعود که در جریان دستگیری همدستانش قرار گرفته بود توانست از دست مأموران گریخته و زندگی مخفیانه‌ای در پیش بگیرد. با گذشت ماه‌ها از این ماجرا،  مأموران مدتی قبل باخبر شدند که مسعود به تازگی باند تازه‌ای راه‌اندازی کرده و زورگیری‌ها را از سر گرفته است.

بررسی‌ها نشان می‌داد که او و اعضای باند در جریان رفت‌وآمد به قهوه‌خانه‌ای در منطقه سلطان‌آباد با هم آشنا شده و همانجا نیز نقشه سرقت‌ها را طراحی کرده‌اند. کارآگاهان این قهوه‌خانه را زیرنظر گرفتند و طولی نکشید که مسعود و اعضای باندش یکی پس از دیگری شناسایی شدند. مأموران با تعقیب اعضای باند موفق به کشف مخفیگاه‌های آنها در شهرستان‌های اسلامشهر و بهارستان شدند. این اما همه ماجرا نبود،  چرا که در ادامه تصاویر به‌دست آمده از این افراد در اختیار پایگاه‌های مختلف پلیس قرار گرفت و مالباختگان زیادی که هدف زورگیری و سرقت قرار گرفته بودند آنها را به‌عنوان سارقان اموالشان شناسایی کردند.

در این شرایط دستور بازداشت اعضای باند صادر شد و کارآگاهان موفق شدند در عملیاتی همزمان تمامی آنها را دستگیر و از مخفیگاه‌های آنها چند دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا و آپاچی که در سرقت‌ها استفاده می‌شد کشف کنند. سرهنگ داوود فرد،  معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران گفت: اعضای این باند پس از مواجهه حضوری با مالباختگان به ده‌ها زورگیری در مناطق مختلف پایتخت اعتراف کردند و گفتند که معمولا در گروه‌های 3یا 4نفره و سوار بر موتورهای طرح هوندا و آپاچی به سراغ رهگذران می‌رفتند و با تهدید از آنها زورگیری می‌کردند. وی ادامه داد: با توجه به اعتراف سارقان به ده‌ها فقره گردنبند قاپی و موبایل قاپی با تهدید سلاح سرد،  برای تمامی آنها قرار قانونی صادر شده و شاکیان احتمالی می‌توانند برای شناسایی این افراد به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید