• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
یکشنبه 7 مرداد 1397
کد مطلب : 24751
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


  سال آینده؛ شهر بدون گدا
با سلام. شهردار تهران‌ در نشست خبری‌ای که برگزار شده بود به 2نکته مهم اشاره کردند که اگر اجرایی شود گام مهمی در رعایت حقوق شهروندی خواهد بود. نکته اول این بود که ایشان تأکید کردند تا سال آینده ما دیگر گدا و تکدی‌گر در تهران نداریم و نکته مهم‌تر اینکه اعلام کردند: در شهری زندگی می‌کنیم که در آن زیست دوگانه وجود دارد؛ محلات محروم و محلات برخوردار و برنامه من کاهش فاصله میان آنهاست. شهروندان انتظار دارند مسئولان به قول‌هایی که می‌دهند عمل کنند.

چگینی از تهران


  تأثیر معدل در کنکور سراسری
سلام. هم‌اکنون مشخص نیست تأثیر قطعی یا مثبت معدل در کنکور سراسری به نفع کدام دسته از دانش‌آموزان است؟ در مجموع بررسی کنید کدام روش به نفع اکثریت دانش‌آموزان است؟ آیا اینکه گفته می‌شود در صورت تأثیر قطعی، معدل پایین‌ها باید قید رشته‌ها و دانشگاه‌های ممتاز را بزنند، درست است؟ لطفا تأثیر قطعی معدل در کنکور سراسری را با حضور کارشناسان آموزشی در روزنامه بررسی‌کنید.

3865...0902


@  سهمیه اضافی بابت روشن کردن کولر
با سلام و خسته نباشید. برای رفتن به جنت‌آباد از پل سیدخندان، با تاکسی خطی راهی مقصد شدیم. با اینکه گرمای شدید هوا مسافران تاکسی را کلافه کرده بود، اما راننده با پایین آوردن شیشه‌های خودرو قصد نداشت کولر را روشن کند. وقتی به راننده تاکسی محترمانه گفتم لطفا کولر ماشین را روشن کنید، سریع گفت کولر ندارم! سؤال این است اگر واقعا کولر ندارد چگونه معاینه فنی گرفته است؟ این درحالی است که چندی پیش مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرد: از ابتدای مرداد‌ماه 20درصد به سهمیه بنزین رانندگان تاکسی افزوده شده تا روشن بودن کولر را جبران کند. لطفا منتشر کنید تا مردم نسبت به حقوق خود آگاه باشند و اگر سوار تاکسی‌ای شدند که کولرش روشن نبود از راننده بخواهند و تذکر بدهند که کولر ماشین را روشن کند.

حسنوند از تهران


@  عدم‌تحویل خودروی داخلی به بهانه تحریم
سلام. این روزها خریداران خودروی دناپلاس که از مهرماه سال قبل ثبت‌نام و علاوه بر پرداخت مبالغ درخواستی، اردیبهشت امسال هم مابه‌التفاوت قیمت روز خودرو را به‌حساب ایران خودرو واریز کرده‌اند، اما برای تحویل خودرو همچنان بلاتکلیف مانده‌اند. این در حالی است که قرار بود خودرو در فروردین‌ماه تحویل خریداران شود! به‌نظر می‌رسد خودروسازان خودشان در این نابسامانی‌های آشفته بازار ذی‌نفع هستند. خودرویی که ادعای ملی بودن آن را دارند چرا به بهانه کمبود قطعه و تحریم تحویل داده نمی‌شود؟ لطفا در این خصوص هم گزارشی بنویسید.

هادی از ساوه


@  اجحاف شرکت‌های خودروساز
سلام. این روزها شرکت‌های خودرو‌سازی‌ زمینه‌ساز ایجاد رانت جهت بعضی افراد سودجو شده‌اند. 3مرداد‌ماه قرار بود از ساعت ۹صبح جهت خودروی مزدا ۳ثبت‌نام کنند که بعد از ۲ دقیقه پیام دادند ظرفیت تکمیل شد. واقعا چه کسانی موفق به ثبت‌نام می‌شوند؟ جالب اینکه همین خودروها را در بازار آزاد با چندین میلیون اختلاف به‌فروش گذاشته‌اند. چرا کسی بر اینگونه اجحاف در حق مردم نظارتی نمی‌کند؟

9247...0912


@  فرهنگسازی‌ در مترو
با سلام و خسته نباشید. هزینه‌های فرهنگسازی‌ در ایستگاه‌های مترو مگر چقدر می‌شود که امور فرهنگی شرکت مترو از آن دریغ می‌کند؟ اگر حداقل چند باری در چند ایستگاه مترو تردد داشته باشید می‌بینید که چه فضای عریض و طویلی در ایستگاه‌ها و قطارها وجود دارد. از پوسترهای بالای درهای ورودی در هر قطار گرفته که بیشتر از 70عدد در هر قطار هست تا بنرهایی روی سکوهای سوار شدن، همچنین مسیر راهروهای پله برقی و گذرها برای رسیدن به سکوها. این درحالی است که متأسفانه مسئولان معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران، به قول مساعدی که قبلا در این‌باره داده بودند، عمل نکرده‌اند.

8132...0936


  سد معبر در پیاده‌رو
با سلام. ستاد رفع سد معبر شهرداری منطقه 5 در فلکه دوم صادقیه، اول اشرفی اصفهانی خیلی ضعیف عمل می‌کند و در بعضی موارد اصلا در صحنه حضور ندارد. در محله یادشده بین کوچه هلال و لاله چند مغازه موجب سلب آسایش اهالی و عابران پیاده شده و ایجاد سد معبر کرده‌اند. این چند مغازه پیاده‌رو را تبدیل به مصالح‌فروشی و انبار متروکه کرده‌اند. از شهرداری منطقه5 انتظار داریم نسبت به حل این معضل اقدامی بکنند.

5521...0912


  سودجویی از کارت ملی
سلام. افراد سودجو تحت عنوان کاریابی حسابدار و... جوانان بی‌تجربه را به مؤسسات خود کشانده و با دریافت مبلغ نقدی به آنها وعده معرفی به مشاغل را می‌دهند. ولی برای تصاحب حقوق‌ماه اول این افراد از آنها تضمین می‌خواهند و از آنها درخواست می‌کنند کارت ملی خود را یک ‌ماه گرو بگذارند.

با همین کارت ملی افراد طی این یک‌ماه با خرید دلار دولتی اقدام به افتتاح حساب‌های بانکی صوری می‌کنند. لطفا در این خصوص اطلاع‌رسانی کنید.

0233...0912


  بیمه کامل بازنشستگی
با عرض سلام و تشکر از زحمات شما. بیمه‌شدگان بیمه اختیاری سازمان تأمین اجتماعی که سن قانونی آنها به 60سال تمام رسیده و مدت پرداخت سنوات حق بیمه آنها 20سال تمام بوده، چرا نمی‌توانند از بیمه کامل بازنشستگی با حقوق و مزایای کامل آن مانند سایر بیمه‌شدگان و بازنشستگان تأمین اجتماعی استفاده کنند؟ لطفا در این خصوص گزارشی منتشر کنید.

2143...0914

این ستون پل ارتباطی خوانندگان با تحریریه روزنامه همشهری است. لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید