• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 7 مرداد 1397
کد مطلب : 24745
+
-

خبرهای خوش از تولید خودروهای مشترک

خودروسازان ایرانی و شرکای اروپایی به‌دنبال بررسی راهکارهای تداوم تولید خودروهای مشترک به‌رغم اعمال تحریم‌های یکجانبه آمریکا هستند.

تازه‌ترین خبرها از آغاز تولید پژو301 با داخلی‌سازی‌ بیش از 60درصدی و استفاده از موتور تی‌یو5 حکایت دارد اما برخی گمانه‌زنی‌های غیررسمی بر خروج یا توقف همکاری شرکت‌های پژو و رنوی فرانسه با شرکای ایرانی تأکید دارد. اما دیروز منصور معظمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری ضمن رد این گمانه‌زنی‌ها اعلام کرد: همه تعهدات در چارچوب قرارداد شرکت‌های خودروساز اروپایی با شرکای ایرانی طبق روال در حال انجام است.

منصور معظمی با رد خبرهای اعلام شده در مورد قطع همکاری رنو و پژوی فرانسه با شرکای ایرانی تأکید کرد: روند تولید و عرضه خودروهای مشترک طبق روال پیش‌بینی شده در قراردادهای خودروسازان ایرانی با شرکای خارجی ادامه خواهد داشت؛ اگرچه ممکن است به‌دلیل شرایط ناشی از اعمال تحریم‌های اخیر، تعهدات تحویل خودروهای تولید مشترک به مشتریان با کمی تأخیر صورت گیرد. پیش از این نیز احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان در گفت‌وگو با همشهری از مذاکرات اخیر با نمایندگان شرکت‌های اروپایی برای تداوم روند تأمین برخی قطعات وارداتی مانند ای‌سی‌یو، کاسه نمد و واردات قطعات مورد نیاز برای تولید خودروهای تولید مشترک از طریق برخی شرکت‌های واسط خبر داده بود.  مدیرعامل ایکاپ در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری در مورد آغاز تولید خودرو پژو301 اعلام کرد: اخبار خوشی در مورد تداوم تولید خودروهای مشترک مطرح است که هنوز زمان اعلام  آن فرا نرسیده است.

محمدرضا معتمد با خودداری از ارائه هرگونه توضیح در مورد تداوم تولید خودروهای مشترک در شرکت ایکاپ تأکید کرد: فعلا در سکوت خبری در مورد تولید خودروی پژو301 قرار داریم و اکنون امکان اطلاع‌رسانی در این زمینه را نداریم. با وجود این او تأکید کرد: همه تعهدات پیش‌فروش خودرو پژو2008 به مشتریان انجام خواهد شد. 16هزار دستگاه از این خودرو به مشتریان پیش‌فروش شده که تا‌کنون 6هزار دستگاه از آن تحویل داده شده است. به‌گفته او، بابت تأمین و عرضه 10هزار خودروی باقیمانده پیش‌فروش شده هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد اما معتمد از اعلام نظر در مورد تداوم تولید و پیش‌فروش خودروی پژو 2008 خودداری و تأکید کرد: در این زمینه باید فقط اخبار رسمی منتشر شده مبنای اظهارنظر‌ها باشد و به وقت آن در مورد این قراردادها اعلام نظر خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید