• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 7 مرداد 1397
کد مطلب : 24742
+
-

​​​​​​​درخواست کمک از شورای شهر تهران

پیشنهاد به مسئول

منطقه 20

13 سال از تخریب نخستین خانه مسکونی نفرآباد می‌گذرد. آن سال‌ها مسئولان قول داده بودند خانه‌های این محله را یکی بعد از دیگری تملک کنند تا مقدمات اجرای طرح توسعه حرم حضرت عبدالعظیم(ع) آغاز شود. ولی الان بیش از یک دهه از آن تصمیم می‌گذرد و فقط یک‌سوم خانه‌ها توسط شهرداری تملک شده است. قرار بود با اجرای این طرح همه املاک از صاحبان آنها خریداری شود و زمین‌های آن میزبان اجرای طرحی باشد که به گفته مسئولان آینده گردشگری ری را متحول می‌کند. طرحی که به کندی پیش می‌رود و طولانی شدن آن مشکلات زیادی را برای اهالی به وجود آورده است.

ساکنانی که در بلاتکلیفی به سرمی برند اجازه ندارند خشتی روی خشت بگذارند و خانه‌هایشان را تعمیر کنند و بافت فرسوده محله بلای جانشان شده است. از طرف دیگر شهرداری هم به دلیل کمبود نقدینگی قادر به تملک خانه‌ها نیست. به گفته مدیریت شهری برای خریداری 400 پلاک ثبتی باقیمانده حدود 500 میلیارد اعتبار نیاز است که اگر این اعتبار از سوی شورای‌شهر تهران اختصاص داده شود مشکل 400 خانوار حل خواهد شد.

محله نفرآباد به دلیل تخریب خانه‌های مسکونی از امنیت مناسبی برخوردار نیست و به گفته اهالی خرابه‌های آن محل امنی برای حضور شبانه معتادان و کارتن‌خواب‌ها و انواع آسیب‌های اجتماعی شده است تا آنجا که شب‌ها کسی جرئت‌ تردد در کوچه‌های نفرآباد را ندارد. فروشندگان موادمخدر شب‌ها در کوچه‌های محله نفرآباد جولان می‌دهند و اهالی از ترس گرفتار شدن فرزندانشان در دام اعتیاد اجازه بیرون آمدن از خانه را به آنها نمی‌دهند. البته خودروهای گشت نیروی انتظامی هر شب در محله گشتزنی می‌کنند ولی این گشت‌های موقت نمی‌تواند امنیت را به نفرآباد برگرداند. برطرف شدن مشکل 400 خانوار نیازمند نگاه ویژه شورای‌شهر تهران به این طرح است.

این خبر را به اشتراک بگذارید