• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 7 مرداد 1397
کد مطلب : 24717
+
-

خبر خوش برای فعالان اقتصادی در جزیره


شیوا بیات| خبرنگار:

با راه‌اندازی موسسه ویژن کارت ایرانیان در کیش، تجار و فعالان اقتصادی امکان بهره‌گیری از ‌صد هزار دلار خرید ماهانه توسط مسترکارت و ویزا کارت از 210 کشور جهان را خواهند داشت.
رئیس هیات‌مدیره شرکت ویژن کارت ایرانیان با اشاره به راه‌اندازی این موسسه در کیش، از تسهیل تجارت فعالان اقتصادی با استفاده از مستر کارت این موسسه خبر داد و گفت: موسسه ویژن کارت از 3 سال پیش فعالیت خود را در کشور آغاز کرده ‌‌و امروز در کیش حضور یافته است تا تجارت را برای فعالان اقتصادی جزیره تسهیل کند.

حامد ذوالفقاری افزود: با توجه به قوانین مناطق آزاد که از برخی محدودیت‌‌‌ها فارغ هستند، می‌توان با استفاده از مسترکارت و ویزا کارت موسسه تجارت و سفر را برای مسافران و تجار ساده‌تر کرد.
ذوالفقاری با اشاره به اینکه با استفاده از کارت‌‌‌های موسسه ویژن کارت می‌‌توان در بیش از 210 کشور خرید کرد، افزود: بدون تبادلات ارزی در صرافی‌‌‌ها می‌توان از این کارت‌‌‌ها در کشورهای طرف قرار‌داد برای دریافت خدمات سفر و تجارت استفاده کرد.
وی با تاکید بر اینکه مسافران تا 10 هزار دلار و تجار تا ‌صد هزار دلار در ماه می‌توانند از خدمات ویژن کارت استفاده کنند، ‌افزود: خدمات دریافتی بر اساس نرخ آزاد و طبق قوانین بانک مرکزی و کشورهای طرف قرار‌داد ارائه می‌شود و موسسه تنها ارائه‌دهنده خدمات است و در نرخ‌گذاری و خرید و فروش ارز دخل و تصرفی ندارد.
رئیس هیات‌مدیره موسسه ویژن کارت ایرانیان با تاکید بر فعالیت این موسسه بر‌اساس قوانین ایران گفت: در آینده تلاش می‌کنیم ‌با راه‌اندازی دستگاه‌‌‌های پوز در مراکز اقامتی و خدماتی و ATM در 2‌محل فرودگاه و دفتر مرکزی موسسه خدمات بیشتری به مشتریان ارائه شود که اجرایی‌شدن این موارد منوط به دریافت مجوزهای لازم ‌است.

مدیرکل حوزه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش ‌هم از همکاری موسسه ویژن کارت با کیش ایر و حمایت و همکاری سازمان منطقه آزاد کیش در ارائه خدمات به ‌‌ساکنان جزیره  خبر داد.
عباس نوربخش با بیان اینکه مستر‌کارت و ویزا کارت‌‌‌های صادر شده توسط این موسسه در بیش از 200 کشور جهان از طریق اینترنت و ATM  قابل استفاده است، افزود: حضور این شرکت در کیش کمک بزرگی به تجارت فعالان اقتصادی خواهد کرد، زیرا آن‌‌‌ها بدون مراجعه به صرافی‌‌‌ها و تبدیل ارز می‌توانند از دارایی حساب‌‌‌های خود خرید کنند و پرداخت هزینه‌‌‌های تبدیل ارز و کمیسیون را نداشته باشند.

وی افزود: این قابلیت دو‌طرفه است و فعالان اقتصادی می‌توانند پول حواله کرده یا حواله‌‌‌های ارزی دریافت کنند.
وی تاکید کرد که کسانی از این امکان بهره‌مند خواهند شد که از سازمان منطقه آزاد کیش مجوز داشته باشند و از سوی این سازمان مورد تایید قرار گیرند.
مدیرکل حوزه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه این موسسه به‌عنوان یک مزیت در منطقه آزاد کیش راه‌اندازی شده است، ‌گفت: این خدمات برای ایجاد فرصت  بیشتر برای تجار و فعالان اقتصادی و جذب سرمایه‌‌‌های اقتصادی کشور به کیش و رونق و معرفی جزیره ایجاد شده است.
با عقد قرار داد همکاری دو‌جانبه بین شرکت هواپیمایی کیش و شرکت ویژن‌کارت ایرانیان و حمایت سازمان منطقه آزاد کیش ‌حرکتی جدید در  زمینه امور مالی بین‌المللی ارائه شده است و به واسطه این کارت به جای حمل پول نقد، زمینه بهره‌مندی از خدمات گسترده و تخفیف‌‌‌های بسیار در قالب کارت‌‌‌های بین‌المللی EMV و خدمات کیف‌‌‌های پرداخت الکترونیکی فراهم می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید