• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 6 مرداد 1397
کد مطلب : 24595
+
-

یک برنده‌ام!

یک برنده‌ام!

برایتون و جهانبخش. این دو نام بالاخره در کنار هم قرار گرفتند تا انتظار اهالی فوتبال در ایران برای به‌دست آوردن فرصت تماشای یک ستاره ایرانی در یکی از جذاب‌ترین لیگ‌های فوتبال دنیا به پایان برسد. با امضای این قرارداد، علیرضا دو رکورد مهم را جابه‌جا کرده است. او با رقم 17 میلیون پوند، گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه برایتون به‌شمار می‌رود و فصل را با این برچسب سنگین آغاز خواهد کرد. علاوه بر این، او گرانقیمت‌ترین بازیگن تاریخ فوتبال ایران نیز محسوب می‎شود و به‌تازگی سنگین‌ترین قرارداد تاریخ فوتبال کشور را به امضا رسانده است. او حالا به جمع «مرغ‌های دریایی» لیگ برتر ملحق شده و امیدوار است در این فصل پرواز موفقی را پشت سر بگذارد. قبل از علیرضا، کریم باقری، اشکان دژاگه و آندو تیموریان در لیگ برتر و حسین کعبی و رضا قوچان‌نژاد در چمپیون‌شیپ برای باشگاه‌های انگلیسی به میدان رفته بودند. علیرضا حالا ششمین ایرانی حاضر در فوتبال انگلیس به‌شمار می‌رود. در روزهای گذشته البته زمزمه‌هایی از علاقه برایتون به جذب مرتضی پورعلی‌گنجی نیز به گوش رسیده است. اتفاقی که می‌تواند تعداد ایرانی‌های تاریخ فوتبال انگلستان را به هفت برساند و برای اولین‌بار یک باشگاه انگلیسی را به‌صورت همزمان صاحب دو ستاره ایرانی کند. 

انتقال جهانبخش به برایتون درحالی صورت گرفت که او سه سال قبل نیز از این باشگاه پیشنهاد داشت. آن روزها اما برایتون در لیگ برتر نبود و ستاره ایرانی نایمخن تصمیم گرفت در اردیویزی به آلکمار منتقل شود. حالا پیوستن او به سفید و آبی‌ها، هواداران برایتون را خوشحال و طرفداران لسترسیتی را عصبانی کرده است. لستری‌ها انتظار داشتند باشگاه محبوب‌شان با خرید جهانبخش جای خالی ماهرز را پر کند اما در عمل، این اتفاق رخ نداد. علیرضا در فوتبال‌فانتزی رسمی لیگ برتر، باارزش‌تر از ستاره‌هایی مثل فابرگاس، پدرو  و میختاریان معرفی شده و همین موضوع نشان می‌دهد انگلیسی‌ها حساب ویژه‌ای روی او باز کرده‌اند. برایتون فصل گذشته در رده پانزدهم جدول قرار گرفت و این فصل نیز برای فاصله‌گرفتن از منطقه سقوط مبارزه خواهد کرد. این تیم جذاب و هجومی اما به کمک تاکتیک‌های شجاعانه کریس هیوتون در خانه منچستریونایتد و آرسنال را نیز شکست داد و امیدوار است این فصل نیز در اولین دیدار خانگی فصل، 3 امتیاز را از شیاطین سرخ بگیرد. 

تنها نگرانی بزرگ در مورد علیرضا و تیم جدیدش، به جام‌ملت‌های آسیا مربوط می‌شود. او باید در زمستان به تیم‌ملی بپیوندد و اگر ایران تا مراحل نهایی جام پیش برود، جهانبخش چند دیدار کلیدی در ابتدای نیم‌فصل دوم با تیم‌هایی مثل یونایتد و لیورپول را از دست خواهد داد. او باید قبل از شروع جام‌ملت‌ها، تنها رقیبش برای قرار گرفتن در پست وینگر راست یعنی «آنتونی ناکارت» را کاملا به نیمکت بدوزد. ناکارت فصل گذشته تنها 3 گل زده و 1 پاس گل داده اما با همین آمار بیشتر از 2500 دقیقه برای برایتون به میدان رفته است. به‌نظر می‌رسد رسیدن به این آمار در هفته‌های ابتدایی فصل توسط علی‌جهان، جایگاه این بازیکن در ترکیب اصلی تیم را تا پایان فصل مستحکم خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید