• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 6 دی 1396
کد مطلب : 2448
+
-

دفاع زنان بهارستان از لایحه منع خشونت علیه زنان

زنان مجلس خواستار تسریع لایحه «زنان» ازسوی دولت به مجلس شدند

گزارش
دفاع زنان بهارستان از لایحه منع خشونت علیه زنان

تأکید فراکسیون زنان بهارستان بر لزوم تصویب لایحه منع خشونت علیه زنان پاسخی بود به موضع جنجالی زهرا آیت‌اللهی، رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان که در یادداشتی که اخیرا منتشر کرده تأکید کرده بود:«دفاع از زنان آسیب دیده وظیفه محارم آنها ست نه قانون!»

 با دست به‌دست شدن این موضع آیت‌اللهی در شبکه‌های اجتماعی موجی از انتقادات علیه او شکل گرفت و در کمترین زمان ممکن به بهارستان هم رسید، نخستین واکنش رسمی زنان بهارستان به این سخنان تذکر فاطمه ذوالقدر، عضو فراکسیون زنان بود. او در جلسه علنی دیروز مجلس در تذکری خطاب به رئیس جلسه گفت: دولت با استناد به اصل ۲۱قانون اساسی موظف به تضمین حقوق زن در تمام جهات با رعایت موازین اسلامی است همچنین باید زمینه‌های مساعد برای رشد شخصیت زن و احیای حقوق مادی و معنوی‌اش را ایجاد کند.

او افزود: براین اساس با توجه به معضلات و مشکلات مبتلابه و دامنگیر جامعه نظیر اسیدپاشی و خشونت‌های فیزیکی و مالی، که بعضا از سوی محارم بوده و آسیب‌های بسیاری را به جامعه زنان وارد کرده است، از دولت خواستاریم که لایحه تأمین امنیت و مقابله با خشونت علیه زنان را به‌عنوان خواسته بحق جامعه زنان کشور و در راستای تحقق حقوق شهروندی و اجرای اصل ۲۰قانون اساسی هرچه سریع‌تر به مجلس ارائه کند.

 زنان در منزل تحت فشارند

به‌دنبال تذکر ذالقدر و پس از پایان جلسه علنی بهارستان دیگر اعضای فراکسیون زنان در جمع خبرنگاران حاضر شدند و در دفاع از لایحه منع خشونت علیه زنان سخن گفتند، ازجمله اینکه پروانه سلحشوری، رئیس فراکسیون زنان تأکید کرد که اظهارنظر علیه این لایحه تأمین امنیت زنان به‌دلیل نگاه‌های سیاسی است. سحلشوری با اشاره به سخنان اخیر زهرا آیت‌اللهی مبنی بر اینکه زنان آسیب دیده نیازی به حمایت قانونی ندارند و دفاع از آنها وظیفه محارمشان است، ادامه داد: ایشان گفتند این لایحه حمایت از زنان روسپی است، من واقعا افسوس خوردم. آیا این زنان نیاز به حمایت قانون ندارند؟

باید ببینیم چه تعداد از آنها توسط همسرانشان وادار به این کار می‌شوند. سلحشوری ادامه داد: به‌نظر می‌رسد تظلم‌خواهی زنان آنقدر زیادشده که به علما رسیده و آنها هم نسبت به این موضوع حساس شدند، آیت‌الله گرامی در دیدار اخیرشان با فراکسیون به ما گفتند اگر می‌خواهید کار ماندگاری کنید که خدمت به مردم باشد، مواد قانونی برای خشونت علیه زنان در خانه و بیرون از خانه وضع کنید که این نوع خشونت کاهش پیدا کند. ایشان می‌گفت مراجعه‌کنندگان زیادی دارم که زن‌ها در منزل تحت فشار هستند و کتک می‌خورند و این وظیفه قانون است که به این موارد رسیدگی کند.

فریده اولاد قباد دیگر عضوفراکسیون زنان که در شورای‌عالی اجتماعی و فرهنگی زنان نیز صاحب کرسی است در پاسخ به پیگیری‌های خبرنگاران درباره سخنان اخیر رئیس این شورا وعده داد که موضوع را با دقت پیگیری خواهد کرد و نتیجه را به اطلاع جامعه زنان و رسانه‌ها خواهد رساند.

این خبر را به اشتراک بگذارید