• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 3 مرداد 1397
کد مطلب : 24388
+
-

عبدولی درس عبرت نشد

سعید عبدولی بازمی‌گردد؛ این خبری بود که مثل یک شوک در میان اهالی کشتی چرخید. او که محروم شده بود حالا دوباره خود را باید برای مسابقات جهانی آماده کند. درگیری، زدوخورد و فحاشی اتفاقاتی بود که مسابقات انتخابی تیم‌ملی  کشتی را در اردیبهشت ماه امسال به حاشیه برد. این درگیری‌ها تا بیرون سالن هفت‌تیر هم کشیده شد که با میانجیگری بزرگان کشتی ختم به خیر شد. پس از این بی‌اخلاقی‌ها فدراسیون کشتی در بیانیه‌ای عنوان کرد با حاشیه‌سازان برخورد قاطع خواهد شد. این اتفاق هم افتاد ولی با گذشت حدود دوماه شنیده می‌شود شورای استیناف رای کمیته انضباطی را کاهش داده  تا سعید عبدولی بتواند در مسابقات جهانی مجارستان روی تشک برود.
     بازگشت برادران عبدولی به اردوی تیم‌ملی  
بسیاری از پیشکسوتان کشتی معتقدند دلیل اینکه کشتی‌های بی‌نظیر مسابقات انتخابی تیم‌ملی دیده نشد  بی‌اخلاقی‌هایی بود که توسط برخی کشتی‌گیران رخ داد. پس از این اتفاقات بسیاری از اعضای شورای فنی صحبت کردند و معتقد بودند اخلاق و منش پهلوانی برای حضور در اردوی تیم‌ملی در اولویت قرار دارد. با گذشت حدود دوماه از رای محرومیت برادران عبدولی توسط کمیته انضباطی از چند روز پیش سامان عبدولی در اردوی تیم‌ملی حاضر شده است. سامان عبدولی در مسابقات انتخابی تیم‌ملی درگیری شدیدی با محمد نوربخش داشت و در صفحه اینستاگرام خود صراحتا عنوان کرد که ضربه سر به صورت نوربخش را عمدا کوبیده است. سعید عبدولی دیگر نقش اول درگیری‌های مسابقات انتخابی تیم‌ملی بود. درگیری‌های او از سوت آغاز کشتی با مهدی فلاح شروع شد و با زد خورد با ایمان انصاری روی تشک و در سالن گرم خاتمه پیدا کرد. سعید عبدولی برعکس برادر کوچک‌تر خود سامان در صحفه اینستاگرامش از اتفاقات رخ داده ابراز ندامت و از مهدی فلاح و ایمان انصاری طلب حلالیت کرد.
    مصلحت اندیشی یا اجرای قانون؟
کمیته انضباطی بلافاصله پس مسابقات انتخابی تیم‌ملی در 25 اردیبهشت ماه تشکیل جلسه داد. برای سعید عبدولی یک‌سال محرومیت (6 ماه قطعی و 6 ماه تعلیقی) به‌همراه بیست و پنج میلیون ریال جریمه نقدی  درنظر گرفته شد. سامان عبدولی  با 6 ماه محرومیت ( سه ماه قطعی و سه ماه تعلیقی) مواجه شد. همان زمان اعلام شد این آرا قطعی نیست و ورزشکاران می‌توانند در شورای استیناف با رای صادره اعتراض کنند. نادر شکری رئیس کمیته انضباطی فدراسیون کشتی درباره کاهش محرومیت سعید عبدولی گفت:«حکم قبلی آقای عبدولی یک‌سال محرومیت بود(6 ماه قطعی،6 ماه تعلیقی) که در کمیته استیناف مدت یک‌سال باقی ماند لیکن با اعمال کیفیات مخففه به 3 ماه قطعی و ۹ ماه تعلیقی تغییر کرد.» با توجه به‌رای صادرمقدمات حضور چهره پرحاشیه انتخابی تیم‌ملی در رقابت‌های جهانی مجارستان فراهم شده است. اگر محرومیت 6 ماهه قطعی  سعید عبدولی به قوت خود باقی می‌ماند  او نمی‌توانست در رقابت‌های جهانی مجارستان که از 28 مهر ماه آغاز می‌شود کشتی بگیرد.  با توجه به اتفاقات رخ داده و حضور این دو برادر در اردوی تیم‌ملی به‌نظر مصلحت‌اندیشی کادر فنی مانع اجرای رای کمیته انضباطی شده است. پس از درگیری‌های 20 اردیبهشت طبق گفته اهالی کشتی، قرار بود برخورد قاطعانه‌ای با کشتی‌گیران متخلف شود تا عبرتی برای دیگر کشتی‌گیران 
حاشیه‌ساز شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید