• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 6 دی 1396
کد مطلب : 2403
+
-

معاون وزیر کشور: درباره ارتباط زلزله و هارپ گزارشی نداشتیم

ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در پاسخ به این سؤال که در روزهای ۲۹ آبان‌ماه و ۲۱ و ۳۰ آذرماه نور عجیبی در آسمان‌های ایلام، تبریز، شوشتر، مسجدسلیمان، گتوند و لالی با صداهایی عجیب توسط اهالی رویت و شنیده شده است، گفت: ما هم‌چنین موضوعاتی را در فضای مجازی دیدیم و در همین حد در جریان هستیم و هیچ گزارش رسمی در این‌باره نداشتیم.

رده‌های نظامی و رده‌های پدافند هوایی هر کدام در حوزه‌های خودشان فعال هستند و اگر موضوع خاصی باشد به ما اعلام می‌کنند. به گزارش ایلنا، از زمان وقوع زلزله 7.3 ریشتری در مرز عراق و کرمانشاه حوالی ازگله  که پس‌لرزه‌های آن به کشورهای مجاور هم رسید، تاکنون حرف و حدیث‌های بسیاری درخصوص ارتباط وقوع این زلزله و همچنین زلزله‌های پس از آن با «آزمایشات پروژه هارپ» مطرح شده که البته معاون امنیتی وزارت کشور ارتباط زلزله با پروژه هارپ را رد کرده و می‌گوید که هیچ مبنای علمی ندارد.

سردار محمدحسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، درباره ارتباط پروژه هارپ با زلزله‌های اخیر در ایران، اظهار داشت: ما در این زمینه نمی‌توانیم اظهارنظری کنیم؛ چراکه هیچ گزارشی از هیچ مرجع علمی، نظامی و غیرنظامی به ما نرسیده است. من هم مثل شما شنیده‌ام و اصلا مبنای علمی و تخصصی ندارد. برنامه پژوهشی یونوسفر فعال با فرکانس بالا معروف به هارپ (HAARP)، یک پروژه پژوهشی است که در سال ۱۹۹۳ برای بررسی و پژوهش درباره لایه یونوسفر با استفاده از امواج رادیویی تأسیس شده ‌است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید