• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 1 مرداد 1397
کد مطلب : 23996
+
-

نگاهی به وضعیت اصلاح هندسی تقاطع بزرگراه شیخ فضل‌الله‌نوری و خیابان تیموری

فعلاً دسترسی نداریم

فعلاً دسترسی نداریم

مریم باقرپور| خبرنگار:

منطقه 2





«عملیات اصلاح هندسی تقاطع بزرگراه شیخ‌فضل‌الله‌ نوری و خیابان تیموری باعث رفع مشکلات ترافیکی و کاهش حوادث خواهد شد.» این مطلب را «محمدرضا معصوم‌بیگی» شهردار ناحیه 5 منطقه 2 درحالی مطرح می‌کند که در هفته‌های اخیر شهروندانی که قصد ورود به خیابان تیموری یا رسیدن به بزرگراه یادگار امام(ره) از تندرو بزرگراه شیخ فضل‌الله ‌نوری را داشته‌اند، در ترافیک مانده یا مجبور به طی مسیر طولانی شده‌اند. چراکه رانندگان خودروهایی که از مسیر غرب بزرگراه شیخ فضل‌الله‌ نوری و جناح به شرق بزرگراه شیخ‌فضل‌الله‌ نوری حرکت می‌کردند، از همان مسیر تندرو می‌توانستند وارد خیابان تیموری شوند. اما این روزها این دسترسی بسته شده و تنها از طریق مسیر کندرو‌‌‌ تردد امکان‌پذیر است. به گفته معصوم‌بیگی همین موضوع باعث سردرگمی و‌گاه ایجاد ترافیک در محدوده عملیات اصلاح هندسی شده است. 


کاهش تصادفات خیابان تیموری

او درباره لزوم اجرای این اصلاح هندسی گفت: «تصادف‌های زیاد در خیابان تیموری و وجود مشکلات ترافیکی در محدوده میدان تیموری باعث شد تا موضوع اصلاح هندسی پیگیری شود. چون عرض معبر دوربرگردان خیابان تیموری مناسب نبود. به همین دلیل طرح به سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ارجاع داده شد و در جلسه شورای ترافیک اصلاح هندسی به تصویب رسید.» البته در تصویب طرح پیشنهادی به خواسته شهروندان محله طرشت و شریف هم توجه شده است. چراکه به گفته «جلال شاملو» مدیر محله طرشت، وجود دوربرگردانی غیر‌استاندارد در انتهای بلوار تیموری، نرسیده به بزرگراه شیخ‌فضل‌الله‌ نوری باعث تصادف‌های زیادی می‌شد اما در طرح جدید مکان دوربرگردان تغییر یافته است. بنابراین می‌توان به آینده این طرح امیدوار بود. 


افزایش عرض بزرگراه

شهردار ناحیه 5 درباره آینده این طرح هم گفت: «این عملیات با وجود معارض‌های زیاد آب، برق و گاز تا نیمه دوم مرداد به پایان می‌رسد و با تکمیل آن مشکل دوربرگردان حل می‌شود چون علاوه بر تغییر مکان دوربرگردان، عرض آن هم افزایش یافته است. از طرفی با حذف مسیر تندرو، دسترسی به بزرگراه یادگار امام(ره) به عرض بزرگراه شیخ فضل‌الله‌نوری افزوده خواهد شد. علاوه بر این موارد زمینه‌ای فراهم شده تا در تقاطع خیابان تیموری و بزرگراه شیخ فضل‌الله ‌نوری پهلوگاهی احداث شود و در آینده تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها بتوانند توقف داشته باشند.»

معصوم‌بیگی در زمینه مشکلات فعلی هم گفت: «بیشترین دلیل ترافیک فعلی سردرگمی شهروندان است چون در گذشته بیشتر رانندگان از مسیر تندرو بزرگراه شیخ فضل‌الله ‌نوری هم می‌توانستند طی مسیر کرده و به سمت خیابان تیموری بروند اما حالا با اجرای عملیات اصلاح هندسی، دسترسی از مسیر تندرو بزرگراه شیخ فضل‌الله قطع شده است و همین موضوع با توجه به بی‌اطلاعی شهروندان زمینه تداخل حرکتی را به وجود آورده است. البته در محدوده‌های مختلف، تابلو موقت نصب شده تا رانندگان با مسیرهای جدید آشنا شوند و در آینده تابلوهای اصلی نصب می‌شود. همچنین در بیشتر ساعت‌های روز مأموران پلیس حضور فعال دارند.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید