• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
یکشنبه 31 تیر 1397
کد مطلب : 23940
+
-

اصلاح ساختار در شهرداری

برنامه‌ریزی
اصلاح ساختار در شهرداری

 معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران آخرین وضعیت برنامه ۵ ساله سوم شهرداری را تشریح کرد. او از اصلاح ساختار شهرداری تهران سخن گفت و از برنامه‌های شهرداری در همه ابعاد شهر خبر داد. از نظر میرزایی مشارکت مردم در اداره شهر، اولویت برنامه‌سوم شهرداری تهران است.
حجت‌الله میرزایی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به آخرین وضعیت برنامه ۵‌ساله سوم شهر تهران و زمان اجرایی‌شدن آن گفت: هر زمان برنامه سوم شهرداری آماده شود، زمان اجرای آن سال‌۹۸ خواهد بود؛ اما باید میان بودجه سال‌۹۸ و برنامه سوم هماهنگی باشد و پایه بودجه سال آینده برنامه سوم باشد. درحال حاضر گزارشات کارشناسی آماده شده و در کمیته‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و باید نتایج آن در کمیسیون‌های تخصصی بررسی شود.

او گفت: «بیشتر موضوعات فرهنگی، اجتماعی و شهرسازی-معماری به این برنامه افزوده شده‌است. موضوع آسیب‌ها و سلامت شهری، سبک زندگی، مشارکت و محله‌محوری و زیست‌پذیری از موضوعات اضافه‌شده در حوزه اجتماعی و در بخش شهرسازی موضوع حریم و طرح‌های توسعه شهری در دستور کار قرار گرفت.»
میرزایی درباره برنامه ۵ ساله سوم شهرداری با موضوع مشارکت مردم  گفت: ما در تدوین برنامه سوم تلاش کرده‌ایم بر موضوعاتی که در اولویت شهروندان و به‌عنوان ضرورت‌های اصلی آنها مطرح است، تمرکز بیشتری کنیم و از دیدگاه ذی‌نفعان شهری یعنی اصناف، شهروندان و سمن‌ها استفاده کرده‌ایم. این اتفاق بسیار زمان‌بر است و کسب دیدگاه‌های آنها سبب می‌شد مسیر تدوین به کندی پیش رود اما تلاش شد دیدگاه‌های گروه‌های خاص و اصناف در تدوین سیاستگذاری‌ها لحاظ شود. وی همچنین از برنامه‌ریزی برای خشکسالی پایتخت و پیگیری اصلاح ساختاری و ساماندهی نیروی انسانی در برنامه سوم خبر داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید