• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 31 تیر 1397
کد مطلب : 23939
+
-

«ندای قلب» از دیار عثمانی

بعد از مدت‌ها بحث در مورد سرنوشت وحید امیری و افزایش امیدواری هواداران پرسپولیس به‌تمدید قرارداد این بازیکن، نهایتا ستاره خط‌میانی سرخپوشان همه را غافلگیر کرد و سر از تست‌های پزشکی ترابزون اسپور درآورد. امیری که دو سال خوب و کم‌حاشیه را در پرسپولیس پشت سر گذاشته بود، حالا دوران جدیدی را در فوتبالش تجربه خواهد کرد.

  اولین شکست گرشاسبی
حمیدرضا گرشاسبی با شکستن شاخ غول و جذب مهدی ترابی برای نیم‌فصل دوم لیگ هجدهم، سرانجام از سوی هواداران پرسپولیس به‌رسمیت شناخته شد. در این میان جذب سروش رفیعی و نگهداشتن بیرانوند و کامیابی‌نیا هم به‌مقبولیت گرشاسبی اضافه کرد. اگر بپذیریم او در ماجرای جدایی محسن مسلمان تابع نظر برانکو بوده و کاری از دستش بر نمی‌آمده، حالا می‌توان کوچ وحید امیری را به‌منزله اولین شکست مدیریتی گرشاسبی در پرسپولیس قلمداد کرد؛ جایی که وحید بدون حتی یک‌جلسه حضور در ساختمان باشگاه سر از تست‌های پزشکی ترابزون اسپور درآورد. این در حالی است که منابع خبری نزدیک به باشگاه در طول یک هفته گذشته مدام از حصول توافق نهایی با امیری خبر می‌دادند.

  با پول آمد، با پول رفت
امیری فوتبالیست مودب و محترمی است اما احتمالا هیچ‌کدام از هواداران اینقدر ساده‌دل نیستند که گمان کنند وحید از اول پرسپولیسی بوده و دو سال پیش صرفا براساس علاقه این تیم را انتخاب کرده است. اگرچه او در زمان پیوستن به جمع سرخپوشان از «ندای قلب» سخن گفت، اما همه می‌دانستند پول بیشتر پرسپولیس نسبت به استقلال او را سرخپوش کرده. امروز هم امیری با همان فلسفه پیراهن پرسپولیس را زمین می‌گذارد و لباس تیم ترکیه‌ای‌اش را به تن می‌کند. پس جای گله‌ای نیست.

  خلف وعده نکرد
اگرچه جدایی وحید امیری از پرسپولیس دست این تیم را از نظر فنی تنگ می‌کند و اگرچه هواداران انتظار داشتند او دست‌کم به یک باشگاه درست و حسابی برود، اما حداقل می‌توانیم دلخوش باشیم به اینکه وحید با پرسپولیسی‌ها خلف وعده نکرد. او از چند ماه پیش صراحتا می‌گفت در ایران و آسیا فقط برای پرسپولیس بازی می‌کند و حالا هم ترکیه را برای ادامه فعالیت برگزیده؛ کشوری که حداقل فوتبالش جزو اروپاست. امیری البته از قطر هم پیشنهاد داشت که احتمالا به‌خاطر همان وعده کذایی آن را نپذیرفته است.

  برای کی‌روش بهتر از برانکو بود
از نظر فنی به‌طور کلی می‌توان گفت وحید امیری در تیم‌ملی برای کارلوس کی‌روش مفیدتر از دورانی بود که در پرسپولیس برای برانکو بازی کرد. نمایش درخشان او در بازی دوستانه با شیلی را به یاد بیاورید و البته هر سه بازی فوق‌العاده امیری در جام‌جهانی را؛ شاید یکی از دلایل این مساله تفاوت سبک دو تیم بوده باشد. تیم کی‌روش معمولا عقب بازی می‌کند و این باعث می‌شود بازیکن تند و تیزی مثل امیری فضای مناسب را برای حرکت داشته باشد، در حالی که پرسپولیس در بیشتر مسابقات بالا بازی می‌کند و چنین فرصتی به‌ندرت در اختیار وحید قرار می‌گیرد.

  به‌سود سیامک
از نظر فنی بی‌گمان بزرگ‌ترین برنده جدایی وحید امیری از پرسپولیس سیامک نعمتی است. با بازگشت امید عالیشاه به پرسپولیس و تغییر احتمالی سیستم سرخپوشان به 1-3-2-4 سیامک در خطر جدی نیمکت‌نشینی قرار داشت، اما حالا او شانس شروع فصل به‌عنوان بازیکن اصلی را خواهد داشت و باید تا نیم‌فصل و زمان اضافه شدن ستاره‌ها به تیم، حسابی خودی نشان بدهد. انتظار می‌رود نعمتی به عنوان وینگر راست جانشین فرشاد احمدزاده شود و امید عالیشاه هم به عنوان وینگر چپ جای وحید امیری را پر کند.

  فقط دو بازیکن ذخیره
با جدایی وحید امیری از پرسپولیس، دست برانکو در نیم‌فصل اول خالی‌تر از هر زمان دیگری شد. در حال حاضر بدون در نظر گرفتن جوانان تیم، پرسپولیس فقط دو بازیکن ذخیره سرشناس برای نیم‌فصل نخست خواهد داشت؛ یکی گادوین منشا که پارسال زیاد کمک نکرد و دیگری شایان مصلح که احتمالا به عنوان بازیکن ذخیره در فاز هجومی مورد نظر برانکو است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید