• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 30 تیر 1397
کد مطلب : 23760
+
-

همه آنچه باید درباره قرارداد جدید کی‌روش بدانید

همه آنچه باید درباره قرارداد جدید کی‌روش بدانید

با وجود خبر پیشنهاد از چند کشور مختلف، به‌نظر می‌رسد کارلوس کی‌روش و فدراسیون فوتبال ایران برای ادامه همکاری، دست کم به‌مدت 6ماه دیگر به توافق رسیده‌اند. منابع نزدیک به فدراسیون فوتبال به همشهری‌ورزشی گفته‌اند که کی‌روش برای 6ماه آینده پیشنهادی 800هزار دلاری به فدراسیون داده است که در مقایسه با دستمزدی که پیش از این می‌گرفت، زیاد به‌نظر نمی‌رسد.

ین رقم حتی در مقایسه با دستمزد مربیانی مانند وینفرد شفر و برانکو ایوانکوویچ هم که سرمربی استقلال و پرسپولیس هستند، غیر متعارف نیست. همین چند روز پیش رضا افتخاری، مدیرعامل مستعفی استقلال در گفت‌وگو با خبرنگاران مدعی شد که مبلغ قرارداد شفر با استقلال برای یک فصل نزدیک به یک میلیون دلار است.

بر اساس اطلاعاتی که به‌دست خبرنگار همشهری ورزشی رسیده است قرارداد کی‌روش جزییات دیگری هم دارد. مثلا چنانچه او بتواند تیم ایران را به فینال جام ملت‌های آسیا برساند، 500هزار دلار پاداش خواهد گرفت. فینالیست شدن در آسیا برای کی‌روش دستاورد مهم دیگری هم خواهد داشت.

اگر این اتفاق بیافتد، قرارداد او با فدراسیون فوتبال ایران اتوماتیک تا جام‌جهانی 2022 تمدید خواهد شد.  تیم‌ملی ایران، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، 4بار در جام ملت‌های آسیا سوم شده اما در این مدت زمان هیچ‌گاه به فینال نرسیده است.  دیروز ایسنا هم در گزارشی، به بخشی از جزییات قرارداد پیشنهادی کارلوس کی‌روش اشاره کرده است.

در این گزارش آمده است که کی‌روش برای آماده کردن تیم‌ملی قبل از جام ملت‌ها، برنامه‌ای به فدراسیون داده که انجام آن نیاز به 5میلیون دلار بودجه دارد. 5اردوی آماده‌سازی و 7بازی دوستانه بخشی از جزییات این قرارداد پیشنهادی هستند. ایسنا البته مدعی شده که کی‌روش نمی‌خواهد با تیم‌های بزرگ اروپا، آمریکای لاتین یا آفریقا بازی کند و صرفا به‌دنبال بازی با تیم‌هایی قدرتمند آسیا مانند ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیاست.

این خبر را به اشتراک بگذارید