• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 30 تیر 1397
کد مطلب : 23754
+
-

«افشین حبیب‌زاده» معاون نظارت شورای‌شهر تهران مطرح کرد

نقش مشارکت بخش خصوصی در توسعه حمل‌ونقل عمومی


به نظر می‌رسد یکی از راهکار‌های خوب و قابل اجرا برای حل مشکل بافت فرسوده طرح TOD است. این طرح به مفهوم توسعه حمل‌ونقل محور است که قبلاً در سایر کشور‌ها هم اجرا شده است. در طرح TOD بافت فرسوده را به بلوک‌های بزرگی که هر بلوک شامل مراکز تجاری و اداری و مسکونی و همچنین ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی از جمله مترو باشد، تقسیم می‌کنند به این‌ترتیب هم می‌توانیم بخش خصوصی را به سرمایه‌گذاری ترغیب کنیم و هم مشکلات حمل‌ونقل را به بهترین شیوه برطرف کنیم. این بلوک‌ها معمولاً حول ایستگاه مترو ساخته می‌شوند و خیابان‌های منتهی به این بلوک‌ها عموماً پیاده‌راه هستند که حمل‌ونقل در آنها توسط وسایل حمل‌ونقل عمومی انجام می‌شود. این طرح در کشور ما هم قابل اجرا و هم واجد جاذبه‌های سرمایه‌گذاری است. در حالی که اگر بخواهیم بافت فرسوده را در انتظار تسهیلات بانک‌ها قرار دهیم مطمئناً به نتایج مورد نظر نخواهیم رسید. همچنین روش گذشته در احیای بافت فرسوده شکست خورده است و باید به روش‌های جدید رو‌آوریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید