• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 28 تیر 1397
کد مطلب : 23606
+
-

نگران نباشید، نگران باشید!


مشکلات باشگاه استقلال و استعفای مدیرعامل این تیم شرایط عجیب و غریبی را بر اردوی آبی‌ها حاکم کرده است. سرمربی آلمانی استقلال وضعیت این تیم را بحرانی می‌داند اما کاپیتان آبی‌ها همه را دعوت به آرامش می‌کند و اعتقاد دارد مشکلات حل خواهند شد. وینفرد شفر روز گذشته پست بسیار مهمی در صفحه شخصی‌اش منتشر کرد و از مدیران خواست تصمیمات عصبی نگیرند. شفر در بخشی از بیانیه‌اش نوشته است: «در حال حاضر با دشوارترین فصل قابل‌تصور روبه‌رو هستیم. ما آماده نیستیم و به بازیکنان بیشتری نیاز داریم. همه قراردادها باید امضا و حقوق‌ها پرداخت می‌شدند. من نترسیدم، آماده ساخت یک تیم جدید هستم. اما در حال حاضر همه چیزی که در 10ماه گذشته ساختیم، در خطر قرار دارد. من رئیس نیستم؛ من معاون ورزشی نیستم؛ من عضو هیات‌مدیره نیستم و فقط یک مربی ساده هستم. پس می‌توانم پیشنهاد بدهم که از نظرات و تجربیات من استفاده کنید. » شفر با اشاره به اینکه در کمپ تمرینی استقلال حتی یک شب هم بدون مشکل سپری نشده از مدیران استقلال توقع دارد این بحران را مدیریت کنند: «در بحران ما احتیاج داریم که قواعد ابتدایی و مدیریت بحران را دنبال کنیم. خونسرد باشیم، تصمیمات عصبی نگیریم، استعفا ندهیم و بدون نقشه و دوراندیشی روند خود را تغییر ندهیم و درنهایت جنگ‌های بی‌دلیل را آغاز نکنیم زیرا این موضوع انرژی بیشتری از ما خواهد برد. نفس عمیق بکشید و اجازه بدهید ما کار خود را انجام دهیم.» شفر پیش از این پست عکسی هم از خودش به‌همراه جپاروف و تیام منتشر و اعلام کرده بود مذاکرات با این دو بازیکن ادامه دارد.
    رحمتی: نگران نباشید
در همین حال مهدی رحمتی هم با یک پست طولانی در صفحه شخصی‌اش از هواداران خواست حمایت خود را از تیم قطع نکنند: «این روزها همه شما نگران وضعیت تیم محبوب‌مان برای فصل پیش‌رو هستید. طبیعی است که تغییراتی داشته باشیم. درست است که هنوز تیم به‌خوبی جمع نشده اما نگران نباشید. استقلال همیشه و در همه حال بزرگ و محبوب است. امروز تیم جوان ما به حمایت‌های شما نیاز دارد. باشگاه مشکلات زیادی دارد که باعث شده همه ما نگران باشیم. در این شرایط صحبت کردن من و بازیکنان به‌جز ایجاد حاشیه کمکی به تیم در شرایط کنونی نمی‌کند. » اما درست در شرایطی که رحمتی می‌گوید صحبت کردن بازیکنان کمکی به تیم نخواهد کرد دو بازیکن باتجربه استقلال در انتقاد از شرایط موجود مصاحبه کرده‌اند.
    پژمان: به عمرم چنین وضعیتی ندیده‌ام
پژمان منتظری و وریا غفوری بازیکنانی هستند که شرایط موجود در استقلال را نگران‌کننده و عجیب خوانده‌اند و جالب اینکه افتخاری پیش از استعفا فقط در تمدید قرارداد دو بازیکن موفق بود که همین دو نفر بودند! منتظری در گفت‌وگو با فارس گفته است: «نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که استقلال به اینجا رسیده است. چیزهایی که در این چند وقت دیدم در عمرم ندیده بودم و فکر نمی‌کنم دوباره آنها را تماشا کنم. این نه‌تنها برای ما بلکه برای هواداران استقلال هم قابل درک نیست. نمی‌دانم چرا یک عده خودشان را قایم کرده‌اند. هیچ‌کس به مسائل ورود نمی‌کند که خدای‌ناکرده برای فردایش اتفاقی نیفتد. ما در اردو هستیم. یکی می‌خواهد تیم را به آلمان ببرد و یکی می‌خواهد تیم را به تهران برگرداند. پول هم نداده‌اند. مگر می‌شود این اتفاقات باهم رخ بدهد؟» منتظری با انتقاد شدید از تصمیمات باشگاه درمورد سوپرجام هم گفته: «چرا باید چنین اتفاقی بیفتد؟ مگر ما مرده‌ایم؟ مثل مرد به زمین می‌رفتیم و بازی می‌کردیم، چه بلایی بر سر استقلال آورده‌اند نمی‌دانم. ما اینجا شبانه 4، 5ساعت هم نمی‌خوابیم از بس که فکر و خیال می‌کنیم. این بازیکنان فردا باید پاسخگوی مردم باشند و فکر می‌کنم درنهایت همه اتفاقاتی که رخ می‌دهد باعث می‌شود هوادار و تیم استقلال ضربه بخورد.» وریا غفوری هم در صفحه شخصی‌اش نوشته است: «از این وضعیت بدتر نمی‌شود. تیمی که یک ماه پیش همه امید داشتند برای فینال آسیا بجنگد حالا به جایی رسیده که بدون بازی کردن 3برصفر بازنده اعلامش می‌کنند! واقعا این شاهکار بزرگی بود در عالم فوتبال. هنوز بازیکنان کامل نشده‌اند، تیم مشکل دارد، هیچ برنامه‌ریزی درستی انجام نشده است؛ در صورتی که یک هفته دیگر لیگ شروع می‌شود.» بله، دقیقا یک هفته دیگر لیگ‌برتر آغاز خواهد شد و استقلال درگیر مسائلی است که فقط بخشی از آنها را در این گزارش خواندید. به سر نماینده ایران در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان چه خواهد آمد؟

این خبر را به اشتراک بگذارید