• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
چهار شنبه 27 تیر 1397
کد مطلب : 23559
+
-

توسعه اقتصاد در دستور کار رهبر کره‌شمالی

جهان نما
توسعه اقتصاد در دستور کار رهبر کره‌شمالی

کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی در هفته‌های اخیر از چندین کارخانه، نیروگاه برق و کمپ‌های تفریحی و اقامتگاه تعطیلات در این کشور دیدار کرده‌است. به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از رسانه‌های کره‌شمالی، این دیدارهای کم‌سابقه تأکیدی بر این است که حکومت پیونگ‌یانگ بر توسعه اقتصادی متمرکز شده‌است.

رسانه‌های کره‌شمالی در روزهای گذشته پوشش خبری و تصویری گسترده‌ای از دیدارهای رهبر این کشور از مکان‌های اقتصادی و اجتماعی داشته‌اند. یکی از این روزنامه‌ها به نام رودونگ سینمون به مناسبت یکی از این دیدارها 9صفحه از 12صفحه خود را به دیدار رهبر کره‌شمالی از یکی از کارخانه‌های صنعتی اختصاص داده‌است. رهبر کره‌شمالی در بازدید از نیروگاه برق اورانگ‌چون که بعد از بارها تأخیر در بهره‌برداری هنوز کامل نشده از این تأخیر در بهره‌برداری به‌شدت ابراز تأسف کرده‌است. او همچنین در بازدید از یک کمپ اقامتی تعطیلات برای گردشگران، از اینکه امکانات سرمایشی و رفاهی این کمپ خوب نبوده، ابراز تأسف کرده ‌است.

دیدارهای اقتصادی و اظهارنظرات مربوط به این حوزه از سوی رهبر کره‌شمالی بعد از سفر اخیر و دیدارش با رئیس‌جمهور آمریکا در سنگاپور بیشتر شده‌ است. 2‌ماه پیش وقتی کره‌شمالی برای گفت‌وگو با دولت آمریکا بر سر برنامه هسته‌ای این کشور اعلام آمادگی کرد، بیانیه‌ای از سوی پیونگ‌یانگ منتشر شد که در آن آمده بود، حالا نوبت توسعه اقتصاد و بهبود معیشت مردم است. سال‌ها تحریم آمریکا و متحدانش علیه کره‌شمالی به بهانه سلاح‌های هسته‌ای و آزمایش‌های موشکی این کشور در کنار قحطی و شرایط اقلیمی، زندگی مردم کره‌شمالی را با شرایط سختی روبه‌رو کرده‌ است.

این خبر را به اشتراک بگذارید