• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 27 تیر 1397
کد مطلب : 23556
+
-

گذر فرهنگ

گذر فرهنگ
گذر فرهنگ

روی پرده سینماها

با وجود فعالیت روزافزون شبکه‌های نمایش خانگی فیلم و سریال، سینما هنوز هم مخاطبان خاص خودش را در شهرهای مختلف دارد. به علاوه هر از گاهی افزایش تنوع در موضوع آثار سینمایی و یا اکران یک فیلم جدید می‌تواند اقشار بیشتری را با هنر هفتم سرگرم کند.

«خاله قورباغه»
به گزارش همشهری، افشین هاشمی در مقام کارگردان و فرشته طائرپور به عنوان تهیه‎کننده شخصیتی را به پرده سینما آورده‌اند که بیشتر از کودکان امروز، متولدین دهه 60 او را می‌شناسند. «خاله قورباغه و آقاپسر» عنوان سریالی بود که طائرپور آن را در دهه 70 کارگردانی کرده بود و حالا پس از حدود 3 دهه خاله قورباغه به سینما آمده است تا کودکان این روزگار را با داستان‌های خود همراه کند.

«خاله قورباغه» با صداپیشگی شبنم مقدمی، مرضیه برومند، غزل شاکری، نگار‌ اردلان، آناهیتا خسروی، علیرضا علیمردانی، احسان کرمی، علیرضا ناصحی، شهراد بانکی، افشین هاشمی و روایت غزل شاکری ساخته شده است.

این فیلم در پردیس سینمایی چهارباغ اصفهان، فرهنگ میمه، بهار شهرگز، بهمن کاشان، بهمن قزوین، ایران و سینماشیراز، آزادی آبادان، ساحل و بهمن اهواز، ستاره باران و قدس تبریز، هویزه، گلشن، آفریقا، پیروزی، قدس، سیمرغ و اطلس مشهد، بهمن سبزوار، قدس و  فلسطین همدان، ونوس قم، آزادی ارومیه، بهمن بوشهر، سپهر ساری، بهمن آمل، بهمن آزادشهر، عصرجدید گرگان، بهمن شهرکرد، ساویز، فردیس و هجرت کرج و پرشین مهرشهر به نمایش گذاشته شده است.




«دلم می‌خواد»

آخرین ساخته بهمن فرمان‌آرا که «دلم می‌خواد» نام دارد، تلاش کرده است با زبان طنز موضوعات اجتماعی را بیان کند. فیلم داستان درباره نویسنده‌ای است که ذوق نویسندگی‌اش را از دست داده و غرق در تنهایی خودش است. حالا او شاهد مرگ دوستانش است و از این شرایط بد ناراضی. رضا کیانیان، مهناز افشار و محمدرضا گلزار بازیگران آخرین ساخته فرمان‌آرا هستند.

این فیلم در پردیس سینمایی چهارباغ اصفهان، فرهنگ فولادشهر، مهتاب قزوین، آزادی آبادان، نخل خرمشهر، ستاره، ناجی و قدس تبریز، هویزه، اطلس، گلشن و سیمرغ مشهد، شهر گناباد، بهمن سنندج، ونوس و تربیت قم، بهمن بوشهر، هنر و تجربه بابل، آرامش رامسر، کاپری و عصرجدید گرگان، ساویز کرج و پرشین مهرشهر روی پرده رفته است.




«سفر سهراب»

از مجموعه سینمای هنر و تجربه این روزها مستندی روی پرده است که به یکی از مهم‌ترین و البته متفاوت‌ترین سینماگران ایران پرداخته. «سفر سهراب» پرتره‌ای متفاوت درباره «سهراب شهیدثالث» به کارگردانی امید عبداللهی است. این فیلم که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید شده است، مهم‌ترین مقاطع کار و زندگی این کارگردان یعنی زمانی را که موفق به ساخت 2 فیلم «یک اتفاق ساده» و «طبیعت بی جان» شد به تصویر می‌کشد. این فیلم در مجتمع فرهنگی و سینمایی هنر و تجربه بابل به نمایش گذاشته شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید