• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 27 تیر 1397
کد مطلب : 23532
+
-

الو محله

مسیر اتوبوس را تغییر دهید
منطقه۴

 اتوبوس‌های خط پایانه شهید زین‌الدین به علم و صنعت از محله جوادیه عبور می‌کردند، ولی مدتی است مسیر حرکت آنها عوض شده و از محله تهرانپارس رفت‌وآمد می‌کنند. از مسئولان اتوبوسرانی انتظار داریم مسیر حرکت اتوبوس‌ها را به روال قبلی بازگردانند. 

عباس غلامی‌ـ ساکن محله جوادیه

پاسخ مسئول: همپوشانی خطوط با تغییر مسیر حرکت
تغییر بخشی از مسیر حرکت اتوبوس‌های این خط به دلیل موازی بودن خطوط و همپوشانی این خط با اتوبوس‌های مسیر پایانه شهید زین‌الدین به میدان رسالت و درخواست سفر در مسیر جدید است. 
رضا محققی، رئیس اداره اتوبوسرانی منطقه 4



سدمعبر کامیون‌ها در خیابان بهار
منطقه7

حدفاصل خیابان سمیه تا بهارشیراز سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی زیادی وجود دارد. هر روز از ساعت 8 تا 11 صبح با خودروهای حمل مواد غذایی مواجه هستیم که برای تخلیه بار در مقابل این فروشگاه‌ها دوبله پارک می‌کنند و باعث به وجود آمدن ترافیک می‌شوند. از مسئولان خواهشمندیم به این مشکل رسیدگی کنند.
حسین صباحی‌ـ ساکن محله بهار

پاسخ مسئول : متخلفان جریمه می شوند
 مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی با حضور در معابر اصلی و فرعی در مورد خودروهای متخلفی که در محل‌های ممنوعه همچون پارک ممنوع یا به شکل دوبل توقف می‌کنند اعمال قانون خواهند کرد.
علی جعفری‌، جانشین اداره راهنمایی و رانندگی منطقه 7



حمایت از بانوان کارآفرین 
منطقه 18

مدتی است با تعدادی از همسایگان مان، شغل خانگی ساخت عروسک پارچه‌ای راه‌اندازی کرده‌ایم. استقبال خوبی از طرف بانوان محله داشتیم اما متأسفانه بازار فروش نداریم. از مسئولان شهرداری منطقه درخواست می‌کنم در صورت امکان در بوستان‌های محله غرفه فروش محصولات زنان کارآفرین را راه‌اندازی کنند تا کارآفرینان با مشکل فروش محصول مواجه نباشند. 
سارا حسین‌زاده ـ ساکن محله تولید دارو

پاسخ مسئول: غرفه‌های فروش دائمی در بوستان بانوان نرگس
اداره امور بانوان از کارآفرینی و اشتغالزایی بانوان در منزل در تمام مراحل آموزش و فروش محصولات حمایت می‌کند. 
متأسفانه ما درتمامی بوستان‌ها امکان راه‌اندازی غرفه نداریم اما در بوستان بانوان نرگس به‌طور دائمی غرفه فروش محصولات زنان کارآفرین را برپا کرده‌ایم. بانوانی که در زمینه خوداشتغالی فعالیت می‌کنند، برای ثبت‌نام در این غرفه‌ها به بوستان بانوان نرگس در خیابان دانش‌آموز مراجعه کنند. 
مریم عابدین نجفی، مدیر اداره امور بانوان منطقه 



پل عابرپیاده شهرک شهید باقری را برقی کنید
منطقه 22

پل عابرپیاده که نقطه اتصال شهرک آسمان با شهرک شهید باقری پل عابر پیاده‌ای است که روزانه اهالی شهرک‌های آسمان، صیاد، احرار و عرفان برای استفاده از مدرسه، تره‌بار، ورزشگاه، سرای محله و... که همگی در شهرک شهید باقری قرار دارد از این پل برای عبور و مرور استفاده می‌کنند. با توجه به‌‌ تردد روزانه شهروندان از این مسیر نیاز است که این پل عابرپیاده برقی و مکانیزه شود تا رفت‌وآمد برای سالمندان، بانوان و کودکان راحت‌تر شود. 
ملیحه عبیری – ساکن محله شهید باقری

پاسخ مسئول : شرایط بررسی و پیگیری می‌شود
 برای مکانیزه و برقی شدن پل عابرپیاده حجم‌‌ تردد عابر برای ۴ ساعت متوالی در روز محاسبه می‌شود. سپس حجم ساعت اوج محاسبه شده و اگر تردد بالای ۷۰۰ نفر در ساعت اوج باشد و از لحاظ مشخصات فنی نیز قابلیت نصب پله مکانیزه وجود داشته باشد، گزارش منطقه در کمیته پل سازمان حمل‌ونقل شهرداری تهران بررسی و در صورت تأیید به منطقه ارسال می‌شود.

 پس از اخذ تأییدیه توسط معاونت ترافیک منطقه، این تأییدیه به معاونت امور شهری و اداره زیباسازی برای تأمین اعتبار و اجرای پل ارسال خواهد شد. اگر ویژگی‌های پل شهرک آسمان به شهرک شهید باقری با شرایط گفته شده مطابق باشد، حتماً پیگیری‌های لازم برای مکانیزه شدن آن انجام خواهد شد. 
مریم نخعی‌پور، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه

این خبر را به اشتراک بگذارید