• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 27 تیر 1397
کد مطلب : 23516
+
-

اخبار محلی

کارآفرینی ویژه بانوان
منطقه 1

کارگاه کارآفرینی در رشته‌های خیاطی و گلدوزی در محله شهرک نفت برای بانوان برگزار می‌شود. «‌‌سمیه اکبری‌» مدیر سرای محله شهرک نفت با بیان این مطلب گفت: «این کارگاه‌ها با هدف ایجاد کارآفرینی و اشتغالزایی برای بانوان علاقه‌مند در خانه کارآفرینی سرا تشکیل می‌شود. هنرجویان در این کارگاه‌های آموزشی روش‌های نوین را در کوتاه‌ترین زمان ممکن آموزش می‌بینند.» علاقه‌مندان برای کسب اطلاع از نحوه برگزاری کلاس‌ها می‌توانند به بزرگراه ارتش، شهرک نفت، خیابان‌‌ آبادان، خانه کارآفرینی سرا مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 22468649 تماس بگیرند. 



حفظ و احیای 51 باغ در محله طرشت
منطقه 2

باغ‌های محله‌های طرشت و صادقیه از خطر خشک شدن حفظ و احیا می‌شود. شهردار ناحیه 5 منطقه 2 با بیان این مطلب گفت: «پس از بازدید شهردار منطقه پیش‌بینی شد تا برای حفظ و احیای باغ‌های محله‌های طرشت و صادقیه طرح تفصیلی بررسی شود و مشاوره‌های لازم برای ارائه طرح ویژه فرهنگی و گردشگری در دستور کار قرار گیرد. همچنین مالکان باغ‌ها برای ارائه پیشنهادهای خود درباره نحوه بهره‌برداری از باغ‌ها می‌توانند به شهرداری ناحیه در بلوار شهید اکبری مراجعه کنند.» «محمدرضا معصوم‌بیگی» افزود: «51 باغ به مساحت 288 هزارو 500‌ مترمربع در محدوده ناحیه 5 قرار دارد که بیشتر آنها در محله طرشت واقع شده‌اند.»



جمع‌آوری تابلو‌های توقف ممنوع در خیابان پاسداران
منطقه 3

جای پارک خودروها با جمع‌آوری تابلو‌های توقف ممنوع در محدوده پاسداران بیشتر شد. رئیس راهور منطقه گفت: «با هماهنگی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه، 40 تابلو اضافی توقف ممنوع از خیابان‌های منطقه 3 جمع‌آوری شد.»«سرهنگ پیمان اسماعیل‌زاده» هدف از اجرای طرح را کاهش بار ترافیک در این محدوده اعلام کرد و در این‌باره گفت: «این طرح برای کمک به اهالی برای افزایش جای پارک خودرو انجام شد و جانمایی هیچ‌کدام از این تابلو‌ها غیر‌کارشناسی نبوده ولی برای کاهش بار ترافیک و آسایش بیشتر مردم این اقدام صورت گرفت.»



خلق آثار هنری روی تنه درختان خشکیده
منطقه 7

تنه درختان خشکیده در منطقه 7 منقش به آثار هنری می‌شود. مدیر مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز شهرداری منطقه در این‌باره گفت: «برای زیباسازی فضای شهری و استفاده بهینه از تنه درختان خشکیده، طرح پاکسازی تعدادی از درختان و آذین‌بندی و خلق آثار هنری بر روی تعدادی دیگر از درختان اجرا می‌شود. این طرح تاکنون در خیابان اندیشه، بوستان شهید نیاکی، خیابان سهروردی، خیابان قدوسی، خیابان شریعتی و خیابان بهشتی به اجرا در آمده است.» ستاره بیت‌اللهی افزود: «با هدف بررسی وضع سلامت درختان چنار در منطقه، کارشناسان به‌صورت روزانه درختان کهنسال را مورد پایش قرار می‌دهند و در صورت نیاز، رسیدگی به درختان انجام می‌شود.»



اجرای طرح «جشنواره‌گردی»
منطقه 10

بانوان منطقه با شرکت در طرح «جشنواره‌گردی» می‌توانند از آموزش‌های متنوع هنری بهره‌مند شوند. معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه 10 با بیان این مطلب گفت: «طرح جشنواره‌گردی شامل برگزاری جشنواره نوشیدنی‌های تابستانی، دمنوش‌های درمانی، خوراک و سفره سالم، عصرانه شاد، پوشاک ایرانی، صنایع‌دستی و عروسک‌های دست‌دوز در سراهای محله و بوستان‌های منطقه است که تا اول شهریور برپا می‌شود.» «‌امیر قاسمی» افزود: «بانوان در کنار ارائه آثار و محصولات خود در بخش‌های مختلف این جشنواره‌ها می‌توانند از کارگاه‌های آموزشی یک روزه بهره‌مند شوند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعت بیشتر به نزدیک‌ترین سرای محله مراجعه کنند.»



افزایش ضریب ایمنی در منطقه
منطقه 12

برای افزایش ضریب ایمنی محله‌های منطقه در برابر حریق، یکصد شیر هیدرانت افزوده می‌شود. مدیر آتش‌نشانی منطقه با اشاره به لزوم افزایش ضریب ایمنی در محله‌ها گفت: «براساس توافق اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران با سازمان آتش‌نشانی، برای افزایش ضریب ایمنی در منطقه، یکصد شیر ایستاده به مجموع 640 شیر هیدرانت منطقه افزوده می‌شود.»امیر هاتفی افزود: «هدف از توسعه شیرهای هیدرانت، استفاده از آنها برای محله‌هایی است که خودروها و موتورهای آتش‌نشانی نمی‌توانند به راحتی به آنها نفوذ کنند.»به گفته او از این تعداد، 35شیر در محدوده بازار، 15شیر در محدوده شوش، 20شیر در خیابان وحدت اسلامی و مولوی، 15شیر در خیابان 17شهریور و 10شیر در خیابان صاحب‌جمع نصب می‌شود. 



راه‌اندازی بازارچه‌ مشاغل خانگی بانوان
منطقه 14

بازارچه‌های خود اشتغالی ویژه بانوان فعال کم‌بضاعت منطقه دایر می‌شود. کارشناس اداره بانوان شهرداری منطقه در این‌باره گفت: «با هدف حمایت از بانوان کارآفرین و سرپرست خانواده، بازارچه‌های اشتغال در بعضی از محله‌ها راه‌اندازی خواهدشد.» «مرضیه ابراهیمی» درباره فعالیت بازارچه‌های مشاغل خانگی در سرای محله‌های پرستار، ابوذر و مجموعه‌های شهربانو در فصل تابستان افزود: «این غرفه‌ها در اختیار بانوان سرپرست خانواده و خود اشتغال که با توجه به بضاعت مالی کم در فضای خانه خود فعالیت می‌کنند، قرار می‌گیرد تا آثار هنری و صنایع‌دستی و محصولات خانگی خود را برای فروش عرضه کنند.» بانوان خودسرپرست و هنرمند برای دریافت غرفه و فعالیت در این بازارچه‌ها می‌توانند به مراکز نام برده یا اداره بانوان شهرداری در خیابان نبرد جنوبی، تقاطع خیابان زمزم مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 96040258 تماس بگیرند. 



آغاز اردوهای رایگان تابستانی هلال‌احمر 
منطقه 15

اردوهای آموزشی هلال‌احمر ویژه فصل تابستان در منطقه15 آغاز شد. رئیس مجتمع امدادی و آموزشی هلال‌احمر منطقه گفت: «داوطلبان شرکت در دوره‌های آموزشی هلال‌احمر بعد از گذراندن مراحل اولیه آموزش و دوره‌های تکمیلی، می‌توانند در اردوهای تابستانی هلال‌احمر شرکت کنند. برنامه این اردو‌ها شامل، بازدید از پایگاه‌های امدادی مستقر در جاده‌ها، پایگاه‌های امدادی درون‌شهری و آموزش‌های پیشرفته امداد و نجات است. متقاضیان بعد از گذراندن این دوره‌ها طی آزمون‌های مستمر موفق به دریافت کارت امداد‌گری می‌شوند.» «مصطفی انارکی» افزود: «در سال گذشته 100 شهروند منطقه در اردوهای تابستانی شرکت کردند و اکنون نیز 150 شهروند منطقه به‌صورت امداد‌گر فعال در این مجموعه حضور دارند. این مجتمع امدادی در خیابان 17شهریور جنوبی، جنب پارک وفا، انتهای کوچه امید واقع شده است.»



تولید فیلم کوتاه از وصیتنامه شهدا
منطقه 16

گروه هنری «نقاره‌خانه» وابسته به بسیج ناحیه شهید رجایی از وصیتنامه شهدا کلیپ و فیلم کوتاه 100 ثانیه‌ای تهیه و تولید می‌کند. مدیر این گروه هنری در این باره گفت: «وصیتنامه شهدا سرشار از جملات امیدبخش و انگیزشی، همچنین کاربردی برای حل مشکلات زندگی و جامعه است که می‌توان با ایده گرفتن از آنها اقدام به تولید پلاتوهای تصویری و فیلم کوتاه کرد. به همین دلیل گروه هنری رسانه‌ای نقاره خانه باهدف امید بخشی و تزریق نشاط به جامعه، دست به اجرای طرحی زده و قرار است فیلم‌ها و کلیپ‌های تهیه شده توسط این گروه از شبکه‌های سیما پخش شود.» «میلاد جباری مولانا» افزود: «تیم پژوهشی نقاره‌خانه در حال بررسی وصیتنامه شهدای منطقه هستند و تاکنون یک فیلم کوتاه از وصیتنامه شهید «رضا‌دستواره» تولید شده و فیلم کوتاهی هم از وصیتنامه شهید «صنیع‌خانی» در مراحل تولید قرار دارد.»خانواده‌های شهدای منطقه 16 می‌توانند برای ارائه وصیتنامه شهدای خود به این گروه با شماره 66055107 تماس بگیرند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید