• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 27 تیر 1397
کد مطلب : 23513
+
-

اولویت‌های کی‌روش؛ سربازی و پشتیبانی

اولویت‌های کی‌روش؛ سربازی و پشتیبانی

محمد زارعی| با وجود اینکه پزشکان سفر هوایی را برای رئیس فدراسیون فوتبال ممنوع کرده بودند اما او که برای تماشای بازی فینال جام‌جهانی از سوی اینفانتینو رئیس فیفا دعوت شده بود راهی روسیه شد. ساعتی از فینال جام‌جهانی نگذشته بود که عکس و خبری در خصوص ملاقات چندساعته مهدی تاج و کارلوس کی‌روش در حاشیه برگزاری فینال جام‌جهانی منتشر شد. البته از نتیجه جلسه خبری به بیرون درز نکرد. مهدی تاج بامداد روز گذشته به همراه علیرضا فغانی، سخندان و منصوری تیم موفق داوری ایران در رقابت‌های جام‌جهانی2018 به تهران برگشت و با خبرنگار همشهری در فرودگاه امام گفت‌وگو کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال در ابتدا با اشاره به عملکرد خوب علیرضا فغانی و تیم داوری ایران در رقابت‌های جام‌جهانی 2018 روسیه گفت: «تیم داوری ایران قضاوت‌های خیلی خوبی داشتند. هم اینفانتینو خیلی از تیم داوری ما راضی بود هم آقای هانی نایب‌رئیس کمیته داوران فیفا و AFC که از دوستان ما هم محسوب می‌شود. حتی با وجود اینکه داور فینال جام‌جهانی به‌صورت انتخابی برگزیده شد اما تیم داوری ما مستحق این بود که بازی فینال را قضاوت کند. وقتی با خود فغانی صحبت کردم می‌گفت من آماده بودم و اگر بازی فینال را هم می‌دادند بدون هیچ مشکلی قضاوت می‌کردم.»

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص ملاقات 4ساعته خود با کارلوس کی‌روش برای تمدید قرارداد این مربی گفت: «ما با آقای کی‌روش جلسه داشتیم. او نه درمورد مبلغ قرارداد بحثی داشت و نه درمورد مدت‌زمان آن! بلکه بحث اصلی روی یک‌سری محدودیت‌ها بود. بالاخره این مساله سربازها خیلی مهم است چراکه 7بازیکن کی‌روش در تیم‌ملی سرباز هستند. به هر جهت اگر قرار باشد این بازیکنان به سربازی بروند و یا بازی نکنند کار برای تشکیل یک تیم‌ملی قدرتمند مشکل خواهد شد. البته نه برای آقای کی‌روش بلکه برای کشور ایران این فرصت از دست می‌رود.»

تاج تاکید کرد: «دیگر خواسته کی‌روش درمورد بازی‌های دوستانه و پشتیبانی از تیم‌ملی بود که ان‌شاءالله باید رفع شود. مسائلی که به حق از سوی ایشان مطرح شد و ما پیگیر عملیاتی کردن خواسته‌های او هستیم. درنهایت باید موانع رفع شود تا آقای کی‌روش هم کارش را شروع کند و تیم‌ملی حضور پرقدرتی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا داشته باشد.» او درباره اینکه آیا علاقمندان به فوتبال دوباره کارلوس کی‌روش را در ایران خواهند دید یا نه عنوان داشت: «امیدواریم. ما باز هم با آقای کی‌روش صحبت خواهیم  کرد.»

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه بعد از موفقیت‌های تیم‌های پایه، فوتسال و فوتبال بانوان مهم‌ترین هدف فعلی فوتبال موفقیت تیم‌ملی بزرگسالان و تاریخ‌سازی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیاست گفت: «فدراسیون ما خوشبختانه بهترین فدراسیون آسیاست. امیدوارم بتوانیم در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از این عنوان محافظت کنیم.» تاج درباره جلسه خود با رئیس فدراسیون فوتبال قطر که در حاشیه فینال جام‌جهانی برگزار شد اظهار داشت: «جلسه خیلی خوب و برای ما بسیار مهمی بود. اصلا برگزاری این ملاقات جزو اهداف من در سفر به روسیه بود. طی یک همکاری دوجانبه با قطری‌ها تلاش داریم تا در همه زمینه‌ها به هم کمک کنیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید