• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 27 تیر 1397
کد مطلب : 23511
+
-

شکست سنگین پرهزینه‌ترین فیلم چینی در گیشه

شکست سنگین پرهزینه‌ترین فیلم چینی در گیشه

آرش نهاوندی

مترجم

فیلم حماسی - فانتزی «آسورا» ساخت چین که بودجه کلانی برای تولید آن درنظر گرفته شده بود، پس از آغازی ناامید‌کننده در گیشه از سینماها جمع‌آوری شد.
به گزارش بی‌بی‌سی، برای ساخت فیلم «آسورا» بودجه 750میلیون یوانی (معادل 112میلیون دلار) صرف شده بود، اما این فیلم در روزهای اول اکران کمتر از 50میلیون یوان (در حدود 7میلیون دلار) فروش داشت. در واقع این فیلم یک‌پانزدهم مبلغ سرمایه‌گذاری اولیه فروش کرده است که این یک شکست تجاری بزرگ یا به‌اصطلاح سینمایی‌ها شکست فاجعه‌بار در گیشه محسوب می‌شود.

این شکست سنگین تجاری در حالی برای فیلم آسورا اتفاق افتاد که اغلب کمپانی‌های بزرگ فیلمسازی چینی مانند «علی‌بابا پیکچرز»، استودیوی فیلمسازی «زنجیان» و گروه فیلمسازی «نینگ شیا» از آن حمایت کرده بودند. پیش از اکران فیلم آسورا رسانه‌های دولتی چین به ستایش از آن پرداخته بودند. روزنامه چاینا دیلی نوشته بود که پیش‌بینی می‌شود فیلم آسورا پرفروش‌ترین فیلم سینمای چین در فصل تابستان شود. فصل تابستان پررقابت‌ترین فصل سینمای چین محسوب می‌شود. فیلمنامه آسورا بر مبنای افسانه‌های اساطیری چینی نوشته شده است. این فیلم به یک موجود سه‌سر در اسطوره‌های بودایی می‌پردازد و داستان آن روایتگر چوپانی ۱۸ساله با بازی «وو لی» است که به یکی از سرهای این موجود حلول کرده و قصد دارد به بهشت حمله کند. «تونی لونگ کافای» و «کارینا لو کارلینگ» بازیگران دو نقش اصلی دیگر این فیلم هستند.

در این فیلم همچنین از جلوه‌های ویژه فراوانی استفاده شده است. درحالی‌که سازندگان آسورا معتقد بودند که این فیلم به فروش بالایی دست پیدا می‌کند، مخاطبان سینمای چین چنین نظری نداشتند. نظر منتقدان هم نسبت به آن مثبت نبود و در یک سایت نقد سینمایی چینی به «آسورا» نمره پایین ۳.۱ از ۱۰ دادند. براساس گزارش‌ها، تهیه‌کنندگان این فیلم درنظر دارند تا دوباره آسورا را تولید کنند و آن را در تاریخی که بعدا اعلام خواهد شد به بازار بفرستند. حتی اگر فیلم آسورا بتواند در دور جدیدی از اکران خود به موفقیت دست پیدا کند، از شکست 105میلیون دلاری این فیلم برای همیشه به‌عنوان یکی از تلخ‌ترین شکست‌های گیشه در تاریخ سینما یاد خواهد شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید