• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 27 تیر 1397
کد مطلب : 23504
+
-

گردشگران لیگ‌برتر

علاوه بر بختیار رحمانی که وصف او و انتقال‌های پرتعدادش را در 3فصل اخیر خواندید، چند بازیکن دیگر هم در لیست رکوردداران نقل‌وانتقال در فوتبال ایران دیده می‌شوند. بازیکنانی که هیچ‌وقت در یک باشگاه بند نمی‌شدند و همیشه پای ثابت نقل‌وانتقال ها بودند. مردانی با تعداد باشگاه‌های دورقمی.
  میلاد زنیدپور
میلاد زنیدپور از سال1384 در لیگ‌برتر حضور داشته و در تیم‌های فولاد، سایپا، پیکان، راه‌آهن، استیل‌آذین، داماش، سپاهان، ملوان، ذوب‌آهن، نفت مسجدسلیمان و گسترش فولاد بازی کرده است. علاوه بر این 11باشگاه داخلی، زنیدپور در دوباشگاه خارجی هم عضویت داشته و به این ترتیب طی 12سال 14بار باشگاه خود را تغییر داده است. زنیدپور در ذوب‌آهن فقط 3بازی و در سپاهان فقط 6بازی انجام داده که در نوع خودش رکورد جالبی محسوب می‌شود.
  فرزاد حاتمی
فرزاد حاتمی هم از بازیکنان رکوردداری است که حضور در 11باشگاه مختلف را تجربه کرده است. مهاجم فعلی تراکتورسازی فوتبالش را در راه‌آهن آغاز کرد و در همان ابتدای راه یک ترانسفر عجیب به تیم قبله در جمهوری آذربایجان داشت. بعد از بازگشت از این تیم او به سپاهان پیوست و بعدها در صبای قم، تراکتورسازی، استقلال تهران، فولاد، پرسپولیس، مس کرمان، ملوان و مجددا تراکتورسازی بازی کرد. حاتمی صاحب این رکورد هست که در هر 4تیم بزرگ و مدعی استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی و سپاهان بازی کرده است. درست مثل مهدی سیدصالحی.
  مهدی سیدصالحی
حالا که صحبت از مهدی سیدصالحی شد بدانید که این مهاجم بلندقامت هم 9تیم مختلف در لیگ‌برتر داشته است. او در لیگ دوم با سپاهان فرهاد کاظمی آغاز کرد و سپس در پیکان استقلال، سپاهان (بار دوم)، تراکتورسازی، پرسپولیس، سایپا، استقلال خوزستان و گسترش‌فولاد هم بازی کرد. سیدصالحی قبل از حضور در لیگ‌برتر با راه‌آهن و بانک‌تجارت در لیگ‌های پایین‌تر هم بازی کرده بود.
  صابر میرقربانی
صابر میرقربانی از سال1382 تا 1394 در لیگ‌برتر و لیگ‌یک در 9باشگاه مختلف بازی کرد. او فوتبال خودش را از فجرسپاسی شیراز آغاز کرده بود و بعدها در مس کرمان، نفت آبادان، سایپا، پاس همدان، پیکان، شهرداری تبریز، نساجی قائمشهر و استقلال اهواز هم بازی کرد. او علاوه بر رکورد تغییر دادن باشگاه، یک رکورد دیگر هم در فوتبال ایران دارد؛ رکورد بیشترین تعداد تمارض در محوطه جریمه حریف و ناکامی در گرفتن پنالتی!
  رضا عنایتی
یک نگاهی هم به تیم‌های رضا عنایتی بیاندازید؛ ابومسلم مشهد، استقلال تهران، الامارات، النصر، دوباره استقلال، دوباره الامارات، سپاهان، صبای قم، مس کرمان، دوباره صبا، پدیده، 3‌باره استقلال، مشکی‌پوشان، 3باره صبای قم و بالاخره خداحافظی از فوتبال در صبای قم. همان‌طور که می‌بینید حتی 3بار آقای گلی و رکورد گلزنی در لیگ‌برتر هم نمی‌تواند آدم را در یک باشگاه نگه دارد.
  محمد قاضی
فولاد خوزستان، ذوب‌آهن، پرسپولیس، استقلال، دوباره فولاد، صبای قم، نفت تهران، پدیده و بالاخره پیکان. اینها تیم‌هایی هستند که محمد قاضی در لیگ‌برتر داشته و البته هنوز در پیکان بازی نکرده است. او در همین پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی از پدیده به پیکان منتقل شده تا لیگ هجدهم را در این تیم سپری کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید