• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 27 تیر 1397
کد مطلب : 23494
+
-

تمام واکنش‌ها به لغو سوپرجام

13:52
سایت رسمی سازمان لیگ در این ساعت خبر لغو سوپرجام را روی خروجی‌اش قرارداد و از 3بر‌صفر شدن نتیجه این بازی به‌نفع پرسپولیس نوشت. سازمان لیگ، انصراف استقلال را دلیل اصلی لغو سوپرجام اعلام کرد.
15:22
مصاحبه فتاحی درباره لغو سوپرجام در این ساعت روی خروجی سایت‌های خبری قرار گرفت، مصاحبه‌ای که در مهم‌ترین بخشش این چنین عنوان شده بود: «در جلسه امروز(سه‌شنبه) آقای ملکی از استقلال حضور داشت و ما هم بر اساس نامه‌ای که افتخاری به سازمان لیگ ارسال کرده بود درباره سوپرجام تصمیم‌گیری کردیم. افتخاری در آن نامه اعلام کرده بود که اگر تاریخ بازی تغییر نکند، در این بازی حضور پیدا نمی‌کنند. ما در این جلسه موضوع تعویق سوپرجام را بررسی کردیم اما درنهایت به نتیجه‌ای نرسیدیم. اگر این دو تیم خواهان برگزاری این دیدار در تاریخ دیگری بودند، باید بدون حضور ملی‌پوشان‌شان به میدان می‌رفتند.»
17:14
استقلالی ابتدا از طریق سایت‌های خبری مدعی شدند هیچ نامه‌ای از سوی این باشگاه مبنی بر انصراف از سوپرجام به سازمان لیگ نداده‌اند و حتی تصویر نامه‌های خود برای تعویق این مسابقه را در اختیار رسانه‌های مختلف قراردادند. با این وجود باشگاه استقلال در این ساعت بیانیه‌ای منتشر کرد تا جواب صحبت‌های فتاحی را داده باشد. در این بیانیه آمده است: «ابهام اول درباره صحبت‌های ایشان به موضوع عدم جمع‌بندی درباره تعویق دیدار سوپرکاپ است. ایشان در صحبت های خود صراحتا گفتند که به‌دلیل عدم جمع‌بندی، این تصمیم را اتخاذ کردند و به این موضوع اعتراف کردند که باشگاه استقلال در نامه خود خواهان تعویق و نه لغو این دیدار بوده است. ابهام دوم درباره نامه آقای افتخاری مبنی بر انصراف از این دیدار است. باشگاه استقلال بدون ابهام، نامه خود را منتشر کرده و در این نامه هیچ انصرافی قید نشده است. اگر سازمان لیگ نامه‌ای در این خصوص دارند، باید این نامه را منتشر کنند و در غیر این صورت باید تصمیم خود را بازگردانند. توصیه پایانی به مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ این است که قانون را رعایت کنید. برای اعلام نتیجه 3برصفر به‌دلیل عدم حضور یک تیم در زمین مسابقه، باید تمامی تشریفات طی شود و تیم حریف، داوران و ناظر مسابقه در زمین حضور داشته باشند و در صورت عدم حضور تیم دیگر، این تصمیم اعلام شود. از ایشان تقاضا می‌کنیم به جای اقدامات شتاب زده و هیجانی، قوانین جاری و اولیه فوتبال را در تصمیم گیریهایشان ملاک قرار دهند.»
17:40
فتاحی در این ساعت مصاحبه‌ای با رادیو ایران داشت و در واکنش به بیانیه باشگاه استقلال صحبت‌های جدیدی را مطرح کرد. او در مهم‌ترین بخش صحبت‌هایش گفت: «استقلالی‌ها فکر می‌کردند ما شوخی می‌کنیم و قانون اجرا نمی‌شود. من به هیچ وجه نگفتم باشگاه استقلال «نامه انصراف» به سازمان لیگ ارسال کرده است. با این وجود موضع باشگاه استقلال در دو نامه ارسالی به سازمان لیگ طبق قانون «انصراف» است چون با توجه به فشردگی مسابقات به هیچ‌وجه امکان تغییر در تاریخ بازی سوپرجام نیست. ما نمی‌توانیم صدهزار تماشاگر را به ورزشگاه بکشانیم و بعد اعلام کنیم استقلال در زمین حاضر نمی‌شود تا رأی را اعلام کنیم. رای اعلام شده مبنی بر 3برصفر شدن نتیجه بازی سوپرجام قطعی است و به هیچ‌وجه تغییر نمی‌کند.»
17:48
شفر از طریق مصاحبه با سایت باشگاه به ماجرای سوپرجام ورود کرد و در واکنش به بازنده اعلام شدن استقلال گفت: « من نمی‌دانم شاید این نتیجه یک اشتباه یا سو تفاهم بوده زیرا ما تقاضای تعویق بازی را داشتیم و حالا می‌گویند استقلال درخواست لغو بازی را داشته و بازنده شده است! حتی ما می‌توانیم سوپرکاپ را با حمایت اسپانسر مشترک‌مان و در زمانی دیگر در اروپا برگزار کنیم زیرا هزاران هواداران استقلال و پرسپولیس در خارج از ایران و اروپا می‌توانند تیم‌های محبوب‌شان را از نزدیک ببینند. ما به این تصمیم اعتراض داریم و آن را نمی‌پذیریم. سازمان لیگ و فدراسیون شماره مرا دارند و می‌توانند هر زمانی از شب و روز با من تماس بگیرند برای تعویق این بازی.»
17:52
بار دیگر فتاحی خودی نشان داد و مدعی شد سوپرجام به یک‌شرط برگزار خواهد شد. او در این خصوص گفت: «اگر باشگاه پرسپولیس قبول کند که بدون ملی‌پوشان‌ در سوپرجام بازی کند، امکان تغییر لغو برگزاری سوپرجام هست و ما درخواست باشگاه استقلال را بررسی می‌کنیم.» فتاحی دقایقی پس از رسانه‌ای شدن این خبر، مصاحبه‌ای هم با همشهری ورزشی داشت و گفت: «من این حرف را زدم تا فشار را از روی سازمان لیگ بردارم زیرا باشگاه استقلال می‌خواست من را مقابل هواداران قرار دهد و من هم این جمله را گفتم چون مطمئن هستم باشگاه پرسپولیس قبول نمی‌کند.»
18:00
هواداران پرسپولیس در جریان تمرین دیروز سرود قهرمانی سر دادند و به نوعی جشن قهرمانی گرفتند.
18:26
باشگاه پرسپولیس در این ساعت واکنشی رسمی به لغو سوپرجام نشان داد و از طریق پندار خمارلو، مدیر روابط عمومی‌اش مدعی شد پرونده سوپرجام برای این باشگاه بسته شده و آنها حاضر نیستند و در بهمن‌ماه با استقلال بازی کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید