• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 27 تیر 1397
کد مطلب : 23475
+
-

اخبار کوتاه

  واکنش نوبخت به اظهارات خطیب جمعه تهران

محمدباقر نوبخت،  سخنگوی دولت در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات خطیب جمعه تهران در زمینه استقلال بانک مرکزی،  گفت: طبعا هرچه مداخلات دولت در بانک مرکزی کمتر باشد می‌تواند مستقل‌تر عمل کند، منتها شرایطی وجود دارد که در همان خطبه‌های نمازجمعه حرف دیگری درخصوص مؤسسات مالی می‌زنند و بانک مرکزی مجبور می‌شود که ٢٣ هزار میلیارد یا تا ٣٥ هزار میلیارد تومان پول پرفشار برای تسویه طلب‌ها تزریق کند و این نقدینگی است که اثرش در پایه پولی و ضریب فشار باقی می‌ماند.

   کدخدایی: اشکالات پالرمو غیرقابل حل نیست

عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگو با تسنیم گفته ایرادات شورای نگهبان به لایحه پالرمو برای مجلس به‌منظور اعلام نظر ارسال شده است. به‌گفته سخنگوی شورای نگهبان،  اشکالات پالرمو خیلی اساسی نیست که قابل حل نباشد.  احتمالا در یک رفت و برگشت بین مجلس و شورای نگهبان حل شده یا اینکه با ارجاع به مجمع تشخیص مصلحت نظام حل‌وفصل می‌شود.

    ایران و پاکستان محصولات دفاعی مشترک تولید می‌کنند

سردار سرلشکر پاسدار محمدباقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح که به اسلام آباد سفر کرده، پس از دیدار با ممنون حسین، رئیس‌جمهور پاکستان گفت: تلاش می‌کنیم محصولات دفاعی مشترک با پاکستان تولید کنیم تا به‌عنوان یک محصول مشترک کشورهای اسلامی مطرح شود. به گزارش مهر، او ادامه داد: در این سفر درباره مسائل آموزش نظامی، آموزش خلبانی و آموزش عالی نظامی و سایر ابعاد آموزشی و رزمایش‌های نظامی و ارتباطات صنایع دفاعی بین دو کشور مذاکره می‌شود. سرلشکر باقری همچنین با ظفر محمود عباسی، فرمانده نیروی دریایی پاکستان دیدار کرد. در این دیدار بر گسترش همکاری‌های دریایی بین ایران و پاکستان و افزایش رزمایش‌های دریایی بین نیروهای دریایی دو کشور تأکید شد.

   زمان گفت‌وگو با آمریکای ضد‌ترامپ است

حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور گفت: هلسینکی (نشست سران آمریکا و روسیه) نشان داد که غرب یعنی اروپا و آن «آمریکای دیگر» که علیه آمریکای ترامپ متحد شده‌اند. جای ما کجاست؟ زمان آن است که با آمریکای ضدترامپ و با «غرب منهای ترامپ» گفت‌وگو کنیم. به گزارش ایلنا، آشنا بااشاره به دیدار اخیر پوتین و ترامپ در یادداشتی نوشت:«فکر می‌کردند دیدار هلسینکی روز غمگینی برای ایران باشد اما اکنون مقامات سابق آمریکا و برخی سناتورها و چهره‌های اروپایی می‌گویند روز غمگینی بود برای آمریکا!... این یک فرصت است برای بهبود رابطه با غرب. اکنون چیزی به نام «غرب منهای ترامپ» داریم... اکنون با ترامپ مفهوم غرب متحول شده است. سخنرانی مکرون که ترامپ را در آغوش گرفت وترامپیسم را در کنگره کوبید نشانه‌ای از تولد مفهوم جدید «غرب» است.»
 
   خاطره همسر امام‌خمینی از ختم جنگ

همسر گرامی امام‌خمینی(ره) خاطره‌ای قابل تأمل را از روز پذیرش قطعنامه 598 و ختم جنگ بیان کرده‌اند. به گزارش جماران، در صفحه392       از کتاب «بانوی انقلاب خدیجه‌ای دیگر» در مطلبی با عنوان «جام زهری که امام نوشید» به قلم علی ثقفی آمده است: «اگر در زندگی مشترک با آقا سختی‌های زیادی کشیده‌ام اما همیشه مردانگی خاصی از ایشان دیده‌ام که واقعا افسانه‌ای است. وقتی این روحیه را در آقا می‌بینم زندگی برایم شیرین می‌شود و تحمل سختی‌ها آسان می‌گردد. امروز هنگامی که خبر پذیرش قطعنامه را شنیدم از آقا سؤال کردم چرا شما خودتان مسئولیت پذیرش قطعنامه را به‌عهده گرفتید؟ چرا پیشنهاد آقای هاشمی را که گفته بود اجازه بدهید من اعلام کنم و تبعات آن را بپذیرم، قبول نکردید؟ آقا به من پاسخ داد یعنی من قهرمان شوم و دیگری قربانی؟! خانم از خدا بخواه این آخر عمری در چنین جهنمی نیفتم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید