• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 25 تیر 1397
کد مطلب : 23289
+
-

اخبار محلی

گروه ضربت پلیس راهور در محدوده پاسداران 
منطقه 3

گروه ضربت پلیس راهور منطقه 3 با تخلفات ساکن در محله پاسداران برخورد می‌کند.  رئیس راهور منطقه 3 با بیان این مطلب گفت: «با توجه به افزایش ترافیک در این محدوده گروه ضربت پلیس راهور منطقه با تخلفات ساکن به‌ویژه پارک خودرو زیر تابلو توقف ممنوع به شدت برخورد می‌کند.» «سرهنگ پیمان اسماعیل‌زاده» ادامه داد: «این طرح در محله پاسداران با هدف کاهش بار ترافیکی ادامه دارد.» 



راه‌اندازی مرکز مشاوره مجازی در محله خواجه نصیر
منطقه 7

بزرگ‌ترین مرکز مشاوره مجازی منطقه به همت سرای محله خواجه نصیر – حقوقی راه‌اندازی شد. مدیر سرای محله خواجه نصیر – حقوقی در این‌باره گفت: «ارائه خدمات تخصصی مشاوره خانوادگی و تحصیلی در این مرکز به‌صورت تلفنی و فضای مجازی در طول شبانه‌روز انجام می‌شود. این مرکز با کسب مجوز از سازمان مشاوره کل کشور خدمات مشاوره را به‌صورت رایگان به مراجعان ارائه می‌دهد.» «علی نائیج» با اشاره به اینکه از طریق فضای مجازی می‌توان سبک زندگی سلامت را به متقاضیان ارائه داد، افزود: «فضای مجازی مرکز مشاوره به‌صورت خلاقانه توسط جمعی از متخصصان وظیفه‌شناس اداره می‌شود و در تمام مدت شبانه‌روز با ایجاد امکان ارتباطی دو سویه به مسائل و مشکلات فردی، خانوادگی و تحصیلی پاسخ می‌دهند.» شهروندان متقاضی می‌توانند برای دریافت مشاوره با شماره 77683864 تماس بگیرند. 



تخریب ساخت‌وسازهای غیرقانونی
منطقه 10

با ساخت‌وساز و تعمیرات غیر‌قانونی و غیر‌اصولی املاک برخورد جدی می‌شود. «مهدی جلیلوند» رئیس اداره بازرسی شهرداری منطقه 10 گفت: «براساس ماده 23 قانون نوسازی و عمران شهری، هرگونه ساخت‌وساز و تعمیرات املاک با کسب پروانه و مجوز همراه است و در غیر‌این صورت طبق قانون با مالک ملک برخورد خواهد شد. همچنان که با مالک ملک دارای تخلف خیابان رودکی به متراژ 230‌مترمربع که اقدام به تعمیرات اساسی غیرمجاز شامل ساختن طبقه اضافه بر روی بنا، پیشروی طولی به اندازه 10‌متر و پل و ستون کرده بود، برخورد شده است.»



تسهیلات به شرط مشارکت 
منطقه 12

شهرداری به سرمایه‌گذارانی که در نوسازی محله هرندی مشارکت کنند، تسهیلات ویژه اعطا می‌کند. 
شهردار ناحیه 4 در این‌باره گفت: «این تسهیلات با هدف ساماندهی و بهسازی محله هرندی و احیای سرمایه‌گذاری برای نوسازی بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است.» «مجید صادقی» افزود: « ساکنان برای نوسازی و تجمیع می‌توانند از تخفیف‌های ویژه طرح استفاده کنند. سرمایه‌گذارانی که در سایر بخش‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند، می‌توانند با مشارکت در ساخت فضاهای عمومی باعث رونق ساخت‌وساز در محله شوند.»



«بچه‌های محراب» مهمان دارالمؤمنین
منطقه 14

مساجد دارالمؤمنین میزبان کودکان و نوجوانان مکبر و مؤذن تهرانی خواهد بود. مدیر فرهنگی و هنری شهرداری منطقه در این‌باره گفت: «سومین جشنواره «بچه‌های محراب» با حضور بیش از ۵هزار کودک و نوجوان به مرحله داوری رسیده و ثبت‌نام‌شدگان به مدت 17 روز با حضور در مساجد، در رشته‌های مکبری، مؤذنی و براساس شاخص‌های صوت، لحن، صحت قرائت، فصاحت، رعایت و ‌ترتیب ارزیابی می‌شوند.» «ملوک سیدآبادی» افزود: «پس از برگزاری مرحله داوری، از 132 مکبر و مؤذن کودک و نوجوان مناطق 22گانه که بیشترین امتیاز را کسب کنند با اهدای لوح و جایزه تجلیل می‌شود.» دبیرخانه جشنواره بچه‌های محراب در خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار قراردارد و علاقه‌مندان برای شرکت در آن باید از طریق این دبیرخانه اقدام کنند. همچنین 33355036 شماره مدنظر برای پاسخگویی به سؤالات شرکت‌کنندگان در این زمینه است. 



کتابخانه تخصصی حوزه شهری 
منطقه 17

کتابخانه تخصصی حوزه شهری در منطقه 17 راه‌اندازی می‌شود.  «‌امیرمحسنی» شهردار منطقه 17 با بیان این مطلب گفت: «افتتاح کتابخانه تخصصی حوزه شهری گامی برای توسعه مشارکت‌های شهروندی است به همین دلیل پیش‌بینی شده در این کتابخانه مستنداتی از تاریخ مدیریت شهری و شناخت صحیح از شهر در قرن اخیر برای شهروندان بازگو شده و در این‌باره منابعی در اختیار شهروندان قرار گیرد. همچنین این کتابخانه تاریخچه‌ای از علوم اجتماعی و شهرشناسی را به مخاطب عرضه می‌کند.» 



ساخت 26 چشمه سرویس بهداشتی ویژه معلولان 
منطقه 19

26 چشمه سرویس بهداشتی ویژه معلولان، جانبازان و افراد ناتوان جسمی در بوستان‌های ناحیه 2 ساخته و راه‌اندازی می‌شود. 
شهردار ناحیه 2 با بیان این مطلب گفت: «ساخت سرویس بهداشتی ویژه معلولان در بوستان‌های ناحیه 2 شهرداری منطقه 19 تا پایان مردادماه ادامه دارد.» 
«هیوا کاکه‌زاده» افزود: «ساخت خطوط ویژه نابینایان در ورودی‌های پارک، ساخت رمپ و آماده‌سازی زمین بازی برای افراد معلول، جانباز و کم‌توان جسمی انجام شده است. در حوزه‌های ترافیک و خدمات شهری هم اقدامات ویژه‌ای در محل زندگی این دسته از شهروندان انجام شده است. همچنین هر هفته در منزل یکی از معلولان حاضر شده و از نزدیک با مشکلات و معضلات آنها آشنا و نسبت به رفع آنها اقداماتی انجام می‌شود.»



افتتاح نخستین مرکز نیکوکاری درمحله فیروزآبادی
منطقه 20

نخستین مرکز نیکوکاری استان تهران درمحله فیروزآبادی شهرستان ری افتتاح شد.  مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) گفت: «این مرکز باهدف رفع نیازهای روزجامعه و همچنین‌ ترویج فرهنگ زندگی به سبک دینی و اسلامی راه‌اندازی شده است.» «عبدالله اصغری» در ادامه افزود: «علاوه بر نقش حمایتی، نقش پیشگیرانه درکاهش آسیب‌های اجتماعی توسط معتمدان از دیگر وظایف این مرکز است و از تمام قشرهای جامعه مثل پزشک، معلم، روحانی، معتمد و افراد خیّر برای حل مسائل جامعه استفاده می‌شود.»
او با بیان اینکه مدیریت مراکز نیکوکاری محله‌محور است گفت: «تأمین معیشت، مباحث فرهنگی و تحصیلی، بهداشت و درمان، ساخت، تعمیر و بازسازی مسکن نیازمندان و جذب مشارکت‌های مردمی از جمله اقدامات این مرکز است.» این مرکز در شهرری، خیابان شیخ اکبری، چهارراه کلهر، سرای محله فیروز‌آبادی واقع شده است. 



طرح‌های تشویقی برای سرمایه‌گذاری در روستاها
منطقه 22

اجرای طرح‌های تشویقی برای سرمایه‌گذاری در روستاهای حریم منطقه 22 از اولویت‌های شهرداری این منطقه است. شهردار منطقه 22 با بیان اینکه 8 روستا در حریم منطقه وجود دارد، گفت: «باید با ایجاد ظرفیت‌های لازم و افزایش طرح‌های تشویقی، سرمایه‌گذاران را برای حضور در روستاها ترغیب کنیم.» «علی نوذرپور» با تأکید براین موضوع که شهرداری می‌تواند در توسعه گردشگری نقش مؤثری داشته باشد، افزود: «شهرداری منطقه 22 این ظرفیت را دارد تا سرمایه‌گذاران فعال در حوزه‌های مختلف گردشگری، فرهنگی، تفریحی و ورزشی را به روستاها بیاورد تا علاوه بر افزایش امکانات این مناطق، زمینه اشتغال جوانان و افزایش درآمد روستاییان را فراهم کند. با ایجاد چنین فرصتی، از مهاجرت روستاییان به شهرها نیز جلوگیری می‌شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید