• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 25 تیر 1397
کد مطلب : 23220
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


  بهانه معافیت پزشکی
سلام، وقت‌به‌خیر. در سال‌های اخیر بسیاری از شرکت‌ها و کارخانجات بزرگ به‌دلیل داشتن معافیت پزشکی افراد، آنها را جذب کار نمی‌کنند. افرادی که فقط به‌خاطر قانون قد و وزن یا ریزش موی سر و مواردی از این قبیل معافیت گرفته‌اند و هیچ مشکلی برای کار کردن ندارند، ناچار می‌شوند تا در مشاغلی عهده‌دار کاری شوند که کمترین حقوق و مزایا را دارند. لطفا در گزارشی این موضوع را پیگیری کنید.

رشوندی از تهران


@  معضل ترافیک اتوبان تهران- کرج
سلام. سال‌هاست معضل ملی ترافیک اتوبان تهران- کرج بیشتر ساکنان این دو شهر و نیز ساکنان نقاط دیگر کشور که قصد مسافرت به نواحی شمالی و غربی را دارند دچار مشکلاتی کرده است؛ به‌خصوص در ساعات پیک و تعطیلی‌ها. سخن این است که آیا مسئولان ذی‌ربط این معضل را معضلی ملی نمی‌دانند؟ آیا خودشان در ایام و ساعات اوج ترافیک از این پرتردد‌ترین گذرگاه ترانزیتی کشور عبور نکرده‌اند؟ آیا نمی‌توان با راهکارهای کوتاه‌مدت و میان‌مدت و هزینه‌کرد اعتبارات ملی، جلوی هدررفت میلیون‌ها تن سوخت و هزاران ساعت از وقت مردم این سرزمین را گرفت؟

گلایه تعدادی از شهروندان ساکن کرج


  درخواست از سازمان بیمه تأمین‌اجتماعی

سلام. با توجه به تشویقی‌های درنظر گرفته شده توسط شهرداری‌ها و سازمان نوسازی، پیشنهاد می‌کنیم سازمان بیمه تأمین اجتماعی هم مطالبه عوارض 15درصد خود را از صاحبان منازل مسکونی فرسوده که اکثرا از اقشار کم‌درآمد جامعه هستند، بعد از تخفیفات شهرداری محاسبه و اخذ کنند. این همکاری می‌تواند ساخت خانه‌های فرسوده را سرعت ببخشد.

2389...0912


@  ارتقای ایمنی حمل‌و‌نقل

سلام. توسعه حمل ونقل ریلی که هم مقرون به صرفه و هم دارای آلودگی کمتر و هم امن‌تر است، در کشور ما مغفول مانده از طرفی مهم‌ترین کار برای حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا، توسعه حمل‌ونقل عمومی است. باور کنید مزایای گسترش حمل‌و‌نقل ریلی، هم در زمینه صرفه مصرف سوخت و هم در ارتقای ایمنی حمل‌و‌نقل و از آن مهم‌تر نقش اقتصادی زیادی دارد که دولت باید به این سمت حرکت کند. امیدواریم وزارت راه و شهرسازی با بازسازی خطوط ریلی و دوخطه شدن مسیرها در محورهای مختلف ریلی این اقدام را در اولویت کارهای خود قرار دهد؟

دبیر بازنشسته از تهران


@  بلاتکلیفی ساختمان نیمه‌کاره

سلام. خسته نباشید. بیش از 30سال است ساختمان نیمه‌کاره‌ای متعلق به سازمان بهزیستی در تهرانپارس، میدان توحید، کنار پارک پلیس بلاتکلیف مانده است. متأسفانه بلاتکلیفی این ساختمان علاوه بر چهره نامناسب بصری در این محدوده، محل مناسبی برای تجمع معتادان و کارتن خواب‌ها شده است. از شهرداری منطقه 4درخواست می‌کنیم وضعیت بلاتکلیفی این ساختمان را از سازمان بهزیستی پیگیری و تکلیف این ساختمان را با گذشت بیش از 30سال مشخص کنند.

یکی از ساکنان تهرانپارس


  ایجاد موانع در پیاده‌روها

سلام. با توجه به تردد مداوم موتورسواران در پیاده‌روها که قانون هم جلودار تخلف آنها نیست، پیشنهاد می‌کنم پلیس راهور موانعی را برای کنترل سرعت راکبان موتور در پیاده‌روها پیش‌بینی کند! تا بیش از این جان عابران به خطر نیفتد! از طرفی هم متأسفانه عابران پیاده هیچ توجهی به حفظ حقوق رانندگان خودروها ندارند و با بی‌توجهی به چراغ قرمز هرطور که دوست دارند از خیابان عبور می‌کنند. بهتر است یاد بگیریم همه به قوانین احترام بگذاریم.

گلایه یک شهروند


  ترافیک پاسگاه نعمت‌آباد

با سلام. از پلیس راهور منطقه 18درخواست می‌کنیم، راهکاری برای معضل ترافیک پاسگاه نعمت‌آباد که ساعت‌ها وقت مردم را تلف می‌کند، داشته باشند. علت اصلی گره ترافیکی هم وجود وانت‌بارهای میوه‌فروش است که پیشنهاد می‌کنیم به فضای باز در سمت مقابل هدایت شوند.

رستمی از تهران


  هشدارهای بهداشتی چاپ شود

سلام. به‌عنوان یک پزشک نسبت به افزایش فشارخون وبیماری‌های قلبی بر اثر استفاده از نمک و روغن نامرغوب در غذاهای آماده و فست‌فودها، به‌ویژه استفاده ازروغن صنعتی پالم در تولید چیپس و پفک هشدار می‌دهم. پیشنهاد می‌کنم روی بسته‌های چیپس و پفک هم هشدارهای بهداشتی چاپ شود.

2541...0919

این ستون پل ارتباطی خوانندگان با تحریریه روزنامه است. لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید