• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
دو شنبه 25 تیر 1397
کد مطلب : 23176
+
-

در زندان هم تب جام‌جهانی بالا بود

در زندان هم تب جام‌جهانی بالا بود

محمد زارعی|  علی اکبریان همچنان در زندان به سر می‌برد و بازی‌های جام‌جهانی را هم از همان جا دنبال کرده است. بازیکن اسبق تیم‌های استقلال و پرسپولیس حدود 8سال است در زندان به سر می‌برد و حالا حکم حبس ابد او به 16سال زندان تقلیل یافته است. او در گفت‌وگویی با همشهری درباره حال‌وهوای زندان طی جام‌جهانی گفت: «در زندان ساعت22:30 به بعد خاموشی است اما برخی از ماموران به ما لطف داشتند و توانستیم 3بازی تیم‌ملی در جام‌جهانی را نگاه کنیم. اما نتوانستیم سایر بازی‌ها را ببینم چون هم‌اتاقی‌های ما اصلا فوتبالی نیستند و تماشای فیلم‌های تکراری را ترجیح می‌دهند.» با وجود اینکه اکبریان بازی‌های ایران را در شرایط خاصی تماشا کرده اما تحلیل‌های خودش را در این رابطه دارد: «تیم‌ملی بازی‌های قابل قبولی را مقابل تیم‌های بزرگ دنیا و اروپا ارائه کرد. البته انتقاداتی هم نسبت به بازی دفاعی تیم‌ملی وارد است اما اگر می‌خواستیم مقابل اسپانیا یا پرتغال تهاجمی بازی کنیم ممکن بود پنج‌شش گل از آنها بخوریم. به همین دلیل هم بهترین شیوه دفاعی بازی کردن و چشم بستن به ضدحمله بود. البته در مقابل مراکش فوتبال اصولی بازی نکردیم و حتی 4تا پاس به هم ندادیم اما با بزن‌زیرش توانستیم برنده باشیم. با این حال بعد از بردن بازی اول جو به‌نفع ما برگشت و در بازی با اسپانیا و پرتغال به‌مراتب بهتر کار کردیم. حتی اگر طارمی آن توپ را گل می‌کرد ما الان از گروه‌مان صعود کرده بودیم. باور کنید اگر یک مهاجم شش‌دانگ به جای طارمی بود صد درصد آن توپ را تبدیل به گل می‌کرد.» اکبریان تاکید کرد: «در برخی از مسابقات می‌دیدیم سردار آزمون کار خاصی در زمین نمی‌کرد و باید به جای او قوچان‌نژاد یا دژاگه وارد زمین می‌شدند. شاید هم چون سیستم ما دفاعی بود آزمون نتوانست کاری کند. در کل سردار آزمون برای بازی‌های آسان خوب است که 4تا حرکت در زمین 
داشته باشد.»
او در خصوص جو زندان در جریان بازی‌های ایران گفت: «داخل زندان هم به‌خوبی فضای جام‌جهانی حاکم بود. اگر می‌بردیم یا مساوی کردیم تا صبح در زندان بزن‌وبکوب بود و شادی می‌کردیم. مطمئنا اگر در بازی با پرتغال گل دوم را هم می‌زدیم و صعود می‌کردیم یک فضای استثنایی را می‌دیدیم. واقعا حیف شد.»
ستاره سابق فوتبال ایران در خصوص بازی‌های جام ملت‌های آسیا گفت: «ما در جام ملت‌ها کار خیلی سختی پیش‌رو داریم. تیم‌های ژاپن، کره جنوبی، چین و حتی عربستان پیشرفت کرده‌اند و امکانات آنها قابل قیاس با ما نیست. برای اینکه بتوانیم مقابل آنها عرض‌اندام کنیم باید تغییر سیستم بدهیم. ضمن اینکه نباید در هر بازی چند بازیکن جابه‌جا شوند. ما این موضوع را در جام‌جهانی از سوی کادر فنی دیدیم ولی این روند به ما ضربه می‌زند.»
اکبریان در خصوص این شایعه که یک مهاجم تیم‌ملی به‌خاطر مصرف بی‌رویه مشروبات الکلی توسط کارلوس کی‌روش خط خورده است گفت: «هر کسی که در فوتبال باشد می‌داند چه سرنوشتی برای من رقم خورد و الان سال‌هاست در زندان هستم. فوتبالی‌ها و علاقمندان به فوتبال می‌دانند کجا بودم و به کجا رسیدم. فوتبالیست‌های امروزی باید بدانند دود، مشروب، شب‌زنده‌داری و در کل خلاف و حاشیه به‌شدت با فوتبال تضاد دارند و باعث افت شدید آنها می‌شوند به همین دلیل باید از آنها دور باشند. فوتبال با این چیزها جور درنمی‌آید.» او ادامه داد: «فوتبالیست‌های امروز از زندگی من عبرت بگیرند. اگر من 20سال پیش این چیزها را می‌دانستم الان اینجا نبودم. کاش در همان 18سالگی ازدواج می‌کردم. حالا به بازیکنان جوان توصیه می‌کنم ببینند چه شد که کار من به زندان کشید و آنها مراقب خودشان باشند.»
اکبریان در خصوص آخرین وضعیت خودش برای خلاصی از زندان نیز گفت: «حبس من 16سال به‌اضافه 55میلیون تومان جریمه نقدی است. چون نیمی از این حبس گذشته می‌توانم درخواست عفو بدهم و آزاد شوم. فقط 55میلیون جریمه می‌ماند که امیدوارم با کمک اهالی فوتبال بتوانم این پول را پرداخت کنم. وگرنه مجبور می‌شوم 3سال هم به‌خاطر این جریمه در زندان بمانم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید