• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 25 تیر 1397
کد مطلب : 23175
+
-

حمله دوست صمیمی برانکو به کی‌روش


در شرایطی که بین کی‌روش و برانکو آتش بس موقتی ایجاد شده، هومن افاضلی که در ایران به‌عنوان صمیمی‌ترین دوست برانکو شناخته می شود با انتشار آمارهای فنی و جداولی از سایت‌های خارجی در اینستاگرام به نوعی اشاره کرد که  ایران در جام‌جهانی ضعیف‌ترین آمار را در بین تمام تیم‌های حاضر در جام‌جهانی داشته است. افاضلی طی 4روز اخیر با 4پست متوالی در صفحه‌اش جداول و آمارهایی را علیه کارلوس کی‌روش و تیمش در صفحه شخصی خود منتشر کرده است.
     اختلافی که از ایفمارک شروع شد
اختلاف دوست صمیمی برانکو برای اولین‌بار در ماجرای همسر او زهره هراتیان به‌عنوان رئیس ایفمارک آغاز شد. کی‌روش از چند‌سال پیش طرحی را به فدراسیون فوتبال ارایه داده که براساس آن قرار بود در کمپ تیم‌های ملی، مرکز  ریکاوری تیم‌های ملی احداث شود. با عملی شدن این طرح و آغاز به کار آن، سرمربی تیم‌ملی توقع داشت این مرکز زیر نظر او یا نیروهای مورد اطمینانش فعالیت داشته و کارهای مربوط به تیم‌ملی فوتبال در ساختمان تازه‌ساز آکادمی ملی فوتبال باشد. اما بعد از این‌که فیفا با مجوز احداث مرکز پزشکی فوق تخصصی در ایران موافقت می‌کند، از آنجایی که این طرح بسیار مهم برای فوتبال ایران امکانات و پول به‌همراه داشت، کفاشیان دستور می‌دهد تشکیلات ایفمارک به ساختمانی منتقل شود که قبلا قول راه‌اندازی مرکز ریکاوری تیم‌های ملی را در آن به کی‌روش داده بود. به این ترتیب سرمربی تیم‌ملی از این اتفاق عصبانی و هراتیان به تازه‌ترین دشمن او تبدیل می‌شود. کی‌روش از حضور ملی‌پوشان در ایفمارک برای دادن تست پزشکی جلوگیری می‌کند اما برانکو به همراه شاگردانش در مرکز سلامت فیفا حاضر می‌شود و وقتی غیبت شاگردان ملی‌پوش خود را می‌بیند با عصبانیت و لحنی ‌کنایه‌آمیز در همان ساختمان مقابل خبرنگاران به کی‌روش می‌تازد: «انگار تلفن بازیکنان خراب است! شاید آنها تلفن‌های‌شان را گم کرده‌‌اند اما چون به تمرین نیامدند صددرصد جریمه خواهند شد. از کی‌روش مایوس شدم، او نباید گروکشی بازیکن کند؛ کی‌روش می‌خواهد قهرمان لیگ را مشخص کند. او وارد بازی خطرناکی شده است.»
     حمله به کی‌روش با تایید برانکو
اولین پست آماری منتشرشده توسط هومن افاضلی جدول تعداد پاس‌ها در جام‌جهانی است. بر این اساس تیم‌ملی ایران با ردوبدل کردن 258پاس در هر بازی که شامل 186پاس صحیح می‌شود آخرین رتبه را در میان تمامی تیم‌ها دارد. تیم کی‌ روش در حالی به 258پاس اکتفا کرده که میانگین پاس در میان 32تیم 491پاس بوده است. جدول دوم تعداد اقدام به جمله را در میان 32تیم جام‌جهانی به تصویر کشیده که باز هم ایران با اختلافی مطمئن در قعر جدول و پایین‌تر از 31تیم دیگر قرار دارد. طبعا هومن افاضلی به‌عنوان دوست صمیمی برانکو و یکی از مخالفان درجه‌اول کارلوس کی‌روش آمارهایی را برای انتشار انتخاب کرده که قعرنشینی ایران را در این چند آیتم به رخ کشیده است. جدول‌های سوم و چهارم به آمارهای مربوط به سانتر از جناحین و همچنین مالکیت توپ اختصاص دارند. سرمربی فصل گذشته نفت‌تهران که حداقل در هفته یک بار با برانکو دیدار می‌کند حالا با انتشار جداول آماری در اینستاگرامش که تیم‌ملی را در ضعیف‌ترین سطح فنی جام‌جهانی نشان می دهد، حاشیه تازه‌ای را کلید زده است. نکته جالب اینکه برانکو ایوانکوویچ پای تمام این آمارهای اعلام‌شده را لایک کرده تا به‌نوعی حمایت خود را از هومن افاضلی اعلام کرده باشد. باید دید که این اتفاق چه واکنشی از سوی سرمربی تیم‌ملی خواهد داشت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید