• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 25 تیر 1397
کد مطلب : 23166
+
-

وزارت ورزش‌ چرا برای معافیت من نامه‌نگاری نکرد

وزارت ورزش‌ چرا برای معافیت من نامه‌نگاری نکرد

درخواست وزیر ورزش و جوانان مبنی بر معافیت چند تن از ملی‌پوشان فوتبال واکنش‌های مختلفی را به‌همراه داشته است. علیرضا کریمی قهرمان آسیا و دارنده مدال برنز جهان در واکنش به اینکه عنوان شد سازمان نظام وظیفه برای او و مهدی مهدوی‌کیا استثنا قائل شده که توانستند معاف شوند واکنش نشان داد و در گفت‌وگو با همشهری‌ورزشی از اظهار نظر برخی مسئولان وزارت ورزش گلایه کرد. 
    چند ماه پیش در خبرها عنوان شد که از خدمت سربازی معاف شده‌ای این را تایید می‌کنی؟
بله؛ معاف شدم ولی این تمام ماجرا نیست. چهارده ماه خدمت کرده بودم و پدرم 24‌ماه سابقه جبهه داشت که اعلام شد معاف شده‌ام در اصل اگر هم معاف نمی‌شدم چیزی از خدمتم باقی نمانده بود. کارت معافیت من چند روز پیش آمد در حالی که اگر همان پروسه عادی برایم طی می‌شد و طبق قانون  ازایثارگری پدرم استفاده می‌کردم خیلی زودتر کارت پایان خدمتم را می‌گرفتم. هم خدمت کردیم هم نگهبانی دادیم آخر هم این‌طور درموردم صحبت می‌کنند.
    نگهبانی هم دادی؟
بله؛ بهم گفتند تبانی کردی در لیگ کشتی نگرفتی و فرستادنم نگهبانی! بعدا ثابت شد من برای یک کشتی قرارداد داشته‌ام و اشتباه کرده‌اند. جالب است این را هم بگویم من پیش از این در سال2014 با کشتی‌گیر رژیم اشغالگر همگروه شده بودم و کشتی نگرفتم چرا آن موقع معافم نکردند؟ حالا روابط عمومی وزارت ورزش می‌گوید علیرضا کریمی معاف شده است! در حق کشتی و کشتی‌گیران اجحاف می‌شود. انگار مسئولان وزارت ورزش به کشتی علاقه ندارد که این‌طور با ما رفتار می‌کنند. سال2015 تیم کشتی ایران قهرمان جام‌جهانی شد آن‌هم در کشور آمریکا، گفتند جوانان تیم معاف می‌شوند ولی اصلا خبری نشد عنوان شد که چنین قانونی نداریم. حالا می‌بینید که چطور برای فوتبالیست‌ها نامه نگاری می‌شود. 
    فکر می‌کنی بین فوتبالیست‌ها  با ورزشکاران بقیه رشته‌ها فرق می‌گذارند؟
من اصلا نمی‌گویم چرا به فوتبالیست‌ها می‌رسند. ورزشکار زحمت می‌کشد و  دوست دارد زحماتش دیده شود ولی فرق‌گذاری آن‌هم این‌طور فاحش آدم را اذیت می‌کند. مثلا همین جوایز که وزارت ورزش داد بابت هر سکه به ما یک میلیون و 800هزار تومان دادند در حالی که الان سکه در بازار حدود 3میلیون تومان است. شما بگویید اگر این اسمش اجحاف نیست پس چیست؟ بعد از مسابقات امیدهای جهان به همراه وزیر ورزش به خدمت رهبری رفتیم و آنجا فرمودند:« پاداش‌ باید بدهند» وزیر ورزش هم گفت: «بیشتر هم می‌دهیم» حالا پاداش‌ها را این‌طور می‌دهند. اصلا نمی‌خواهم بیشتر بدهند همان حق خودمان را بدهید. قرار بود به قهرمانی آسیا بروم ولی اتحادیه جهانی من را 6ماه محروم کرد و نتوانستم در مسابقات شرکت کنم قرار بود جایزه آن مسابقات را هم بدهند که ندادند.
    ظاهرا قرار بود پاداش مدال طلا را بدهند.
حالا که نداده‌اند و اصلا هم قرار نیست بدهند ولی من می‌گویم مگر من بی‌انضباطی کردم یا مشکلی شخصی داشتم که محروم شدم؟ برای وطنم و آرمان‌های کشورم محروم شدم ولی این برخوردها در ذهن آدم می‌ماند. همه وزارت ورزش برای کار فوتبالیست‌ها پیش قدم می‌شوند ولی ما جایزه خودمان را می‌خواهیم بگیریم نمی‌دهند. چرا سال2014 وزارت ورزش برای معافیت من کاری نکرد؟ چون کشتی‌گیر بودم؟
    گفته شده جوایز در اختیار فدراسیون کشتی است گویا خودتان نرفته‌اید بگیرید؟
بله؛ بابت هر سکه یک میلیون و هشتصد هزار تومان داده‌اند که ماهم نرفتیم بگیریم. بعدا می‌گویند به هر کشتی گیر 100 سکه اهدا شد ولی نمی‌گویند که سکه در وزارت ورزش یک میلیون و هشتصد است در بازار 3میلیون!
صحبت‌های ناظمی درباره معافیت ورزشکاران 
 پیشتر مازیار ناظمی سخنگوی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به نامه اخیر وزیر ورزش و جوانان به ریاست ستاد کل نیروی‌های مسلح برای اعطای معافیت به 7بازیکن تیم‌ملی فوتبال ایران گفته بود: «هدف دکتر سلطانی‌فر حمایت از قهرمانان افتخار آفرین کشور است و نظیر این شرایط هم قبلا شاهد بودیم زمانی مهدی مهدوی‌کیا در بازی بیاد ماندنی ایران و آمریکا در جام‌جهانی فرانسه گل برتری ایران را زد و با اذن مقام معظم رهبری از خدمت وظیفه عمومی معاف شد یا اخیرا علیرضا کریمی پهلوان ارزنده ایران که برای حفظ ارزش‌های نظام از رویارویی با کشتی گیر رژیم صهیونیستی امتناع کرد و با دستور رهبر انقلاب از ادامه خدمت دوره ضرورت معاف شد. خوشبختانه طرح معافیت از خدمت دوره ضرورت قهرمانان ورزشی به خوبی در این قانون روشن است و مطابق آن قهرمانان بازی های المپیک شامل نفرات اول تا سوم و قهرمانان اول و دوم مسابقات قهرمانی جهان و نفرات اول بازی‌های آسیایی در رشته‌های ورزشی تحت پوشش کمیته بین‌المللی المپیک و مقام اول تا سوم مسابقات جام‌جهانی فوتبال، بسکتبال و والیبال با معرفی وزارت ورزش و جوانان و موافقت ستاد کل نیروهای مسلح پس از طی دوران آموزشی نظامی از انجام خدمات دوره ضرورت معاف می‌شوند که به‌عنوان نمونه آقایان عاشور‌زاده، حسینی و هادی‌پور قهرمانان جهان در رشته تکواندو اخیرا از قانون و معافیت دوره ضرورت سربازی بهره مند و نمونه این عزیزان زیاد است. در این قانون برای قهرمانان تیم‌ملی فوتبال ایران خلاءهایی وجود دارد و وزیر ورزش و جوانان برای کمک به این عزیزان که موجب شادی و افتخار مردم ایران و تحسین جهانیان در جام‌جهانی روسیه شدند در نامه‌ای به ستاد کل خواستار طرح اعطای معافیت از دوره خدمت وظیفه عمومی برای این بازیکنان شد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید