• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 24 تیر 1397
کد مطلب : 23108
+
-

کارمندان حق بدی آب و هوا می‌گیرند

فاطمه حافظی| خرم آباد- خبرنگار:

جلسه شورای اداری استان با حضور جمشید انصاری معاون رئیس جمهوری و مدیران و مسئولان استانی برگزار شد. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی بودجه از پیگیری برای دریافت بدی آب و هوا برای ١١ هزار کارمند خرم آبادی خبر داد و گفت: تاکنون کارکنان دستگاه های اجرایی ۲۱ استان از حق بدی آب و هوا استفاده کرده‌اند و ۱۰ مرکز استان مانده که خرم آباد یکی از آنهاست.

«علی هادی چگنی» ادامه داد: مکاتباتی در سطح ملی در این زمینه داشته ایم که در صورت موافقت ١١ هزار نفر از کارمندان ادارات خرم آباد حق بدی آب و هوا دریافت می کنند. چگنی افزود: تاکنون ۳۰۰ دوره آموزشی در استان برگزار کرده ایم و ۱۰۰ هزار نفر ساعت آموزش به کارکنان دستگاه‌ها ارائه داده ایم. این مسئول بیان کرد: در حوزه بهره وری، مروجین بهره وری را به ۹۱ دستگاه معرفی کرده ایم و ۱۰ سمینار بهره وری نیز برگزار شده است. مدیرکل آموزش و پرورش لرستان نیز گفت:  ۵ هزار و ۸۰۰ فضای آموزشی در لرستان وجود دارد که یک هزار و ۵۰ فضای آموزشی کد تخریبی خورده اند و ۳۸۰ فضا نیز نیاز به مقاوم سازی جدی دارد. «رضا زینی وند مقدم» افزود: 2 هزار و ۲۳۹ واحد آموزشی فاقد سیستم گرمایشی هستند که با کمک خیرین و جذب اعتبارات درصدد رفع آنها هستیم.


بخش سلامت 4هزار نیرو کم دارد 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان هم در این جلسه گفت: به ازای هر تخت بیمارستانی باید ۳ نفر نیروی انسانی داشته باشیم که با احتساب افزایش تخت‌ها در لرستان در آینده کمبود نیرو به حدود ۴هزار نفر می‌رسد.  « کوروش ساکی» اظهار کرد: در حوزه سلامت به‌دلیل حساسیت و اهمیتی که به دلیل ارتباط با جان انسان‌ها وجود دارد باید مسائل با اولویت بیشتری مورد توجه باشد. وی افزود: براساس بررسی‌های انجام شده وضعیت لرستان در مقایسه با وضعیت سایر استان‌ها یک شکاف عمیق وجود دارد و امروز بعد از تلاش‌های فراوان این شکاف در حال پر شدن بوده و هنوز هم جای کار دارد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: براساس‌ شاخص‌های کشوری در لرستان تخت به مقدار لازم وجود نداشته و با کمک طرح تحول سلامت تعداد تخت‌ها تقریبا در حال نزدیک شدن به نرم کشور است؛ در سال 92 تعداد تخت‌ها به ازای هزار نفر 8/0 بود و امروز به 4/1 رسیده و باید این مقدار به 2/2 برسد.

وی گفت: به ازای هر تخت باید 3 نیروی انسانی داشته باشیم که با توجه به این مقدار 1500 نفر نیرو کم داریم که با احتساب افزایش تخت‌ها در آینده کمبود نیرو به حدود 4هزارنفر خواهد رسید که باید اقدامی در این راستا صورت گیرد. استاندار هم در این نشست عنوان کرد: در حوزه به‌کارگیری نیروهای انسانی باید از ظرفیت بانوان و جوانان استفاده شود و در این راستا تلاش کردیم که در فرمانداری‌ها و معاونت‌های جدید از بانوان و جوانان استفاده کنیم تا تعداد مدیران و مسئولان در حوزه اداری افزایش یابد. «سید موسی خادمی» گفت: در قانون الزام شده که حتی در استخدام نیروهای شرکتی و بخش خصوصی نیز باید از ظرفیت ایثارگران استفاده شود که در این راستا لازم است همه دستگاه‌ها از این قانون پیروی کنند. وی ادامه داد: به کارگیری نیروهای شرکتی که بدون آزمون جذب می‌شوند دارای اشکالاتی است که در حال پیگیری هستیم تا نوعی ضابطه بین نیروهای شرکتی و ادارات برقرار شود، در زمینه پرداخت‌ها نیز در لرستان باید هماهنگی وجود داشته باشد و بی‌عدالتی که در پرداخت حقوق وجود دارد اصلاح شود. وی گفت: در استان‌های مشابه لرستان مانند همدان و ایلام کارمندان مبلغی به عنوان بدی آب و هوا می‌گیرند ولی در لرستان این پرداخت وجود ندارد که احساس می‌شود یک نوع از قلم افتادگی ایجاد شده که باید برطرف شود. خادمی اظهار کرد: از مدیران دستگاه‌های استان نیز انتظار می‌رود که تا پایان تیرماه جذب اعتباراتی که باقی مانده است را انجام دهند تا سامانه اعتبارات 96 را ببندیم و سامانه اعتبارات 97 را باز کنیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید