• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 23 تیر 1397
کد مطلب : 22953
+
-

زمان مرده‌تان را زنده کنید

دانستنی ها
زمان مرده‌تان را زنده کنید

روزانه میلیون‌ها نفر ناچارند مسیر طولانی خانه تا محل کارشان را طی کنند. این در حالی است که بُعد مسافت در درازمدت به افراد زیادی به‌لحاظ روحی لطمه می‌زند. تحقیقات نشان داده افرادی که مسیر رفت‌وآمد‌شان طولانی است نسبت به کسانی که فاصله کوتاهی را طی می‌کنند، اضطراب بیشتری دارند و شادی و رضایت آنها از زندگی کمتر است. مجله «کسب و کار هاروارد» چند راهکار برای پیشگیری از چنین اضطراب‌هایی منتشر کرده که گزیده‌ای از آن را در ادامه آورده‌ایم.

   استفاده از زمان برای تغییر ذهنیت؛ ذهن خود را برای ورود به محل کار در صبح‌ها و ورود به زندگی شخصی در عصر آماده کنید. این بدان معنی است که بین ساعات کاری و زمانی که در خانه هستید، فاصله بگذارید و در خانه به کارهایی که دلخواهتان است بپردازید. کشاندن بار فعالیت‌های کار به خانه عموما تأثیرات مخربی بر فضای خانه دارد.

   گوش دادن به موسیقی، پادکست، شروع یادگیری یک زبان یا موضوعی جدید، نقاشی، بافتنی و... می‌تواند علاوه بر سرگرمی تا اندازه بسیاری اضطراب طولانی بودن مسیر را کاهش دهد.

 حتما کتاب‌های مورد پسندتان را انتخاب کنید و در مسیر خانه تا محل کار آنها را بخوانید؛ در غیر این صورت می‌توانید از کتاب‌های صوتی بهره ببرید.

   تعامل با سایر افراد و مسافران باعث تقویت حس اجتماعی فرد و در نهایت معنادارتر شدن صرف این زمان می‌شود.

   در نهایت اگر موارد فوق کارایی برای شما نداشت، به فکر تغییر محل کار یا محل زندگی‌تان باشید تا مسیرتان کوتاه‌تر شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید