• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 21 تیر 1397
کد مطلب : 22823
+
-

با مردم

با مردم

@  برخورد با سودجویان وارد‌کنندگان خودرو 
در هیاهوی بازار سکه، ارز و خودرو، آنچه مغفول مانده ظلم و اجحاف برخی شرکت‌های وارد‌کننده خودرو در حق متقاضیانی است که ماه‌ها قبل از تصویب قانون واردات خودرو، به‌صورت کاملا قانونی اقدام به خرید قطعی خودرو از این شرکت‌ها و نمایندگی‌های معتبر آنان کرده‌اند. در واقع این شرکت‌ها با فروش قطعی خودرو به متقاضیان پول کامل خودرو را از آنها ماه‌ها قبل دریافت کرده و طبق قرارداد قانونی فیمابین باید نهایتا یک‌ماهه به متقاضیان، خودرو را تحویل می‌دادند. (این بازه زمانی یک‌ماهه هم طبق اظهار خود این شرکت‌ها صرفا جهت انجام امور مربوط به شماره‌گذاری، معاینه‌فنی و...) بوده است. حالا چون قیمت خودرو تقریبا دوبرابر شده این شرکت‌های وارد‌کننده خودرو که ارز دولتی نیز دریافت کرده‌اند به بهانه‌های مختلف از تحویل خودرو در سررسید امتناع کرده و به خریداران قطعی خودرو اعلام کرده‌اند به‌جای خودرو برای دریافت وجه پرداختی خود که ماه‌ها قبل پرداخت کرده‌اند به این شرکت‌ها مراجعه کنند! این در حالی است که قانون ممنوعیت واردات خودرو مربوط به اواخر خرداد و در مورد خودروهای تأمین ارز نشده بوده است. انتظار می‌رود مسئولان ذیربط در وزارت صمت، با نظارت جلوی این اجحاف در حق مردم را گرفته و با اینگونه سودجویان در شرکت‌های وارد‌کننده خودرو برخورد قانونی داشته باشند.
عمارتی استاد دانشگاه

  مشکل آنتن‌دهی در داخل مترو
از اپراتور همراه اول درخواست می‌کنیم اختلالات مربوط به پوشش آنتن‌دهی اینترنت پرسرعت تلفن همراه خود را در داخل ایستگاه‌ها و تونل‌های شبکه متروی تهران علی‌الخصوص خط سه مترو را از لحاظ کیفی و سرعت اینترنت ارتقا دهند. چون اصلا نمی‌توانیم از اینترنت سیم‌کارت همراه اول در داخل متروی تهران استفاده کنیم. با وجود هزینه بالایی که بابت خدمات دیتا و اینترنت در قبض‌های تلفن همراه از مشترکان اخذ می‌شود، اما در بسیاری از نقاط تهران ازجمله مترو آنتن‌دهی‌ها ضعیف است و حتی نمی‌توان پیام‌های متنی در شبکه‌های اجتماعی را دریافت کرد.
مینایی از تهران 

  آشنایی با حقوق شهروندی
سلام. از خوانندگان روزنامه همشهری هستم. مدتی است به این موضوع فکر می‌کنم که چرا روزنامه‌ای که زیرنظر شهرداری چاپ و توزیع می‌شود، برای اطلاع‌رسانی از برخی از قوانین شهرداری که در طول ‌ماه یا سال تغییر می‌کند ستون یا صفحه‌ای را اختصاص نمی‌دهید. شهروندان انتظار دارند تا با اطلاع از قوانین موجود در شهرداری با حقوق شهروندی خود بیشتر آشنا شوند.
2145...0919

@  تهدید به کسر حقوق
سلام. لطفا از اجحافی که بانک‌ها در حق مردم می‌کنند گزارشی بنویسید. هرچند خوش‌حسابی در پرداخت اقساط بانکی باید همواره مدنظر وام گیرنده باشد تا مشکلی برای ضامن پیش نیاید اما در برخی موارد بنا به دلایلی وقتی یک قسط وام گیرنده عقب می‌افتد، رویه‌ای توسط بانک‌ها باب شده که از طریق سیستم صوتی، مدام به منازل ضامن وام گیرنده زنگ می‌زنند و با تهدید به کسر حقوق اعلام می‌کنند درصورت عدم‌پرداخت اقساط از سوی وام گیرنده مشکل شما حقوقی خواهد شد! این درحالی است که وقتی وام گیرنده چندین قسط را پیشاپیش واریز می‌کند، هیچ امتیازی از سوی بانک‌ها به وی تعلق نمی‌گیرد.
محمودی از تهران

  بازبینی قانون نظام وظیفه
سلام. با گذشت ده‌ها سال از تصویب قانون نظام وظیفه، اما همچنان بسیاری از قوانین نظام وظیفه مربوط به 70سال قبل در کشور اجرا می‌شود. از مسئولان در سازمان نظام وظیفه انتظار داریم تجدیدنظری در قوانین قدیم صورت بدهند، تا سربازها در محل خدمت به غیراز نگهبانی در کارهای فرهنگی و هنری و مددکاری نیز فعالیت کنند. بلکه با این وضعیت بیکاری پس از خدمت به‌دردشان بخورد.
6524...0919

این ستون پل ارتباطی خوانندگان با تحریریه روزنامه است. لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید