• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 21 تیر 1397
کد مطلب : 22808
+
-

بهره‌برداری از خانه اتحادیه تا 3ماه دیگر

دیروز جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران از پروژه‌های خاتمه یافته و در حال جریان سازمان زیباسازی شهر تهران مانند «ورک‌شاپ دیوارنگاری جداره مترو خزانه واقع در منطقه 16»، «سر در باغ ملی»، «خانه تاریخی اتحادیه و موزه مشاهیر» و همچنین «محوطه میدان مشق و تئاتر نصر» بازدید کردند.

به‌گزارش همشهری، اینطور که سیدمجتبی موسوی، معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران هنگام بازدید اعضای شورا توضیح داد، جداره سیمانی خط راه‌آهن منطقه۱۶ میدان بخارایی جزو یکی از جداره‌های آسیب‌پذیر و آلوده در این محله بود و به همین دلیل ساماندهی و زیباسازی آن در دستور کار قرار گرفت. به گفته او ساماندهی و زیباسازی این جداره طی ۲۰روز توسط ۷گروه هنرمند به سرانجام رسید و هم‌اکنون از یک کیلومتر دیوار، طراحی حدود ۷۰۰متر تمام‌شده است. مجید فراهانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز درباره خانه تاریخی اتحادیه گفت: «این خانه در طول زمان به وراث مختلف رسیده و شهرداری تهران نسبت به خریداری آن از 50نفر وارث اقدام کرد. به این ترتیب فضای یکپارچه‌ای در زمینی 6هزارمترمربعی به‌وجود آمده و به موزه مشاهیر تبدیل می‌شود.» او با بیان اینکه فاز نخست موزه ظرف 3ماه به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: «عملیات فاز 2و 3هم به‌احتمال زیاد تا پایان سال به اتمام می‌رسد.» فراهانی در مورد محوطه میدان مشق و سردر باغ ملی نیز گفت:‌ «این اماکن ظرفیت‌های بسیاری بالایی از نظر گردشگری دارند و می‌توان به‌عنوان پاتوقی فرهنگی از آنها استفاده کرد که متأسفانه تاکنون چنین نبوده است.»
سیدمحمود میرلوحی، زهرا صدراعظم نوری، آرش حسینی میلانی، شهربانو امانی، حجت نظری و افشین حبیب‌زاده از دیگر اعضای حاضر شورای اسلامی شهر تهران در این بازدید بودند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید