• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 21 تیر 1397
کد مطلب : 22792
+
-

پیشنهاد هفته

پیشنهاد هفته

فصل زیبا و داغ تابستان با کلی انرژی و وقت خالی شروع شده است. پس بهتر است برنامه ای برای وقت های خالی خودمان داشته باشیم. می‌توانیم اوقات فراغت‌مان را با کلی سرگرمی های متنوع پرکنیم؛ از کتاب خواندن و فیلم دیدن گرفته تا گوش دادن موسیقی و ورزش کردن... البته در این حین از میوه های خوشمزه و مفید تابستانی نیز نمی‌توان غافل بود. در این بخش تصمیم داریم پیشنهادهای به درد بخور برای آخر هفته‌مان ارائه بدهیم.

چی 
بشنویم؟

« شاه قلبم»
امیرعباس گلاب
ترانه سرا: علی بحرینی
آهنگساز: امیر عباس گلاب
تنظیم: مهیار رضوان


«ما باحالیم»
شهاب مظفری
ترانه سرا: مهرزاد امیرخانی
آهنگساز: عماد طغرایی
تنظیم: مسعود جهانی



«ستارخان»
علی زندوکیلی
ترانه سرا: محمدمهدی علینژاد
آهنگساز: فرامرز نصیری
تنظیم: کوشان حداد

چی 
تماشا کنیم؟
فیلم سینمایی « هزارپا»
ژانر کمدی، محصول سال 1396
کارگردان:ابوالحسن داوودی
نویسندگان: امیر برادران، پیمان جزینی، مصطفی زندی
تهیه کننده: رضا رخشان
بازیگران: رضا‌ عطاران، جواد ‌عزتی، سارا بهرامی، مهران احمدی، لاله اسکندری، سعید امیرسلیمانی، شهره لرستانی، سپند امیرسلیمانی، امیرمهدی ژوله، سینا رازانی، حسین سلیمانی، محمد نادری، علی عامل هاشمی، علی صالحی، نعیمه نظام دوست، بهرام ابراهیمی، ارشا اقدسی، 
شهین تسلیمی، حمیدرضا فلاحی، علی یعقوبی، فرید شهریاری، امیر صادقی، اشکان منصوری، منصور نوری

سینماها:
پردیس سینمایی کورش، پردیس سینما آزادی، پردیس‌سینمایی‌ملت، پردیس سینمایی چارسو، پردیس سینمایی مگامال، پردیس سینمایی شهرک، پردیس سینمایی زندگی، سینما جوان، سینما ایران، سینما فرهنگ، سینما سروش، سینما بهمن، سینما گالری سمرقند، سینما قدس، سینما آفریقا، سینما فردوسی، سینما پیام

چی 
بخونیم؟

«صبح جادویی»
شش عادتی که با انجام آنها از ساعت 8صبح زندگی‌تان متحول خواهد شد.
اگر می‌خواهید معمولی بودن را کنار بگذارید، این کتاب را از دست ندهید.
نویسنده: هال الرود
مترجم: لطیف احمدپور
ناشر:نوآران سینا
قیمت: 15000

«هنر برقراری ارتباط»
داشتن لحن محبت‌آمیز هزینه‌ای ندارد. فقط باید الفاظمان را با دقت انتخاب کنیم تا بتوانیم دیگران را خوشحال کنیم.
نویسنده: تیچ نات هان
مترجم: مهین خالصی
گروه انتشاراتی ققنوس
قیمت: 8500

چی 
ببینیم؟

نمایشگاه ۲۲۸ عکاس در گالری راه ابریشم
قابل توجه علاقه‌مندان به هنر عکاسی و عکاسان عزیز. نمایشگاهی گروهی متشکل از هنر 228عکاس در گالری راه ابریشم دایر است. این نمایشگاه از جمعه 1تیرماه آغاز و تا 24تیرماه ادامه خواهد داشت.
علاقه‌مندان برای شرکت در این نمایشگاه می‌توانند هر روز هفته، به جز دوشنبه‌ها و تعطیلات رسمی، از ساعت ۱۶ الی ۲۰ 
 به آدرس: تهران، بلوار کشاورز، بین خیابان وصال و قدس، شماره ۲۱۰، ساختمان تکنوآجر مراجعه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88977148تماس بگیرید.

نمایشگاه گروهی آثار خوشنویسی و نقاشیخط «نجوای خطوط»
افتتاحیه این نمایشگاه جمعه ۲۲ تیر ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و بازدید برای عموم ۲۴ تا ۳۱ تیرماه از ساعت ۱۶ تا ۱۹
این نمایشگاه همه روزه به جزشنبه ها از ساعت16 تا20 دایر است.
 علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به آدرس خیابان شهید عباسپور (توانیر) شمالی، بعد از پل همت، نرسیده به میدان ونک، نبش کوچه هومان، شماره ۲۳ مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌۸۸۸۸۴۴۰۷ تماس بگیرید.



چی 
بخوریم؟

هلو
 هلو منبع غنی ویتامین‌های A و C و نیز منبع خوبی از پتاسیم است. به آسانی هضم می‌شود و تقویت‌کننده بدن است. هلو برای اشخاص سرد مزاج مضر است. به همین دلیل این افراد باید هلو را با عسل یا زنجبیل بخورند. هضم هلو برای بعضی از اشخاص دشوار است و نفخ ایجاد می‌کند. 
خربزه
خربزه داروی بسیاری از بیماری‌ها ازجمله «نقرس» و «روماتیسم مزمن» است. خربزه  دارای مواد معدنی همچون پتاسیم، منگنز، فسفر و کلسیم و ویتامین‌های A، B1، B2و C است. وجود املاح در خربزه، باعث می‌شود سمومی که بر اثر مصرف گوشت و مواد چربی، در خون و سلول‌های بدن ایجاد شده، خنثی و دفع شود. خربزه سرعت هضم غذا را بالا می‌برد و در کودکان موجب اشتها و فعالیت سلول‌های بدن شده، در رشد آنان مؤثر است و در سالمندان باعث افزایش فعالیت دستگاه گوارش می‌شود.
انگور
انگور از منابع پتاسیم و باعث کاهش فشارخون می‌شود.از سوی دیگر، از آنجایی که کمبود پتاسیم سبب اختلال حواس و افسردگی در سنین بالا و سالمندی می‌شود، به‌خصوص در افرادی که میوه و سبزی‌های کمی مصرف می‌کنند، عادت به خوردن انگور می‌تواند در این زمینه مفید و مؤثر باشد.به علاوه، انگور از منابع ترکیب‌هایی با خواص آنتی اکسیدانی است که می‌تواند از بروز سرطان‌هایی که بر اثر آلودگی هوا و خوردن فرآورده‌های گوشتی به‌وجود می‌آیند، پیشگیری کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید